Gizli Element: Şimdinin Yaşayan Hayaletlerinden-2

- 2.BÖLÜM -



BAĞDAT- 4 OCAK 2007


Saçı acemice taranmış adam Bağdat'ın ara sokaklarında hızlı adımlarla yürüdü Elindeki kâğıtta yazılı adresi bulamamanın verdiği kaygı içinde büyüyordu. Ama o ne de olsa profesyoneldi. Bu yaşına kadar gördüğü üst düzey eğitim bu kaygıyı saklamayı başaracak nitelikteydi. Geleceği ona ne getirecek aklının ucundan dahi geçirmeden sadece verilen küçük kâğıtta yazılı binayı arıyordu. Bir süre daha bakındı ve kağıtla tutan apartmanın ismi gözüne çarptı. İşte burasıydı ve neden bulması gerektiğini bilmeden sadece bulabilmenin verdiği mutlulukla apartmanın ismini tekrarladı ? El-Salah'
Savaştan yıkık dökük olan binanın önünde duran Cebbar Bin Fettah' tan başkası değildi. Kod adıyla namı değer Korkut Berat. O komutanlarının gözdesi olabilecek kadar gözü karalığıyla hep bir adım önde olmuştu. Verilen görevlere nedensiz ve sebepsiz giden Korkut Berat sadakatinin yanında zeki bir o kadarda ölümcüldü. O kendilerine UÖT * dedikleri illegal bir askeri örgütün elemanıydı. Onu şimdilik kimse tanımıyordu. Ama şimdilik...
UÖT ses getiren onlarca suikasta ve terör eylemine rağmen gizliliğini saklamayı çok iyi becermiş bir örgüttü. Tam olarak kuruluşunun amacı diğer legal ya da illegal örgütlere yetişmiş adam satmaktı. İçlerinde 11 Eylül katliamının da bulunduğu birçok terör eylemini UÖT'nin elemanları gerçekleştirmesine rağmen bu eylemlerin tümünü de El-Kaide ve türevi gibi bilinen örgütler üzerinde bırakmıştı. Çünkü onlar eyleme direk olarak katılmıyor elemanlarını temin ediyor parasını alıyor yine çıktığı deliğe saklanıyordu. Çok planlı bir yapıya sahip olan örgütün tek amacı paraydı, madde onlar için her şeydi. Maddi kaynak getirebilecek her suikasta açıktı ve bunu güvenli bir şekilde ölü taklidi yaparak gerçekleştirecek çok sayıda çocukluktan yetiştirilmiş uzman militanları vardı. Bu adamlarda kalp yoktu. Göğüs kafeslerinde yeri geldiğinde hayali birer suikastçı yeri geldiğinde canlı bomba yeri geldiğinde peşmerge yeri geldiğinde emir neyse o olan canlı ölüm makineleri vardı. Ve bu çocukların acıma duygusu körelmişti. Paralı askerdiler ama bunu bilmiyorlardı. Onlar için sadece UÖT vardı bu örgüt için büyümüşlerdi onun denetiminde büyütülmüşlerdi.
Cebbar Bin Fettah 'ı 1976 yılında bir iç savaşta ölen ailesini göze alarak teşkilata aldıkları zaman üç yaşındaydı. Onu aldılar çünkü onun sonunu düşünecek arkasını arayacak kimse yoktu ve bu örgüt için biçilmiş kaftandı. O günden sonra artık öldürmek ve ölmek için yaşadığı öğretilecekti. Daha on altı yaşındayken ağır silahlarda uzman sayılabilirdi. İleriki yıllar onu eğitimi doğrultusunda askeri ve sivil silah kullanımına, her türlü bomba yapımı ve imhasına kadar götürecekti. Bu eğitimlerle eşdeğer zamanda ayrıca kendisine İngilizce, Rusça, Fransızca, Türkçe ve konumu gereği Türkçenin tüm lehçeleri öğretilmişti. Görevler, suikastlar, ölümler. Ta ki bu güne kadar.
O artık Korkut Berat?tı. El-Salah'ı baştan aşağı süzdü ve tedirginliğini azaltmak için sigarasını ateşleyip kuvvetli bir nefes çekti. Kalan sigarasını atıp dumanlanan kafasını sallayarak binanın demir kapısından girdi. İçersi boğucuydu ve baygın bir lahm-i acin kokusu bu boğuculuğu tetikliyordu. Merdivenlerden emin adımlarla çıkıp istenilen daireye geldi. ?Kat:4 No:7' Evet o kapı bu kapıydı hiç düşünmeden kapı çalınmıştı. Tık tık tık...

19 Mayıs 2010 3-4 dakika 5 öyküsü var.
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    her yazınızı okumaktan büyük zevk duyuyorum.... tebrikler....