Geçmişin İntikamında Kurunun Yaşla Yanmasındaki Ders
Yeni taşındıkları için Seda nın arkadaşı yoktu. Herkesi geride bırakmıştı. Yalnızlığını evlerinin önünde ki kumsalda oturup masmavi denize bakarak gideriyordu. Bir kaç gün böyle geçti.
Yine bir gün deniz kenarındayken aklına bir fikir geldi. Hemen eve gitti ve buzdolabını açtı. İçinden içi kola dolu bir şişe aldı. Şişeyi açtı ve içmeden lavaboya döktü. Daha sonra dolabın çekmecelerini kurcaladı ve eline bir kâğıt bir de kalem aldı. Kâğıda ismini ve bir de cep telefonu numarasını yazdı. Bunun yanında yalnız olduğunu ve bu şişeyi bulan kişi ona ulaşması gerektiğini yazdı ve şişenin içine kâğıdı katlayarak koydu. Şişenin içine su girmemesi için kapağını sıkıca kapattı. Hemen denize koştu ve şişeyi gücü yettiğince denize fırlattı.
3 ay sonra
Denize dalmayı seven 3 arkadaş yine bir gün dalmak için kararlaştılar. Buluşma günü geldiğinde herkes bütün araç gereçlerini getirmişti. Artık tam manasıyla denize dalmaya hazırdılar. Daldılar ve bir yandan da güzel deniz taşlarını çıkarıp kıyıya attılar.
Birden aralarından bir tanesi bir şişe bulduğunu söyledi ve bu üç arkadaş şişenin içine baktıklarında içinde bir kâğıt olduğunu fark ettiler. Merakla kıyıya yüzdüler ve şişeyi bulan çocuk şişeyi parçaladı. İçinde ki kâğıdı heyecanla açarken diğer arkadaşları da meraklarını gizleyemeden hayretle bakıyordu. Çocuklar okumasını söyledi ve yazılanları okudu. Kâğıtta bir isim ve bir de cep telefonu numarası yazıyordu. Bu şişe Seda ya aitti. Hep bir ağızdan ben arayacağım kavgasına tutuşan gençler sonunda şişeyi bulanın aramasına karar verdilerdir.
Şişeyi bulan çocuk ıslak olan ellerini kuruladı ve telefonunu çantasından aldı. Kâğıtta yazılı olan numarayı ararken elleri titriyordu. Sanki biri ona bir şeyler olacağını söylemişti.
Telefonu açan Sedaydı. Bir kaç dakika konuştular ve birbirlerinin nerede oturduklarını öğrendiler. Zaten pek uzak değildi. Şişe 3 aylık bir süre içinde sadece bir başka semtin deniz kenarına kadar gidebilmişti. Telefonu kapattılar. Telefon eden çocuğa arkadaşları merakla ne konuştuklarını sordu. Ancak pek detaya inmeden anlattı. Gerçekte aralarında bir buluşma olacaktı ve arkadaşlarından bunu sakladı.
Buluşma vakti
Genç çocuk Seda nın kendisini tanıması için elinde aynı denizde bulduğu ve kırdığı şişe gibi bir şişe getirdi. Seda çok geçmeden çocuğun elinde ki şişeyi gördü ve çocuğun yanına geldi. Kâğıtta okuduğu kadarıyla yalnız biri olduğunu bildiğinden neden yalnız olduğunu sordu çocuk ilk olarak. Seda yalnızlığının yeni taşınmalarından kaynaklandığını ve daha yaz mevsiminin gelmediği için arkadaşının olmadığını söyledi. Ama şuan pek çok arkadaşı olduğunu da ekledi. Çocuk Seda yı beğenmişti. Çünkü Sedada herkeste olmayan bir masumluk vardı en azından bu masumluk çocuğun onda gördükleriydi. Bu yüzden de şuan arkadaşları olduğuna biraz üzülmüştü. Yani sevgilisi de olabilirdi bu arkadaşlardan bir tanesi. Hemen beklemeden bu soruyu Seda ya yöneltti. Seda bu söylediğinin saçma olduğunu ve eğer erkek arkadaşı olsaydı böyle bir buluşma yapmayacağını söyledi. Çocuk biraz olsun rahatlamıştı. Sadece birkaç saat birbirlerini tanımaya çalışan bu iki genç buluşma yerinden yalnız ayrıldılar.
