İki Seçenek

O gün her zamanki gibi odasında oturmuş internette dolaşıyordu. Dakikalar geçmek bilmiyordu çok sıradan bir hayatı vardı. Kendini çok yanlız hissediyordu.Karnı acıkmıştı ve dolapta hiç bir şey yoktu, alış verişe çıkmalıydı ama üşendi.

İnterntten bir restorantın numarasını alarak yemek siparişi verdi. Bir süre bekledikten sonra kapının zili çaldı, kapıya yöneldi, kapının gözünden baktı gelen fakülteden arkadaşıydı. Şaşırmıştı ve o şaşkınlığı yaşarken kapı 2. kez çalındı, bu zille kendine gelmişti ama kapıyı açmalı mıydı ? İçerisi çok dağınıktı.


Kapıyı açtı. Hey senin burda ne işin var dercesine baktı ve bana"merhaba"dedi ben de aynı cevabı vermiştim. İçeri davet etmeye korkuyordum.ve devam etti "evini biraz toparlamaya geldim izin var mı ?" Şaşırmıştım. "tabi" diye kekeledim "hoşgeldin"diye devam ettim. içeri girdi camları açtı içeri ışık girsin diye hemen işe atıldı .


Ben hala şaşkındım evini temizlemek için geldim dedi ve hemen işe başlamıştı. kendimi biraz toparladım." hayırdır nerden esti böyle" diye sordum. Omuzlarını silkti hiç anlamını verircesine ve tam o sırada kapı çaldı sipariş gelmiş olmalıydı kapıdan baktı .

Gelen fakülteden başka bir arkadaşıydı hayırdır bugün neler oluyordu böyle kapıyı açtı "Selamunaleyküm kardeşim nasılsın" diye sordu " Aleykümselam sağolasın iyiyim" dedim şaşkınlığım 2 katına çıkmıştı çünkü bu zamana kadar ilk kez arkadaşları onun evine geliyordu.

İçeriye geçince diğer arkadaşı gördü selamlaştılar ve 3ü birden temizliğe başladı ve o sırada kapı tekrar çaldı genç başka bir arakdaşının daha gelmiş olabileceği düşüncesiyle kapıyı açtı ama siparişler gelmişti. genç orada kalakalmıştı siparişleri getiren kız çok güzeldi adeta bir melekti melek yine dili tutulmuştu. "teşekkürler" dedi ve kapıyı kapattı. o duyguyu bilirsiniz gözünüz hiç bir şeyi görmez gençte öyle bir durumdaydı fakat dur. parayı unutmuştu.

kapıyı tekrar açtığında güzel kız orada yoktu, gitmişti. evde olan arkadaşlarından özür diliyip 20dk gelebileceğini söyledi

hemen giyinip siparişlerii söylediği dükakana gitti oraya gitmesindeki amaç para değildi kızı görmekti mazeret ise paraydı. kısa bir yolculuk sonrası dükkana ulaşmıştı. etrafa bakındı melek kız yoktu. kasa gitti az önce gönderdikleri siparişin parasını vermediğini söyledi

ama kasiyer paranın kendilerine ulaştığını söyledi genç adam şaşırmıştı. ve o siparişleri geitren kızı sordu. adam onun az öcne işten ayrıldığını ve başka bir şehre taşındıklarını söyledi. genç adam sanki beyninden vurulmuştu. o kızı bulmalıydı. hangi şehre gittiğini sorduğunda adam gence sanane dercesine baktı ve " bilmiyorum" dedi fakat biliyordu ona söylememişti.

genç adam üzüntü ile çıktı dükkandan dışarı kafası bir milyondu acaba kızı aramalımıydı? tekrar girdi dükkana ve başka birine sordu melek kızın nereye gittiğini ve çocuk ona sivas diye cevap verdi.

genç adam adeta yıkılmıştı kendisi şuanda sakaryadaydı ve melek kız ise sivastaydı. hemen gara gitmeliydi belki onlar otobüse binmeden yatişebilirdi ama önce eve gidip eşyalarını toplaması gerekiyordu

eve ulaştığında 2 saat geçmişti kapıyı çaldı arkadaşı açtı kapıyı ve içerisi fakülteden arkadaşlarıyla doluydu aman allahım neler oluyordu. evinde gençten habersiz parti vardı sanki genç adam çok şaşkındı gelenler genç adamı görünce onun yanına gittiler ve hepsi doğum günün kutlamaya başladılar aaaaaa sahi bu gün onun doğumgünüydü.

genç adam ağlamak istedi. ne yapacaktı allahım sen yardım et diye geçirdi içinden

ne yapacağını şaşırdı.bi bir arkadaşı söz aldı herkes sustu evet arkadaşlar bugün emre arkadaşımızın doğum gününü kutlamak için buradayız parti başlasınnn

genç adam çok şaşırmıtı çünkü ilk kez doğum günü kutluyordu. ilk kez doğum günü kutlanıyordu hemde çok fazla görüşmediği arkadaşları tarafından. ve genç adam 2 seçenek arasında kalmıştı hemen bavulunu hazırlıyıp sivasa gitmeliydi yada burda kalmalıydı fakat sorun şu ki parti kendisi için yapılıyordu ve o terkedemezdi

haliyle burda kaldı ama ağlamak üzereydi herkes gülüp eğleniyordu ama onun içi kan ağlıyordu genç gelen konuklara teker teker hoşgeldiniz diyordu.

aman allahımmmm bu bir şaka olmalıydı çünkü o melek kız oradaydı bir arkadaşının yanında. derhal yanına gitti selam verdi " bizi tanıştırmayacak mısın "diye sordu


insanın hayatında bir kez ama sadece bir kez karşısına iki seçenek çıkar ve bu seçenekte doğru olanı şeçmek çok ama çok zordur...


yazan : yunus emre akgünler

30 Mayıs 2010 4-5 dakika 1 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar