İnandığım Tek Masal Gülüşler
Bir hikaye yazıcam. Gene birseylerde seni (Genc Kız) anlatıcam galiba.
Hikayenin kahramanı her zaman ki gibi ben (Genc Adam).
Yani Mecnun. Masalımız şöyle başlıyor.
Bir gün genc adam yatagında uyuyor. Bir rüya üzerine kendinin masal da oldugunu anlamıyor.
Bir genc kıza asık oluyor. Genc delikanlı hep ask ararken. Gercek askı buldugu bir ana gider.
Bir genc kız görür. Masum uzaktan yürüyüsünü izler. Gözleri onu arar oysaki.
Sonra ona asık olmamak için baska yere gider. Karsısına tekrar cıkar genç kız. Ve genc adam yine baska yere gider.Genc kız tekrar cıkar karsına. Genc adam cesaretlenir ve kızın yanına gitmek icin kendini toplar.
Ve kızın yanına gider. Kıza söyle sesslenir;
Affedersiniz! Seni 2 kez gördüm 3 sansa bırakmak istemedim. Seni tanımak istiyorum.
Kız saskın! Bende bunu fark ettim aslında bende konusmak istedim ama yanlıs olur diye bekledim.
Genc adam " kader iki kez karsı karsıya cıkartıyorsa bir sebebi vardır" dedi.
Anladıki genc adam kızın onun kadar romantik biri olduğunu. Düsündü hemen. Ve kıza birseyler ısmarlamak istedi. Genc kız cekindi. Genc adam ısrar edince onu kıramadı.
Gözlerinin güzel oldugundan bahsetti adam. Belki bir cok insan demis olabilir ama benim demem birsey degistirmez diye düsündü. Ve söyledi oda mutlu oldu. Adını sordu genc adam o söylemedi.
"Melek oldugunu ve onun ölecegi gün oldugunu" genc adam bilmiyordu. Genc adama birseylerden bahsetti.
"Simdi rüyadasın uynırsan ben ölecegim" dedi.
Genc adam asla uyanmamak istedi. Bunun manası "ölmeyi" istemekti. Cünkü ölürse onunla kalabilecekti. Melek olan insan onun ölmesini istemedi ve ona birsey diyemedi.
Suskun kaldı,melek oldugunu anlatamadı. Gözlerinden anladım rüya oldugunu söyleyince. Bir melek olabilir dedi gülüslerin. Melekleri andırıyor. UYANMAK İSTEMEDİ.
Belki ölemyi düsündü o sıra uyanmamak icin.
Uyandıgın da bos bir sessizlik vardı.
Onu arıyor gözleri. Hemen dısarı cıkmak istedi.
Ve kendini deniz kenarına attı. Oturuyordu bankta.
Belli bi süre sonra yan taraf da biri oturdu. Bir ses duydu biri aglıyordu. Dayanamadı yana dogru baktı. Onu gördü sandı. Sonra "sizi tanıyor muyum?" diye sordu genc kıza.
Genc kızda aynı rüyayı görmüs. Ama genc kız genc adamın öldügünün sanmıs ve o yüzden aglıyormus.
Ve karsılastıgında,onun gözlerine bakınca kız konusamamıs. Adam ona birseyler sormus.
Konu acmak icin,rüyasındaki olayı anlatmıs ve onu gördügünü söylemis.
Genc kızda aynı sekilde ona seslenmis,konu anlatmıs.
Ve birbirlerine son gülüsleri hatırlattılar.
Simdi ise son gülüsleri el ele tutmak oldu.
Masal oldugunu düsündügümde,bir masal yazılmadan gercek olabiliyormus oysaki.
Anladım.
Arkadasımın bu rüyasını ben böyle yorumladım.
İcimden gecen,gördügüm ve gördügümü yasama yakın sandıgım bir hikaye yazdım.