Kadere İnat Bir Hayat Final

Yıllar su gibi akıp geçti. Mahperi liseyi bitirdi. On sekiz yaşını doldurur doldurmaz da Türkiye'ye döndüler. Mahperi büyümüş ve daha da güzelleşmişti. Hayali olan Boğaziçi üniversitesini kazanabilmek için dişini tırnağına takmış deliler gibi ders çalışıyordu. Bu sırada Hasan da her yerde Mahperi'yi aramaya devam etti. Emine Yüzünün eski halini unuttu. Hasan git gide öfkesine yenik düşüyordu.
Günler geçiyor ve sınav vakti gelmişti Mahperi için. Büyük bir heyecanla girdi sınava. Çıktığında Seda kapıda bekliyordu onu ve ondan daha heyecanlıydı. Nasıl geçti sınavın? Diye sordu Mahperi'ye. Çok iyi geçti ablacım. Beklemeye başladılar sabırsızlıkla. Sınav sonuçlarının açıklanacağı gün ikisi de deli gibi koşuşturuyorlardı evde. Yoğunluk nedeniyle giremediler internete. Yoğunluk geç saatlere kadar devam etti. Seda son bir kez bakıp yatalım dedi. Bilgisayarın başına geçtiler ikisi de heyecanla ve sonunda başardılar. Tam puan yapmıştı Mahperi. Tercihi belliydi Mahperi'nin tek bir yeri istiyordu. Boğaziçi Üniversitesi Hukuk Fakültesi, istediği gibi de oldu. Birincilikle girdi okula. Okula ilk girdiğinde İstanbul'a geldiği gün düştü aklına. Uzaktan baktığı okulun içindeydi şimdi. Okulun tam ortasında durup bunları düşünürken arkasından biri çarptı ve Rüzgâr ile tanıştığı andı o. Gözlerini kenetlediler birbirlerine. Sıkı bir arkadaşlık kurdular. İkisi de arkadaşlıktan daha fazlasını hissediyorlardı ama bir türlü açılamadılar birbirlerine. Seda da her şeyden haberdardı. Mahperi ile bu konuda bayağı eğlenmişti. Onu kızdırmak hoşuna gidiyordu seda'nın. Rüzgâr sık sık Mahperi'lere gelir ve birlikte saatlerce ders çalışırlardı. Üniversite hayatında da başarıları devam etti. Okulu birincilikle bitirdi. Mezuniyet töreninde Seda gözyaşlarını tutamadı. Bu başarıda onunda katkısı olduğunu biliyor ve gururlanıyordu. Okul bitmiş ve artık bir avukattı. Rüzgâr ile arkadaşlığına da devam etti. Aslında Rüzgâr onun tek arkadaşıydı.
Üniversite bitmiş ve avukat olmuştu fakat o avukat olmak istemiyordu. Mahperi hayallerinin peşinden koşmuştu yıllarca ve koşmaya da devam ediyordu. Hâkimlik sınavları için başvuru yaptı. Bunu duyan Rüzgârda savcılık sınavlarına girdi. Sınav gününe kadar yine beraber ders çalıştılar. Bunu da başardı Mahperi. Artık Hâkime Mahperi Hanımdı. Herkes çok sevdi Mahperi'yi. Adildi. Mesleğinde parmakla gösteriyorlardı onu. Başarılı bir hâkimdi. Etrafında sayısız korumayla geziyordu. Rüzgâr da başarılı bir savcı oldu. Aynı yerde çalışıyorlardı. Rüzgâr daha fazla dayanamadı ve Mahperi'ye sevdiğini söyleyip evlenme teklifi etti. Mahperi de seviyordu Rüzgâr'ı ve kabul etti. Görkemli bir nişan töreni yaptılar. Seda kendi kızını evlendiriyormuşçasına içi buruk ve aynı zamanda mutluydu. Ertesi gün bir sürü davaya bakmış ve yorgunluktan ayakta duracak hali yoktur ve tam çıkacakken Rüzgâr geldi ve eline bir dosya tutuşturdu ?'Yarın mahkemen var adamın biri karısını canice katletmiş'' deyince kalbini tuttu bir an içini garip bir korku sardı. Rüzgâr kolundan tutup ?' Neyin var canım'' dedi. ?'Yok, bir şeyim sadece bu gün çok yoğundu ve bende çok yoruldum.'' dedi Mahperi. Rüzgâr kolundan tutup arabasına kadar eşlik etti nişanlısına. Eve vardığında odasına çıktı hemen. Dosyayı masasının üzerine koyup yatağına uzandı ve uyuya kaldı. Gecenin bir vakti bir sıkıntıyla uyandı. Ne zaman canı sıkkın olsa pencere kenarından boğazı izlerdi. Yine öyle yaptı. Dosyaya bakamadı bir türlü. İlk defa böyle bir şey yapmıştı. Dosyaya bakmadan mahkemeye girecekti.
