Oğlum Dur İntihar Etme
-Ali oğlum,bu soğukta çatıda ne yapıyorsun? İnsene aşağıya.
-Ahmet amca televizyon antenine çıkmıştım,merdiven düşmüş inemiyorum,şu merdiveni bir zahmet düzeltiver ineyim.
-Ne intihar mı edeceksin!?
Oğlum yapma!
Daha çok gençsin şimdi ben itfaiyeye haber veriyorum,onların merdiveni var.
-Ahmeeet amcaaa!
Bu da duymaz ki gazı goz anladı,yaa nerden çıkarıyorsun intiharı falan,alooo merdiven diyooruuum.
Oğlum tamam!
Sen hiç merak etme şimdi aloo diyorum itfaiye`ye ve polise,sakın atlayayım deme!
-Ahmeeet Amcaaa,yaa yanlış anlıyorsun.
-Alo itfaiye bizim çatıya bir çocuk çıkmış,kendimi aşağıya atacağım diyor,çabuk yetişin ,poliside arıyorum,tamam tamam! adresi veriyorum,siz çabuk yetişin.
-Oğlum Ali ben alo dedim geliyorlar,yavrum kıyma kendine yazık be!
Evladım!Kendine acımıyorsan annene,babana acı,
sevmiyorsa sevmesin,sen aslan gibi delikanlısın elini sallasan ellisi.
Bak!
Yemin ediyorum,sana torunumu alacam,hemde düğününü kendi ellerimle yapacağım,yavrum ne olursun atlama.
-Ahmet amcaaa!
Gözünü seveyin ne olusun,konuşma sus!
Ali oğlum meraklanma bak!
Poliste geldi itfaiyede
Ahmet amcaaa!
Valla burada dondum!
Nerdeyse kendimi aşağıya atacağım,sen bana başkasını çağır onla konuşayım,senin kulakların duymuyorrrr!
-Memur bey!memur bey!
Çocuk başkasıyla konuşmam sakın yaklaşmasınlar,yoksa kendimi aşağıya atarım diyorrr,ben size aracılık yapacağım.
-Ne yapalım amirim?
Şimdilik yaklaşmıyalım,baksana yaklaşırlarsa kendimi atarım diyormuş.
-Amirim!Burası çok yüksek, bizim itfaiye araçlarında o yüksekliğe çıkacak merdiven yok.
- O zaman ne yapacağız?
-Yapacak tek şey var atladığı zaman brandayı açacağız..
-Ne tarafa atlıyacağını nerden bileceğiz,hadi brandayı altına tuttunuz o yükseklikten brandayı çivi gibi deler geçer,sonrada yere çakılır ondan sonra itfaiyenin brandası çürük çıktı diye, ayıkla pirincin taşını.
Bak!Televizyoncularda geldi.
-Ahmet amcaa!
Ne oldu,başkasını çağrıdın mı?
-Memur bey!Neriman diye bir sevgilisi varmış,onu buraya çağrıyın yoksa atlarım diyorrr.
-Haydaaa!
Sarı çizmeli Mehmet ağa,kim bu Neriman?
-Dondum ya dondum!Resmen buz tuttum, şurdan birisini çağır derdimi ona anlatayım.
-Memur bey!
Sevgilisi,resmi dairede çalışıyormuş ve Donanma da oturuyormuş.
-Gidin şu Nerimanı bulup getirin.
-Amirim Donanma Anadolu yakasında mı?
-Yaa!
Bulun getirin işte,çabuk olun,bizide burada dondurmayın.
-Amirim çocuk yerinde zıplamaya başladı,demek ki uyuşturucu almış,ne yaptığını bilmiyor.
-Şu kalabalığı geriye doğru açın,olay yerinin etrafına da emniyet şeridi çekin,kimse yaklaşmasın,birde etrafa sorun neyin nesiymiş,
hırlı mı hırsız mı annesi babası var mı?
-Emredersiniz.
-Ahmet amcaaa!
Gözünü seveyim,halime bak!soğuktan burada donacağım,ne olursun birini çağır,onunla konuşayım,
-Ali oğlum!aman atlama!!!
-Memur bey!
Sevgilisi hamileymiş ve onu çok seviyormuş,onunla konuşmazsam atarım kendimi diyor.
-Memur bey!
O çocuğun sevgilisi benim,Haydar`ımı televizyonda görünce koştum geldim.
