İntikam

8 yaşında küçük bir kız olan aslı annesiyle gezmek için dışarı çıkar.bir ara annesinin yeni

arkadaşıyla konuşmasını fırsat bilip elini bırakır.kendi halinde ilerlemeye başlar.biraz ilerde yerde bir fotoğraf görür.siyah beyaz bu fotoğrafta küçük bir kızın vesikalık çekilmiş resmi vardır.aslı nın yeni taşındıkları için hiç arkadaşı yoktur bu yüzden bu fotoğrafı alır ve fotoğrafa bakıp artık sen benim arkadaşımsın sırlarımı her şeyi seninle paylaşacağım der.annesinin yanına gider tekrar elinden tutar.bir kaç saat anne kız gezerler ve tekrar evlerine dönerler.aslı çizgi film izler televizyonda.annesinin yatması gerektiğini söylemesi üzerine aslı odasına çıkar annesinin kendisine masal okumasını ister.bir süre masal okuyan annesi hadi artık yatma vakti der ve kapıyı çekip odadan çıkar.aslı hala uyumamıştır.yanı başındaki komidinin çekmecesine sakladığı kendisi gibi küçük bir kız olan resmi çıkarır.resmi çıkaran aslı hem kendi adına hem de resim adına konuşup vakit geçirir.



ASLI- evet sevgili arkadaşım ilk olarak sana isim bulmam gerek

-Ne olsun acaba

-tamam buldum senin ismin giz olsun.

-Ee ismini beğendin mi



Aslı sesini değiştirerek



GİZ-evet beğendim aslı abla



ASLI-beğendiğine sevindim. Biliyor musun hiç arkadaşım yok benim



GİZ-bence üzülme ben senin arkadaşınım



Bir süre fotoğrafla kendi kendine konuşan aslı resmi baş ucuna koyar ve uyur.

Sabah olur.aslının annesi aslıyı kaldırmak için odasına gelir ve okula geç kalmaması için kalkması gerektiğini söyler.aslı kalkar kahvaltısını yapar 3. sınıfa başka okulda başlamasının endişesini yaşar.servis otobüsü gelir.aslı otobüse biner.okula gidene kadar ki geçen sürede kimseyle konuşmaz.okula gelir ve sırasına oturur.öğretmen o günü tanışma günü olarak seçtiği için herkes teker teker kalkar kendi hakkında ki bilgilerini diğer arkadaşlarına anlatır.

Sıra aslıya gelmiştir.



ÖĞRETMEN-aslı yavrum sen kalk bir de seni tanıyalım.



Endişeli ve biraz da heyecanlı bir yüzle ayağa kalkar.



ASLI- ismim aslı soyadım can.



ÖĞRETMEN-peki nereden geldin okulumuza



ASLI- Ankara dan



ÖĞRETMEN- istanbul?u beğendin mi aslıcım



ASLI-evet ama daha alışamadım



ÖĞRETMEN-tamam aslı oturabilirsin yerine



Aslı yerine oturur.ders zili çalar ve herkes den uzak durur.bir ara yanına aldığı resmi eline alır.



ASLI-yaa işte sende duydun yeni arkadaş adaylarımı okulumu öğretmeni mi



GİZ-evet duydum ama arkadaşların olunca beni unutursun



ASLI-benim hiç arkadaşım olmayacak senden başka korkma



GİZ-tamam korkmam



Asli fotoğrafı cebine koyar.zil çalar tekrar derse girer.sıra arkadaşıyla bile pek fazla konuşmayan aslı derslerin biraz önce bitmesini ve eve gitmeyi çok ister.son ders zili çalar ve herkes tekrar servise biner.aslı evlerinin önünde iner ve elindeki çantayı süre süre kapısına yaklaşır kapıyı çalar annesi hoş geldin der öper içeri alır.



ANNE-ne yaptınız yavrum bu gün okulda



ASLI-hiç anne sıkıcı şeyler işte tanışma falan



ANNE-nasıl öğretmenini beğendin mi?



ASLI-çok iyi birisine benziyor



ANNE-tamam balım üstünü çıkar yemeğe gel



ASLI-tamam anne



Aslı elini yüzünü yıkadıktan sonra üstünü çıkarır ve yemeğe gelir.yemeklerini yerler.oturup birkaç saat anne kız vakit geçirirler.sonra aslı odasına çıkar fotoğrafı alır .tam osırada fotoğrafın içinden aslının giz olarak isimlendirdiği kız çıkar ve yanına oturur.gözlerine inanamayan aslı gözlerini ovuşturur tekrar bakar ancak hala yanında o kız vardır.



