İş/Te Bir Gün ( İnteraktif hikaye)Hikayenin Gidişine Siz Yön Verin
Nazmi, yıllarca halkla ilişkiler okuduktan sonra nihayet bir işe girmişti..Patronu ona bir fırsat vermek için kendisinden bir sunum hazırlamasını istemiş o da bütün bir gece çalıştıktan sonra sabah erkenden işin yolunu tutmuştu..Önemli bir gündü..Durağa geldi..Ya Özel Halk otobüsüne binecekti ya da Belediye otobüsüne..Belediye otobüsüne binerse büyük ihtimalle ayakta gitmesi gerekecekti ve işe yorgun gitme riski vardı ama belediye otobüsü tam zamanında giderdi...Halk otobüsüne binerse oturarak giderdi ama o da çok sık yolcu indirip bindirdiği için işe geç kalma riski vardı..(Halk Otobüsüne binsin derseniz(1)numaradan okumaya devam ediniz..Belediye otobüsüne binsin diyorsanız (2) numaradan okumaya devam ediniz.)
(1) ...Halk Otobüsüne bindi..Pek dolu değildi..Oturacak bir yer buldu...Aklında yapacağı sunum vardı..Acaba başarılı olabilecek miydi..Kendisini kanıtlaması için büyük bir fırsattı..Yıllarca bu konu üzerinde okumuştu ama henüz iş tecrübesi yoktu..Ama kendine güveniyordu..
Henüz birkaç durak gitmişlerdi ki bir kadının yüksek sesle şoföre bir şeyler söylediğini duydu..Tam anlayamamıştı..Konuşmaya kulak kabarttı..Kadın cebindeki 20 lirasının çalındığını söylüyordu.''.Son param oydu, başka hiç param yok, otobüste bir yankesici var, lütfen arabayı karakola çekin'' diyordu..,
Nazmi birden tedirgin oldu..Eğer otobüsü karakola çekecek olurlarsa kesinlikle işe yetişemez ve sunumu yapamazdı..Hemen ilk durakta inmeli ve başka bir otobüse mi binmeliydi...Yoksa beklemeli miydi..Belki olay tatlıya bağlanırdı..( Otobüsten insin derseniz ...(3) numradan okumaya devam ediniz..İnmesin beklesin diyorsanız ....(7) numaradan devam ediniz...)
(7) Nazmi bekledi...Neler olacak bakalım derken bir yolcu ?' Al hanım kardeşim ben vereyim 20 liranı,yeter ki korakol marakol uğraştırma bizi,bak herkesin işi gücü var..Doktordan randevu aldım bir aydır bugünü bekliyorum,hadi kardeşim al şu parayı da uzatma..'' dedi..Nazmi'nin içi birden ferahladı..İyi fikirdi, ne diye 20 lira için karakoldu falandı uğraşılacaktı ki..
Kadın parayı aldı ...Her halinden memnun görünüyordu..Nazmi olayın bu şekilde kapanmasından memnun vaziyette yine yapacağı sunumu düşünmeye başladı..
Otobüs durağa yaklaşmış ve kadın inmek için harekete geçmişti ki genç bir delikanlı kadının inmesini engelleyerek, şoföre, kendisinin sivil polis olduğunu, otobüsü en yakın karakola çekmesini ve kapıları açmamasını söyledi...Herkes şaşkınlık içindeydi..Gene ne olmuştu..Şaka gibiydi..Nazmi dayanamadı..'' Ne var kardeşim ne oluyor yine,yahu işe gideceğiz kardeşim , aldı kadın işte parasını bırak insin gitsin, biz de işimize gücümüze bakalım..Amma abarttınız yahu üç kuruşluk olayı'' diye söylendi.Genç polis Nazmi'ye dönerek ?' Görecez bakalım..'' dedi..
Şoför durağı geçti..Sağdaki sokaktan içeri girerek otobüsü Avcılar Polis Karakolu'nun önüne çekti..İki polis memuru ön kapıda durarak yolcuları teker teker karakola aldı..İçeri girer girmez önce parası kaybolan kadını bir odaya aldılar..Ardından Nazmi'yi başka bir odaya aldılar..Nazmi şaşkındı..Neler oluyordu..Hayatında karakol marakol bilmezdi..Rengi benzi solmuştu..Aklında iş yerine gitti bir an sonra bir polis memurunun içeri girmesiyle irkildi..
