Kadere İnat Bir Hayat 2
Hasan, köyün ağasının oğluna beşik kertmesi yapmıştı ay kız Mahperi'yi. Her şeyden habersiz minicik elleriyle annesinin parmağını tutuyordu. Hasan eve geldiğinde küçücük yavrusunu nasıl beşik kertmesi yaptığını anlattı Emine'ye. Sustu dinledi, sıkıca sarıldı kucağında ki yavrusuna, etlerini lime lime doğruyorlarmışçasına canı yandı Emine'nin. Mahperi'yi satmayacaktı, bu defa farklı olacaktı çocuğunun kaderi. Çaresizce susmak zorundaydı. Evin reisi ne derse o. Kadın kısmına söz düşmez, fikri alınmazdı.
Emine okumamıştı ama cahil değildi. Köydeki diğer kadınlar gibi düşünmüyordu. Ne yazık ki düşünmek yetmiyordu. Babalarına karşı koruyamadı yavrularını. Bir kızı kocası tarafından dövülüyor, işkence görüyor, diğer kızı neredeyse babası yaşında ki bir adamla evlendirilmişti. Nur ablasına göre daha şanslıydı. Kocası aralarındaki yaş farkı sebebiyle gözü gibi bakıyordu genç, taze karısına. Mahperi' de ablaları gibi olacaktı. Annesi engel olmayı çok istiyor ama elinden hiçbir şey gelmiyordu. Dillere destan oldu kısa sürede ay kızın güzelliği.
Zaman hızla akıp geçerken ay kız büyüyordu emeklemeye başlamıştı artık. Hasan bir kez kucağına alıp sevmedi Mahperi'yi. Kızına her baktığında ağadan alacağı başlık parasını düşünüyordu. Bir an önce büyüsün istiyordu.
Günler geçiyor peşinden de aylar kovalıyordu, ayları da yıllar. Göz açıp kapayıncaya kadar altı sene geçmişti. Mahperi okul çağına gelmiş fakat Emine onu nasıl okutacağını düşünüyordu ve bir hafta sonra okullar açılacaktı. Günlerce düşündü taşındı ve en sonunda Hasan'ı kendi silahıyla vurmaya karar verdi. ?'Bey okullar açılacak Mahperi'yi okula yazdıralım'' dedi. Hasan okuyup da ne olacak zaten biraz daha büyüsün evlenecek dedi. Tam da Emine'nin düşündüğü gibi konuşuyordu Hasan. Ama emine pes etmedi ?' Bey bir düşünsene koskoca ağa oğluyla evlenecek, okumuş kız ister efendim onlar. Hem okursa Mahperi, ona göre daha fazla başlık parası istersin'' dedi. Hasan'ı can evinden vurmuştu Emine. Hiç düşünmeden kabul etti Hasan. Tamam dedi yazdıralım okula, okumuş kıza daha çok başlık parası alırız dedi. Emine'nin yüreğine su serpilmişti. Ay kızı okuyacaktı. Ablaları gibi olmayacaktı o.
Ertesi gün sabahın ilk ışıklarıyla uyanmıştı Emine. Yavrusundan daha heyecanlıydı. Bahçeye çıkıp güneşin doğuşunu izledi. Bir yandan horozlar ötüyor bir yandan güneşin o muhteşem manzarası ne huzurlu bir gündü. Hasan için güzel bir kahvaltı hazırlamıştı..Hasan'ı uyandırdı ve kahvaltı yaptılar birlikte.
Kahvaltıdan sonra Hasan gidip okula yazdırdı Mahperi'yi. Hasan'ı okulda görünce çok şaşırmıştı Seda öğretmen. ?' Hayırdır Hasan Bey, ne işiniz var burada ?' dedi. Küçük kızımı okula yazdırmaya geldim deyince şaşkınlığı iki katına arttı. Hasan kim kızını okutmak kimdi. ?'Ne çıkarın var bundan Hasan Bey ?' dedi Seda öğretmen. Ne çıkarım olacak hoca kızım okuyacak o kadar dedi. Seda öğretmen pek inanmadı ama öyle olsun deyip geçiştirdi. Kayıt işlemleri bitti.
Mahperi o gece heyecandan uyuyamadı. Sabah okula gidecekti. İçi içine sığmıyor, mutluluktan havalara uçuyordu. Sabahı zor etti, gün doğar doğmaz hazırlanıp okula gitme saatini bekledi. Zaman Mahperi'nin inadına akmıyordu. Daha fazla bekleyemedi evde. Koşarak okula gitti. Seda öğretmen bahçede durmuş öğrencilerde etrafını sarmıştı. Bir anda utandı Mahperi kala kaldı olduğu yerde. Seda öğretmen hemen fark etti Mahperi'yi. Böylesine güzel bir kız görmemişti hayatında. Sarı upuzun saçlarıyla boncuk mavisi gözleriyle hemen dikkat çekiyordu ay kız. Küçük bir el hareketiyle yanına çağırdı Seda öğretmen Mahperi'yi. ?'Merhaba, adın ne senin'' dedi. Mahperi öğretmenim dedi cılız sesiyle. Ne kadar güzelsin dedi. Bembeyaz yanakları al al oldu hemen. Utandı bizim ay kız, annesinden başka kimse güzelsin dememişti ona. İlk ders zili çalmıştı ve Seda öğretmen bütün çocuklara okula girmelerini söyledi. Ve bütün öğrenciler onu dinleyip dediğini yaptılar.
Mahperi güzel olduğu kadar başarılı bir öğrenciydi. Her şeyi çok çabuk kavrıyor ve bu durum seda öğretmeni şaşırtıyordu. Birinci sınıfı başarıyla bitirmiş ve okul birincisi olmuştu. Beşinci sınıfa kadar hep başarılı oldu Mahperi. Beşinci sınıf bitmiş ve okul sorunları başlamıştı. Hasan okula devam etmesine izin verecek miydi? Emine bütün tatil boyunca bunu düşündü. Yaz tatili çabucak geçti ve okulların açılma vakti geldi.
Okulların açılmasına bir gün kala köyün ağası geldi gelinini görmeye okulda ki başarılarını duymuş gururlanmış. Okusun okusun, okumak iyidir deyince Hasan okuyacak zaten dedi. Emine konuşmaları duyunca havalara uçtu. Küçük kızı ablaları gibi olmayacaktı.
2. bölümün sonu.
Heyecanla hikayenin geri kalan kısmını bekliyorum.. Sanırım toplulmumuzun kanayan yaralarından birini ele alıyorsun. Valla devamı olsa okurdum. Kalemine sağlık canım..
Hikaye öyle bir sürüklüyor ve çekiyor ki içine mümkün değil ki bizden birşeyler bulmamak, harika gidiyor efendim, bakalım neler olacak daha çok merak ettim şimdi..