Bir süre telefonlaştılar ve Seda nın söylemesi üzerine sevgili oldular.Bu arada Seda ya bir telefon geldi.Arayan eski sevgilisiydi.Taşınmadan önce ayrılmışlardı.Zaten ayrılmalarında ki bir etken de taşınmaları olmuştu.Tekrar eski sevgilisinin sesini duyan Seda heyecanlandı.Buluşma teklifi eden eski sevgilisini eskilerin adına geri çevirmedi ve bir yerde buluştular.Aslında Seda eski sevgilisini hala unutamamıştı ve onunla tekrar buluştuğu için biraz mutluydu.Bir yanda bir şişenin getirmiş olduğu sevgiliyle diğer yanda eski bir sevgili arasında kalmıştı.Kararsızdı ve ne yapacağını tam olarak bilmiyordu.
Yalnız kalmak istedi ve yine evlerinin önünde ki kumsala gelip masmavi denizi seyretti. Artık bir karar vermek zorunda olduğunu biliyordu. Aklına bir fikir geldi ancak bu fikir sevgili gözüyle baktığı çocuklara çokta iyi gelmeyecek bir fikirdi. Yeni sevgilisi ve eski sevgilisini bir araya getirdi. Şimdi ki sevgilisine eski sevgilisini tanıştırdı ve açık sözlülükle ikisi arasında kaldığını söyledi. Bu çok zor bir andı çocuklar için. Hele şimdiki sevgilisi için durum oldukça zordu. Şimdi ne olacağını sordular Seda ya. Seda çocuklara beni bir taneniz bir şişeyi doldurmayacak sebepten kaybetti. Diğeriniz ise bir şişe sayesinde buldu. Bu yüzden bu elimde gördüğünüz şişe yi suya atacağım ilk bulup bana getiren benim tek aşkım olacaktır dedi. Normal de böyle anda bir insan çekip gider yani böyle bir kumar oynamazdı ancak bu çocuklar Seda yı çok seviyordu. Bu yüzden Seda nın bu oyununa hayır diyemediler.
Seda elinde ki şişe yi denize fırlattı.
Çocuklar hızlı bir şekilde şişenin battığı yere daldı. Ancak ikisi de şişeyi bulamadı. Kıyıya baktıklar Seda orada yoktu. Hemen denizden çıkan çocuklar Seda nın evine gittiler. Seda evinde oturup gülüyordu.
Neden güldüğünü soran çocuklara Seda nın cevabı ilginçti.
?Bütün bunlar bir oyundu. Evet şişeyi bulan çocuk. Bütün bu eğlenmelerimiz benim düzenlediğim ve sonunda ikinizi bu duruma getirmem planlanmış bir oyundu. Ne sanmıştın ki. Kim aşkı bir şişede kaybetmişte sen bulasın. Ne yazık ki şişeyi bulan kişi sen oldun bu da senin şansızlığın. Sana gelince eski sevgilim. Hatırlar mısın her içki içtiğinde bana hak etmediğim şeyler yapıyordun ben yine de ses çıkarmıyordum. Sonuç olarak seni de mahveden bir şişeydi. İçki şişesiydi. Şimdi de bir şişe uğruna komik duruma düşürüldün. Şimdi derhal evimden gidin?
Bütün planlarını gerçekleştiren Seda çocukları aldıkları derslerle evlerine yolladı. Ancak yine de deniz de şişeyi bulan çocuk bunları hak etmemişti.