?Bak kardeşim ?', dedi polis..''Sen bu parası çalınan kadının nesi oluyorsun,niye otobüsten bir an önce inmesi için ısrar ettin ki...Ortağı mısın..?
Nazmi , ?'İşe geç kalmayalım diye şeettimdi' diyecek oldu,..'' Ortak mısınız kardeşim siz, bu kadını biz biliyoruz,altı aydır her bindiği otobüste param çalındı numarası yapıp vatandaşı tırtıklıyor...Vatandaş işe geç kalmayalım aman deyip al kardeşim 20 lira ,al hanımteyze 50 lira veriyor..O da bu işi meslek haline getirmiş.'.dedi polis.''.Yanına bir de ortak alıyor ki, yahu insin verelim şunun parasını falan diyen biri,aynen senin gibi..'' diye ekledi..
Nazmi'yi soğuk terler basmıştı..Ne diyeceğini, bilemiyordu. İşe geç kalmayım derken dolandırıcı damgası yemek üzereydi..Kendisini toparlayarak, ?Bakın memur bey'' dedi..'' Ben hayatında karakol görmemiş bir insanım ,işimde gücümde iyi bir vatandaşım..Bugün çok önemli bir toplantım vardı ve işe yetişmek zorundaydım,o yüzden karakola falan gitmeyelim, kadın zaten parasını aldı, diye düşünmüştüm'' dedi..'' Bilemem'' dedi polis...Yazılı ifadenizi aldıktan sonra sizi nezarete alacağız, soruşturma bitene kadar orda kalacaksınız..İsterseniz bir avukat yahut tanıdığa haber vermek için bir telefon açın..'' dedi..Nazmi hemen eski bir avukat olan patronunu aradı...Ulaşılamıyordu..Mesaj yazmak istedi..'' ....Avcılar Karakol'' yazmıştı ki polis memuru telefonu elinden almaya uzandı..Son anda Gönder'e başmıştı...Ama ne anlıyacaktı ki patron..
Nezarete aldılar Nazmi'yi..Hakkaten soğuk sevimsiz bir yerdi..Aptal gibiydi..Nasıl kalkmış,ne heyecanla işe giderken birden nereye düşmüştü...Hayır o değil, yani kavga mavga olayından falan gelse neyse...Hırsızlık dolandırıcılık gibi yüz kızartıcı suçla karakola düşmek berbat birşeydi..Kadın aklına geldi...' Vay ulan ?'dedi.''.Ne hale geldi memleket..İnsanın hiç aklına gelir mi arkadaş..Hayır suç bende..Bırak millet ne hali varsa görsün..Sana ne be kardeşim sana ne..'' diye söylendi..
Dört saat duvarlara demirlere baktı...Oturdu..Kalktı..Yürüdü...Tekrar oturdu..Dört saat..Mesajı anladı mı acaba patron diye düşündü..''Anlamıştır canım'' dedi..İşe gelmedim,karakol dedim Avcılar dedim,anlamıştır heralde,kaç yıllık avukat, dedi ...Ulan sunum da gitti be..O kadar emek..''
Birden bir polis memuru nezaretin kapısını açmaya başladı..''Hadi Kardeşim çıkıyorsun..Patronun mu avukatın mı ne o geldi, ona dua et,yoksa seni iki üç gün misafir ederdik ya neyse ?'dedi..'' Her boka da karışma,bırak kim parasını kaybederse kim ne halt ederse..Bak genç adamsın hayatı biraz öğren yahu..Azcık akıllı ol..Hadi çık..Dışarda bekliyor patronun..'' dedi..
Nazmi, yıllardır hapis yatmış da bir afla salıverilmiş gibi dışarı çıktı..Patronunu eline sarıldı,önce öpmek istedi,sonra tokalaşmayı tercih etti..Profesyonel iş hayatında öyle el öpmek falan olmazdı..
?' Çok teşekkür ederim efendim,dedi..Bi aksilik işte..İnsanın ne zaman nerde başına ne geleceği belli olmuyor..
