nesneler ile münakaşalarım (bilgisayar)

Bilgisayar : Ne yazıyoruz?
Öğrenci : Hikaye
Bilgisayar : Ne hikayesi? Konusu ne?
Öğrenci : Biraz garip bir hikaye.Dünyada ki nesneleri soyutluyorum. Bu da bana onlarla konuşma imkanı veriyor.
Bilgisayar : Anlamadım.
Öğrenci : Söyle açıklayayım. Sanki ben senle konuşuyorum, muhabbet ediyorum da sonra bunları yazıya geçiriyorum.
Bilgisayar : Haha ne enteresan. Ayol ben insan mıyım da benle konuşacaksın.
Öğrenci : İşin sırrı da orda zaten.Size insan özelliği veriyor.
Bilgisayar : Sen biraz sıyırmışsın galiba.
Öğrenci : Öyle deme. Hiçbir insan dinlemiyor senin beni dinlediğin kadar. Ve hiçbir insan çekmiyor kahrımı, senin çektiğin kadar. Bazen bir insandan daha iyi arkadaş oluyorsun. Bazen daha çok...
Bilgisayar : Durma devam et. Aksın yüreğindeki duygular kalbimin kıyılarına.
Öğrenci : Seviyorum işte seviyorum seni.
Bilgisayar : Evlen o zaman benimle,evlen. Küçük, mutlu bir Windows ikimizi de yeter. Minik minik dosyalarımız olur. Büyürler ve okula giderler. Coğrafya öğretmenleri Google Earth olur.
Öğrenci : Fakat sevgilim, babam. Babam müsaade etmez bu ilişkiye. İstemez benim 256 MB'lık bir bilgisayar ile evlenmeme. Sen ne çift çekirdeklere layıksın der.
Bilgisayar : İmkansız bir ilişki bu sevgilim. Git uzaklaş buradan,git. Çok uzaklara git.

(Öğrenci çıkar. Acısını içine atar ve son bir kez daha onla konuşmak için geri döner. Fakat nafile. Kötü kader ağlarını örmüştür.Öğrenci içeri girdiğinde arka plan değişmiş ve programlar yok olmuştur. Maalesef ki bilgisayar bu yasak aşka fazla dayanamayarak kendine format çekmiştir.)


Doğukan Ertan

11.12.2008

11 Aralık 2008 1-2 dakika 8 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar