Dömbek Amca

bir zamanlar..kanarı köyünde dömbek amca lakabında biri yaşarmış...bir kac kez büyük değrem geciren köylüler..kış hazırlığı icin eylül ekim aylarında..bütcelerine göre koyun inek kesip kışlık kavurma ve kıyma yaparlarmış o zamanlar buzdolabı olmadıgı icin ve deprem yaşadıkları icin evden uzak bır yerde kendilerine sağlam yer yapar ve orayı buzdolabı gibi kullanırlarmış..ve kuru gıdalarınıda yaptıkları o yerın tavanlarına asarlarmış..bir gün dömbek amca...
................................dinlenmek icin o serin odalardan birine girmiş.. sedire uzanmış..bakmış sepet sallanıyor eyvahhh yine deprem oluyor endişesiyle uzandığı yerden fırlamış..ve dau etmeye başlamış..bir süre sonra sepet durmuş..tekrar sedıre uzanmış dömbek amca..fakat sepet yeniden sallanmaya başlayınca dömbe amca yine yerşnmden fırlamış deprem oluyor diye dualar etmeye başlamış..lakin birde ne görsün..sepetin icinde bir kedi kuyruğu sallanıyormuş...)))))
........................dömbek amca yerinden fırladığı gibi kediyi sepetin icinde yakalamış..ve dogruca yüvcek denilen teğeye cıkmış.. ve kedinin üzerine gaz yağını döküp kipriti calmış..yanan kedi canhavliyle mıyavlayıp kacarken dömbek amca kedinin arkasından bağırıyormuş..aklın varsa göle kac göle...

05 Ekim 2009 1-2 dakika 2 öyküsü var.
Yorumlar