(5) ...Nazmi, sunumu yapamadığı için üzülmemişti aslında..Sunumunun konusu Halkla İlişkiler ve İletişimdi..Bu gün başına gelenlerden anlamıştı ki bu sunum için hazır değildi.. Bu konuda yeterince iyi olmadığını anlamıştı..Kendisini daha iyi yetiştirmeye karar verdi...İnsan ilişkileri için kitaplar yetmiyordu..İnsanlarla ilişki gerekiyordu..(son)
(2) ..Belediye otobüsüne bindi..Zamanında ama biraz yorgun gidecekti işe..Tıklım tıklımdı..Neyse ki trafik konusunda sıkıntı yoktu...Bir yere tutunup yapacağı sunumu düşünmeye başladı..' Bilgisayarı açar,flaş belleği takar, herkesi selamladıktan sonra konuşmaya başlarım..'' diye düşündü..Elini cebine attı belleği bulamadı..''Çantama koydum ?'tabi dedi.''.Ordadır..Şimdi bu kalabalıkta çantama bakamam''...Ancak içine bir kurt düşmüştü..Gece en son ne yaptığını hatırlamaya çalıştı.''.Kaydettim..Çıkardım..Masanın üstüne koydum..Sabah da cebime...yok çantama...Hay Allah!'' dedi..Çantasını yerden zoraki kucağına aldı..Kapağını açtı içine baktı..Gözlerine baktı..Tekrar ceplerini yokladı..Yoktu...yok...Eyvah dedi..Hemen kapıya doğru seğirtti..Durağa gelir gelmez kendini dışarı attı..Hızla karşı caddeye geçti..Bir taksiye el etti..''Hemen Büyükçekmece'ye gidelim abi, aman acele edelim!'' dedi..Trafik açıktı..Taksi evin önünde durdu..Koşarak beşinci kata çıktı..İçeri Girdi..Bellek masanın üzerinde duruyordu..Kaptığı gibi koşarak çıktı...Durağa geldi.
(3) Yeniden otobüs beklemeye başladı.. Hayli Gecikmişti...Arayıp patrona haber vereyim dedi..Telefonu endişeli bir şekilde tuşladı..Patronuna biraz geç kalabileceğini bir aksilik olduğunu söylemeye başlamıştı ki, patronu söylenmeye başladı..Sorumsuz,disiplinsiz,plansız.. daha neler neler..Morali bozulmuştu...Daha fazla hakaret işitmemek için telefonu aniden kapadı...Bütün hevesi kaçmıştı..Telefon çaldı...Arayan patronuydu..Açıp açmamakta tereddüt etti..Açıp ne söyleyecekti..Ya yanlışlıkla kapandığını söyleyip özür dileyecekti, ya da açıp kibar bir şekilde işten istifa ettiğini söyleyecekti..( Özür dilesin derseniz(4)numaradan devam ediniz...İstifa etsin dersiniz(6).numaradan devam ediniz..)
(4) Telefonu açtı...'' Özür dilerim patron,yanlışlıkla kapandı telefon, tam ben de tekrar sizi arıyordum ki siz aradınız'' dedi..Neyse ki patron bu kez sesini çıkarmadı..'' Anladım ?' dedi soğuk bir ses tonuyla..'' ?'Gelince odama uğra,sunuma gerek kalmadı zaten ?' dedi..
Nazmi İş yerine vardığında önce patronun odasına uğradı..Biraz nasihat ,biraz uyarı, iş ahlakı disiplin, patron çalışan ilişkileri falan konusunda epeyce bir laf dinledi..'' Galiba haklı ?' dedi içinden.( devamı (5) numarada)
(6) Telefonu büyük bir ciddiyetle ve soğukkanlılıkla açtı..'' Efendim'' dedi kibar bir şekilde...'' Söylediklerinizde haklı olabilirsiniz, söyleyiş tarzınız yanlış olsa bile...Bu sebeple affınızı rica ederek istifa etmek istiyorum..Kendimi hazır hissetmiyorum..Yarın gelip istifamı sunacağım..Saygılar efendim'' dedi ve telefonu kapattı..( devamı (5) numarada)
Çoğu zaman olaylar farklı gelişse de sonuçlar aynıdır....
Çok zekice ve bir o kadar da ilginç.
Kutlarım...
Öyle anlaşılıyor ki sıkı bir öykücü daha aramıza katılıyor. Değişik ve güzel bir öykü idi okuduğum...👍
çok keyifle okudum :)
sağlam kurgulanmış bir öykü
tebrik ederim
gittim hemen belediye otobüsünü seçtim bir de özür dilettim. ne gerek varsa.. Bebeğin öğle uykusuna yatmama direnci beni pasif yaptı sanırım. halbuki halk otobüsü daha heyecanlıymış..
Tebrikler. Ne demeli ki, ben ilk defa böyle kurgu dolu bir öykü okudum ve çok beğendim..