ASLI- sen sen nasıl çıktın oradan



Gerçek ismi Leyla olan kız cevap verir.



LEYLA- bu bir sır aslı.bunu sana söyleyemem.



ASLI-ama ben her şeyimi sana anlatıyordum.



LEYLA-sen bana değil giz olarak isim taktığın o kıza anlatıyordun.



Aslı şaşırır korkar ne yapacağını bilemez.leyla aslıyı birden yatağa yatırır iki elinin baş parmaklarıyla aslının şakağını kavrar ve şunları söyler



LEYLA- bana yapılanların hepsini ödeticem



Leyla bu sözü birkaç kez tekrarlar.aslının annesinin hiçbir şeyden haberi yoktur.leyla aslının ruhunu ele geçirmiştir.artık bedeni aslı ruhu Leyla olan kız görev için hazırdır.görevi kendisine kötü davranan insanları yok etmektir.

çünkü zamanında Leyla yı herkes dışlamış kimse onu sevmemiş hatta ailesi bile.babası öz ancak annesi üvey olan Leyla üvey annesi tarafından türlü işkencelere maruz kalmıştır.o kadar çok talihsizdir ki bir güç onu resme hapsetmiştir.bu resim ne zaman bir kişi tarafından alınıp sevilirse o zaman geri dönecektir.aslı sevdiği için bu resmi Leyla geri gelmiştir.ruhunu ele geçiren Leyla artık ismini unutmuştur.ismi aslı dır.



Birden uykudan kalkan aslı gördüğü rüya karşısında şok olmuştur ve çok korkmuştur.annesi gelir.



ANNE-kızım gece sayıklıyordun sesin geldi.ne diyordun dur bakalım eeee heh Leyla mı neydi öyle birisinin ismini sayıklıyordun.



ASLI-evet anne çok kötü bir rüya gördüm hatta kabustu. rüya içinde rüyaydı ve bitmek bilmedi bu yüzden gerçek olduğunu sandım.



Anneyle kız kahvaltılarını yaparlar ve dışarı çıkarlar. anne yolda arkadaşını görür ve konuşmaya başlar.aslı da annesinin konuşması bitene kadar yanı başlarındaki kaldırımda oturur.yerde bir şey parladığını gören aslı o şeye doğru yaklaşır ve eline alır.aldığı şey gümüş bir tabakadır.içine açar ve gördüğü şey karşısında dona kalır.evet tabaka nın içinde rüyasında gördüğü Leyla isimli kızın resmi vardır.bu sefer resim renklidir.hemen içinde ki resmi alır ve düşünmeden resmi yırtar tekrar tabakanın içine koyup yolun dışına fırlatır.annesinin arkadaşıyla konuşması biter ve gezmeye devam ederler.az ilerde bir kalabalık gören anne kız hemen kalabalığın yanına gider.yerde küçük bir kız bedeni yatıyordur.ne olduğunu oradaki kişilere soran anne yerde yatan kız çocuğunun evinin balkonundan düştüğünü öğrenir.kısa bir süre sonra ambulans gelir ancak yapacak bir şey kalmamıştır kız ölmüştür.kızı suratına dikkatlice bakan aslı rüyasında ve az önce resmini gördüğü kızın ta kendisi olduğunu öğrenir.şok üstüne şok yaşayan küçük aslı oracıkta bayılır.gelen ambulanslardan bir tanesinin içine bindirilir ve ayılması sağlanır.3-5 dakika sonra kendine gelen aslı annesine döner ve şöyle der.



ASLI-senden bir şey isteyeceğim anne



ANNE-buyur kızım söyle çok korkuttun beni



ASLI-o yerde yatan ve öldüğü söylenilen kızın ismini öğrenebilir misin?



Ambulanstan inen anne ölen kızın ismini sorar görevlilere. görevliler annesine sorun bak orada der.ölen kızın annesinin yanına giden anne kadının çocuğunun ölmesine karşın çokta harap olmadığını görür şaşırır ama yine de kadına acınızı anlıyorum ama ismi nedir diye sorar.kadın isminin Leyla olduğunu söyler.bunu duyan anne kızının yanına gider ve kızın isminin Leyla olduğunu söyler.aslı kafasını önüne eğer ve tekrar evlerine gidene kadar hiç konuşmaz.evlerine gelirler.



ASLI-anne kızın ismini nereden öğrendin.



ANNE-kızın annesiyle konuştum o söyledi.çok ta üzülüyor gibi gelmedi bana.neyse günahını almayım.



