Öğretmen ve Öğrencisi / İlim Farkındalığı
Öğretmen bir gün öğrencisini yanına çağırır ve der ki;
-Şimdi sana bir kağıt vereceğim ve sen bu kağıttan 10 tane daha hazırlayacaksın. Sonra o hazırladığın kağıtları tanıdığın kişilere dağıtacaksın.Aradan 1 gün geçtikten sonra da yazdıklarını hatırlayıp hatırlamadıklarını soracaksın.
Öğrenci yapması gerekenleri aynen uygulayıp.Öğretmeninin yanına geri döner ve der ki;
-Söylediklerinizi aynen yaptım ve 10 kişiden 6 sı hatırladı.
Öğretmen öğrencisine;
-Şimdi git o hatırlayan kişilerin kaçı kağıtta yazılanı uyguluyor diye kontrol et.
Öğrenci bir süre sonra gelir öğretmeninin yanına.
-Çok şaşırdım! Hatırlayanların sadece 2 si uyguluyor ve gidip sorduğumda "- biz zaten yapıyorduk." dediler.
Öğretmen tebessümle karşılık verir.
-Sana söyleyeceklerimi git farklı 10 kişiye söyle ve aynı şekilde 1 gün sonra kaç kişi hatırlıyor diye bak.Uyguluyorlar mı diye kontrol et.
Öğrenci öğretmeninin dediklerini yapar ve geri döner.
-10 kişiden 4 ü hatırladı.Hatırlayanlardan 3 ü uyguladı.
Öğretmen öğrencisine son olarak;
-Şimdi git ve sana yazacağım kağıdı 10 kişiye yazarak ver ve vermeden önce yazılanı uygula ve kağıtları dağıttıktan sonra da onlara ne yaptığını sebebiyle anlat. Daha sonra o kişileri daha önce yaptığın gibi gözlemle.
Öğrenci bir süre sonra gelir ve şankın bir edayla;
-10 kişiden 9 u hatırladı ve 8 i uyguladı. Sebebini anlayamadım!
Öğretmen gülümseyerek;
-Sana ilk yazdığım kağıt bir ayetti. Sana ilk söylediklerim ezandı. Son olarak yazdığım 5 vakit namaz ve açıkladığın gerekliliği,güzelliği ve Allah katında mükafatının ne olacağı.
Sözlerine devamla;
-Unutmaki insanlar okumaktan acizdirler ve okuduklarını ciddiye almazlar. Bu yüzden Kuran okumak ağır gelir çoğuna.
-İnsanlar dinlemeyi daha çok sever çünkü zahmetsizdir. Bu yüzden çoğu insan ezanı dinler aklında kalır ama azı söylenene itibar eder.
-En sonunda ise sen küçük yaşına rağmen 5 vakit namaz kılarak o insanlarda utanma duygusu sağladın ve kimisine örnek oldun.Yazılı olarak verince o insanlarda hırs duygusunu pekiştirdin ki çoğu insan sana gıpta ile bakmıştır.
Sonra yaptığının güzelliklerini, gerekliliğini ve mükafatını anlatarak o insanlarda umut duygusu sağladın ve çoğunu Bu yola teşvik etmiş oldun.
Öğretmen sözlerini şu cümleyle bitirir;
-İşte biz insanlar bizi yaratan Allah'a karşı acizliğimizi bilip yaptığımız günahlardan utanarak ve muminlerin yaşantısına bakıp onlara gıpta edip onlar gibi yaşamaya çalışarak ve neyi ne için yaptığımızı bilerek yaşamalıyız.