Kendi Kuyusunda Hayalleriyle Boğulan Kadın
Bundan çok uzun zaman önce, uzak ülkelerin birinde bir prens yaşarmış. Kardeşin kardeşi katlettiği taht kavgalarının ortasında doğan bu prensi babasının ölümü derinden sarsmış. O kuvvetli ve dürüst adamı toprağın saklaması gücüne gidiyormuş. İstese de istemese de artık prens kralmış.
... ve o çok uzak ülkede yaşayan bir kadın varmış. Yaşıyor demek için bin şahit isteyen yalnızca bir şahidi olan bir kadın.
----Ben seni istiyorum sevgilim yalnızca seni.
Ne gökyüzünün mavisini,
ne doğan bebeğin ağlayan çığlığını,
ne yağmurların yağmasını,
şu yeryüzünde senin dışında hiçbir şeyi istemiyorum sevgilim.
Ben seni istiyorum yalnız seni.----
Bir gün genç kral ormanın derinliklerine dalmış. Bir kuyunun başında durup, hıçkıra hıçkıra ağlamış. Genç kadın kulübesinden çıkıp ağlayan melodinin peşinden gitmiş. Bir de ne görsün. Hayallerinin prensi oradaymış.
Yedi başlı dev, gelse de beni yok etse, yer yarılsa da yerin içine girsem... Sevdiğim adam demiş kadın... Ya beni beğenmezse demiş kendi kendin ve kuyunun dibine giden gizli geçitin başına varmış. Onunla konuşacakmış, ellerini tutmadan, gözlerine dokunmadan... Sesini duymak bile ona yetermiş.
Seslenmiş krala kuyunun dibinden; heyyy neden ağlıyorsun diye. Kuyunun dibinden gelen sesi duyan kral irkilmiş bir anda... Heyyy kim var orada. Burada kimse yok, neden ağlıyorsun hala söylemedin demiş kadın. Kral cevap vermiş; belki de senin yüzünden. Kadının kalbi yerinden neredeyse çıkacakmış. Belki de o da biliyor demiş içinden... Benim onun kaderi olduğumu.
Her gün gelmeye başlamış kral. O sesi duyabilmek için... ve bir gün çık demiş kral çıkta evlenelim. Kraliçem ol, çıkta evlenelim. Kadın ellerine bakmış, üstündeki kıyafete bakmış, ya beğenmezse demiş kendi kendine. Ya aşık olmazsa... Hayır demiş. Hayır olmaz.
Kral hayır cevabına içerleyip gitmiş ve uzun bir zaman gelmemiş, kadın her gün onu bekliyormuş o kuyunun dibinde. ... ve bir gün beklediği ses gelmiş. Nerdesin? Buradayım demiş titreyen sesiyle kuyunun dibindeki kadın. Buradayım. Gel demiş kral. Gel, evlenelim! Gelemem demiş kadın.
... ve kral bir daha gelmemek üzere gitmiş. Kadın kuyunun dibinde aylar ayı yıllar yılı beklemiş kralı. Gözlerindeki yaşla. Kendi kuyusunun dibinde hayalleriyle boğulan kadın....