ASLI-ya demek annesiyle konuştun





Aslının kafasında çok soru işareti vardır.gece kabusunda birisini görüyor ve o kişinin sabahta aynı şekilde resmini buluyor birkaç dakika sonra binadan düşerek o kişinin öldüğünü öğreniyor.kendi kendine acaba ben bu rüyayı niye gördüm küçük kız bana bir şeyler mi söylemek istedi der.annesine döner



ASLI-anne hani dün sana rüya gördüm demiştim ya sana anlatacağım ve çok şaşıracaksın



ANNE-anlat kızım içinde kalmasın



ASLI-rüyamda daha doğrusu kabusum da ölen kızı gördüm.



ANNE- hangi kızı Leyla yı mı



ASLI-evet.



ANNE-ee sonra



ASLI-rüyamda yerde bir fotoğraf buldum onu aldım ve o fotoğraf Leyla ya aitti.resimden çıktı ve ruhu benim içime girdi sonra uyandım.



ANNE-evet o gün Leyla Leyla diye sayıklıyordun.



ASLI- evet anne. şimdide o kızın öldüğünü görüyoruz.ayrıca rüyamda kız üvey annesinin türlü işkencelerine maruz kalıyormuş öyle demişti.



Anne şaşkın gözlerle



ANNE-ne yani sen Leyla nın annesinin gerçek annesi olmadığını mı söylüyorsun.



ASLI-evet.hem gerçek annesi değil hem de bilerek onu balkondan atmış olabileceğini düşünüyorum.



ANNE-yok kızım öyle şey olmaz.ben öğrenirim kızın gerçek annesi olup olmadığını.ama o ikinci dediğin için bir şey yapamam.



ASLI-tamam anne sen bir öğren



Anne iki sokak aşağıda oturan ölen kızın annesinin evinin önüne gelir ve bekler.bir kadın iner merdivenlerden.yanına gider.



ANNE-başınız sağ olsun



LEYLA NIN ANNESİ-dostlar sağ olsun.



ANNE-kaç yaşındaydı kızınız



LEYLA NIN ANNESİ-8 yaşındaydı.ancak benim üvey kızımdı.annesi seneler önce bir hastalıktan ölmüş.



ASLI-anlıyorum tekrar üzgünüm



Anne evine döner ve kendi kendine demek o yüzden çok üzülmedi der.aslı hemen koşarak annesine kapıyı açar



ASLI-ne öğrendin anne



ANNE-evet kızım söylediğin doğruymuş kadın üvey annesiymiş



ASLI-bak anne ne gördüysem çıkıyor.bence annesi öldürdü kızı



ANNE-bunu bilemeyiz kızım bizi de ilgilendirmez



Aslı çok sinirlenir



ASLI-nasıl ilgilendirmez anne.bana yardım et beni öldüren bana türlü işkenceler yapan kadını durdur gibisinden gördüğüm rüya yı nasıl yok sayabilirim.



ANNE-kızım sakin ol.tamam bakalım bir şeyler yapabilecekmiyim.



Annesi hemen polis merkezinde ki yakın bir arkadaşını evlerine çağırır ve önemli bir konu olduğunu söyler.polis arkadaşı 2 saat kadar sonra evlerine gelir.



ANNE-hoş geldin gel içeri



POLİS-neymiş bu kadar önemli olan



ANNE-birşeyler içermisin



POLİS-hayır çok işim var gitmem gerek sen konuya gir



ANNE-tamam.



Anne kızının başından geçen rüyayı ve bir gün sonra olan olayı da anlatır.polis şaşırır



POLİS-evet hayret verici ama benim burada yapabileceğim ne?



ANNE-kızım o düşerek ölen kızın annesi tarafından aşağıya itilerek öldüğünü düşünüyor.bunu bulabilirmiyiz.



POLİS-tamam kızınız gördüğü şeyler ve olanlar hayret verici ama elimizde bir kanıt yokken bunu su üstüne çıkaramayız.hem her gördüğü de çıkacak diye bir şey yok değil mi?



ANNE-tabi orası öyle ama bana yardım edeceğini düşündüm. kızım rahatsızlandı bu olay çözümlenmeden de ruhsal durumu pek iyi olmayacak



POLİS-tamam senin için bu olayı çözmeye çalışacağım



ANNE-çok sağol.peki ölen kızın otopsi katıylarını bulabilirmisin.çünkü kızım ölen kıza işkence de yapıldığını söylüyor.darp izleri varmıydı öğrenebilirmisin.