Adliyeye girdiğinde kapıda karşıladı Rüzgâr. ?' Baktın mı dosyaya? ?' dedi. Hayır, bakamadım, çok yorgundum dedi Mahperi. Tamam, ben sana anlatırım her şeyi. Şimdi Hasan adında bir adam, karısını dokuz yerinden bıçaklayarak öldürmüş ve kaçarken cinayet silahıyla birlikte yakalanmış. Adamın adı Hasan mı? Evet, neden sordun ki? Benim babamın adı da Hasan. Her halde baban değildir. Rüzgâr'ın son sözleri kulağında çınladı bir an ve elinde ki dosyayı açtı. Gördükleri karşısında çılgına döndü. Rüzgâr'ın omzuna yaslanıp ağladı. Duruşma saati gelmiş ve Mahperi hala ağlıyordu. Rüzgâr istersen iptal edelim dedi. Hayır diyerek ayağı kalktı ve gözyaşlarını sildi. Duruşma salonuna vardıklarında bekledi bir an kapıda. Bunu yapabileceğinden emin değildi. Haberi duyan herkes duruşma salonundaydı. Salim ağa ve oğlu da oradaydı Ablaları Nur ve Nuray da. Tüm cesaretini toplayıp içeri girdi Mahperi. Herkes şaşkınlıktan birbirlerinin yüzüne bakıp fısır fısır konuşuyorlardı. Tokmağı masaya vurup sessizlik diye bağırdı Mahperi. Evet sanık Hasan A., hakkınızda ki suçlamaları biliyor musunuz? Evet kızım. Ne kızı Hâkime Hanım diyeceksin bana diye bağırdı Mahperi. Affedersiniz hâkime hanım Evet biliyorum suçlamaları dedi Hasan. Şahitleri dinledi daha sonra da sanık sandalyesinde oturan babasını dinledi. Uzun bir sessizlikten sonra KARAR diye bağırdı. Mahperi. ?' Tüm deliller ve şahitler göz önünde bulundurularak Kasten ve planlayarak vahşice adam öldürmekten ve tüm delillerin aleyhinize olması nedeniyle, Anayasanın 124. maddesi gereğince iki kez ağırlaştırılmış müebbet cezasına oy çokluğuyla karar verilmiştir'' dedi ve kalemi kırdı Mahperi.
Hasan Mahperi'nin gözlerinde ki öfkede pişman oldu ama her şey için çok geçti artık. Yıllar önce Hasan Mahperi için infaz kararı almıştı şimdi ise Mahperi Hasan için Müebbet kararı aldı. Hasan Mahkeme gününü hiç unutmadı ve hastalandı hapiste yıllarca çekti hastalığı ve pişmanlıkla hayata yumdu gözlerini. Mahperi ise asla pişman olmadı kararından. Doğru olanı yapmıştı karşısında ki kim olsa aynı kararı alırdı. Sevdiği adamla evlenmiş ve hayatına mutlu, mesut devam etti Mahperi..

Final.

28 Mart 2013 5-6 dakika 23 öyküsü var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (3)
  • 11 yıl önce

    İşte muhteşem son diye buna derim ben.! 👍

    Harikaydı Efsun, asllında hiç bitmesin isterdim ya:) Acayip bir kurgu oldu ve işte Kaderle inatlaşan bir hayatın mükemmel sonu.!! Eee tabi Seda öğretmeni de unutmamalı:)

    Kalemine ve kurguna sağlık canım..

  • 11 yıl önce

    Tesekkur ederim canim

  • 11 yıl önce

    Hakikaten de müthiş bir final. Hani hiç beklemediğim süpriz bir final oldu diyebilirim benim için. Sanırım böyle müthiş bir oykuye de böyle harika bir final yakışırdı ne diyebilirim kaleminiz ve yürek sesiniz hiç susmanın efendim daim başarı dileklerimle...