-Hanım hanım!
Sen onun annesi yaşındasın,sonra hamilede değilsin.
-Aaaaa delinin zoruna bak!
Çocuğu aldırdım diye kendini aşağıya atmak istiyor,yaşa gelince hııh! Aşkın yaşımı olurmuymuş?
o da aramızda ki yaşı sorun yaptıda,ondan pisikolojisi bozuldu.
Televizyonlar çekiyor değil mi?
Kameraman bana bak! Ben çatıda ki çocuğun sevgilisiyim,röpörtaja hazırım.
-Hanım bir dakika senin ismin nedir?
-Amirim,benim ismim Safinaz.
-Safinaz mı?
Çocuğun sevgilisinin adı Neriman`mış.
-Tamam işte,aramızda ki sorunun biriside bu,Safinaz ismini beğenmedi bana Neriman diyor.
Bu arada hangi kamera çekiyordu?
-Hanım hanım!
Bu çocuk sana göre küçük değil mi?
Annesi yaşındasın.
-Ayol siz onu iki sene önce görecektiniz,çelimsizin biriydi,ben ona hergün süt içirdimde bu duruma anca geldi.
-Herhalde günde on sefer falan emzirdin ki bu kadar büyümüş.
-Delinin zoruna bak!
Biboronlamı ağzına tutacaktım,şunlara bak şunlara!Biz bunları boşuna mı büyüttük!?
Bunlar bir orduya yeter de artar bile.
Çekiyorsunuz değil mi?
Canım!yaklaş,yaklaş utanma, şöyle yakın plan alda,orjinal olduğunu ekran başındakiler görsün.
-Amirim,valla Mondofon ineği,bunun yanında solda sıfır kalır.
-Ahmet amcaaa!
Lan şimdi ben senin,o sağır kulaklarının taa....
-Amirim,bak,bak!Yukarıya bak!
Çocuk delirdi,yaşlı adama kiremitleri atmaya başladı.
-Ulan çattık be akıllısı da bizi bulmaz ki...
Atlaa,atlaa, atlaa,atlaa..
-Susturun şunları,çocuğu gaza getiriyorlar.
-Amirim!Çocuğun sevgilisini aramaya giden ekip
telsizde;İstanbul`un her tarafını aradık,Donanma diye bir semt yok diyorlar.
-Efendim bu çocuk çatıdakinin en yakın arkadaşıymış.
-Öylemi!Gel bakayım buraya,nedir bu arkadaşının derdi.
-Benim bildiğim,hiç bir sorunu yok, sabah beraberdik,bugün televizyonda Fenerin maçı var. O kanalı almıyor çatıya çıkıpta anteni düzelteceğim diyordu.
-Annesi babası yok mu?
Onlar bir haftalığına memleketlerinde düğünleri var,oraya gittiler
-Memur bey!
Ben şu televizyoncularla sevgilimin yanına gideyim,onun süt vakti gelmiştir,süt deposunu görünce tıpış,tıpış aşağıya iner.
-Şu kadınıda götürün gözümün önünden,yavrum sende git arkadaşını indir,durum anlaşıldı,bir şekilde orada mahsur kalmış.
-Yaa! Dondum burada resmen donarak öleceğim,merdiven boşluğuda aynı yükseklikte ya burada donarak öleceğim ya da aşağıya kendimi atacağım,başka çarem kalmadı.
ayaklarımı artık hissetmiyorum,aceleyle zaten terlikle çıkmıştım,Çatıda buz tuttu,buz pateni yapıp duruyorum,kımıldasam kayıp aşağıya düşeceğim.
Yandım Alaaaaah!!!!
-Amirim en sonunda attı kendini aşağıya,bak amirim bak!
Orada ki tenteye çarparak İhtiyarın bolkonuna düştü,valla verilmiş sadakası varmış,Allah kurtardı...
-Lan bu tescilli pisikopatmış,şimdi de ihtiyarı aşağıya atmaya çalışıyor,adamı aşağıya atmadan çabuk yetişin..
-Emredersiniz.
Öykünün dili o kadar akıcı ki bir çırpıda okudum.Oldukça güzel.Kaleminize sağlık.👍
Bir yanlış anlaşılma nelere mal olacakken kazasız belasız atlatılıyor, bol tebessüm ve kahkaha. Geçmişin güzel öykülerinden biriydi değerlendirelim dedik. Kutlarım Cengiz bey...👍