POLİS-tamam ben bakarım siz bana bırakın



Polis hemen otopsi kayıtlarını bulmak için merkeze gider ve bir araştırma sonucu kayıtları bulur.ölen kız da az da olsa yara izlerinin olduğunu kayıttan okur ve otopsiyi yapan doktorla görüşmek için doktoru telefondan arar.yara izlerinden bahseder.doktor birkaç ay önce meydana gelmiş yara izleri olduğunu polise söyler ve telefonu kapatırlar.

Polis hemen ölen ailesinin evine gider.kapıyı çalar.



LEYLA NIN ANNESİ-kim o



POLİS-polis açın



Kadın endişeli bir yüzle kapıyı açar





POLİS-sizinle bir şeyler konuşmam gerek içeri girebilir miyim?



LEYLA NIN ANNESİ-tabi buyurun



İçeri girer bir koltuğa oturur.



POLİS-hemen konuya gireceğim.ölen kızınızın



LEYLA NIN ANNESİ-üvey kızım



POLİS-evet üvey kızınızın otopsi sonucu bazı yerlerinde yara izlerine rastlanmıştır bunun için ne diyeceksiniz.



LEYLA NIN ANNESİ-evet 2-3 ay önce yani kocam yaşarken kızımızı çok döverdi ondan olsa gerek



POLİS-efendim? Leyla nın babası 2-3 ay önce öldü mü?



LEYLA NIN ANNESİ-evet.kayıtlarınızda vardır bakmadınız herhalde



POLİS-üzüldüm sizin adınıza.neden ölmüştü



LEYLA NIN ANNESİ-önemli değil memur bey.hastalıktan ölmüştü.



Ölen kızın üvey annesinin bu kadar rahat davranması polisi şaşırtmıştır



POLİS-evi gezebilirmiyim



LEYLA NIN ANNESİ-tabiki



Polis evi gezer ve Leyla nın odasına girer.bir takım eşyalarına bakar ve bir kutu bulur.kutu şifrelidir.polis kutuyu çantasına atar.sonra odadan çıkar.



POLİS-leyla nın düştüğü balkon hangisiydi



LEYLA NIN ANNESİ-buyrun salon balkonu.



Polis balkona bakar ve korkulukların yüksek olduğunu fark eder.8 yaşında bir kızın buradan düşmesi için ya kendisini atması lazım yada bir güç onu oradan aşağı istmesi lazımdır diye içinden geçirir.

Polis teşekkür eder ölen kızın üvey annesine.evden çıkar.





Evden çıkan polis hemen merkeze gider ve çantasına koyduğu kutuyu çıkarır.kutuyu bir çekiç yardımıyla kırar ve içinde küçük bir defter bulur.defteri eline alan polis ilk sayfasını açar ve ölen kızın günlüğü olduğunu fark eder.sayfalarını karıştırır ancak sadece 3 sayfa doludur.tarihlerine bakar ölmeden 4 gün önce yazmaya başladığını anlar.günlükte tam olarak şunlar yazıyordur.



Günlük 1.gün: evet günlüğüm nasıl başlayacağımı bilmiyorum ve aynı zamanda çok heyecanlıyım.bu benim ilk günlüğüm çünkü.yalnızım ve tek iyi dostum sen olacaksın.ben üvey annemle yaşıyorum..neyse şu an saat sabahın 10.00 ı.yeni kalktım.bugün neler yapacağım hakkında bir fikrim yok zaten yaptıkça sana yazacağım günlüğüm.



Evet günlük yine geldim saat 13.00.şuan ağlıyorum çünkü üvey annem yine her zamanki gibi bana vurdu.2 aydır vurmuyordu ama yine bir tokatla başladı işe.hiç de bir şey yapmamıştım.şimdi diyeceksin neden babana söylemiyorsun.babam 2 ay önce öldü.babam yaşarken söylemiştim ve vücudumda ki morlukları göstermiştim.üvey annem yaramazlık yaparken düştü morarttı deyip geçiştirmişti.babam da oralı olmamıştı..herhalde babamda beni sevmedi günlüğüm.



Saat 20.00.odamdayım.yine yeni arkadaşım günlüğümle baş başayım.burada ki insanlarda beni sevmiyor bunu sana söylemeyi unuttum.herkes beni dışlıyor.bu arada senin gerçek annene ne oldu diyeceksin değil mi sevgili günlük.hastalıktan diyorlar ama ben inanmıyorum.o beni doğururken öldü bunu biliyorum.belki de beni sevmemelerinin sebebi de buydu.neyse artık yarın devam ederim.



Polis ölen kızın günlükte yazdıklarının bir bölümünü yani sadece 1 günde yaptıklarını okumuştur.sayfayı çevirir ve okumaya devam eder.



Günlük 2.gün:yine kalkar kalkmaz seninle başladım güne.bir rüya gördüm seninle paylaşmak istiyorum.bir kız vardı rüyamda çok tatlı bir kızdı.bize de yakın oturuyorlardı.ismi de aslı.onunla oyunlar oynadık bir süre sonra uykudan kalktım.benim de öyle arkadaşlarım olacak mı günlük.umarım olur.üvey annem çağırıyor gitmem gerek sonra geleceğim.



Çok kötü bir şey oldu.üvey annem beni balkona çağırdı ve iteledi çok korktum atacak beni zannettim neyse ki zil çaldı misafir gelmiş.döver beni ama bu kadar ileri gitmez diye düşünüyorum.sen bekle gelen misafire bakacağım.



Misafir gitti.biliyor musun dışarı çıkmayalı çok oldu.çıksam kimse benimle oynamıyor.zaten üvey annemde çıkarmıyor.babamın ölmesinden sonra okula da göndermedi beni.2 .sınıfa kadar okudum.annem geliyor görüşürüz.



Üvey annesi her geldiğinde Leyla günlüğünü kilitli kutuya koyar ve onu da dolabın ücra köşesine iter.üvey annesinin günlükten haberi bile yoktur.





Günlük 3.gün:sabah gelemedim günlüğüm kusura bakma aşağıda televizyon izliyordum.bir ara pencerenin önüne geçtim oynayan çocuklara bakmak için.gördüklerim karşısında çok şaşırdım.rüyamda gördüğüm kız gerçekmiş.onu gördüm.hayır hayal değil di.bir çok defa gözlerimi kapayıp açtım ve yok olmadı.o kız karşı binada ki arkadaşına gelmiş.bu gün ne yapıp edip onunla görüşeceğim.yani dışarı çıkacağım.neyse sana yarın anlatırım





Polis günlüğü bitirmiştir.günlüğü yalnız 3 gün kullanabilen kız 4. günü yazamadan ölmüştür.aslında her şey bu günlükte bellidir.polis hemen aslı nın annesiyle bu günlüğü paylaşmak ister ve evlerine gider



POLİS-üvey annesinin kızı öldürebileceğine dair kanıt buldum kızın odasında.



ANNE-nedir?



POLİS-ölmeden 3 gün önce başladığı bir günlük.



Polis anne ye günlüğü verir anne okur ve şöyle der



ANNE-bir kere öldürmeye teşebbüs etmiş.kesin annesi yaptı.



POLİS-bundan tam emin olamayız ama emin olduğumuz bir şey var o da kadının kızını dövdüğü.en azından kız ölmeden önce günlüğüne yazmış.



ANNE-peki şimdi ne yapacağız.



POLİS-bir tutuklama emri çıkarmam lazım merkeze gidiyorum hemen



ANNE-tamam.sağol yardımların için



Polis evden çıkar.aslı polis amcayla ne konuştuklarını sorar.anne olanları anlatır ve aslı biraz da olsa rahatlar.



Polis tutuklama emri çıkartır ve ölen kızın üvey annesini tutuklarlar ve sorgulamaya çekerler.üvey anne olanları inkar etse de ellerinde ki günlüğü gösterirler.polisler şuçu kabullenirsen cezan azalır derler.kadın suçu kabul ettiğini söyler.mahkeme kadına bir insana işkence yapmak ve öldürmekten ömür boyu hapis verir.



Aradan birkaç gün geçer.aslı odasına çıkar ve uyur.rüyasın da ölen kızı görür ve kız ona sen sayende bu azaptan kurtuldum ve bana kötülük yapan insan senin sayende cezalandırıldı artık sende rahat uyu der.



Sabah olur.aslı çok rahatlamıştır.



ANNE-kızım seni bugün iyi gördüm.



ASLI-evet anne çok iyiyim.rüyamda ölen kızı gördüm ve bana yaptıklarım için teşekkür etti rahat olmamı söyledi.



ANNE-evet yavrum artık olanları unutmalısın sen iyi bir şey yaptın



Aslı dışarı çıkar ve iki sokak aşağıdaki arkadaşını görmek için oraya gider.ölen kızın oturduğu eve son kez bakar ve kızın hayaleti camdan ona el sallar

10 Eylül 2008 17-18 dakika 17 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar