Telefon

Şakacı  bir hayli de çenesi düşük bir  arkadaş  telefon almış,öve öve bitiremiyor,hayatında anasını babasını bu kadar övmemiştir,belki araları da açıktır bilmiyorum.

Nereden aldığını,kaç paraya aldığını,telefonun tüm özelliklerini bir bir anlatıyor,ağzı açık dinliyoruz.

"Deme ya, hepsi var mı bunda?"diyenlere

"Daha bunlar ne ki?" diyerek  başlıyor gene silbaştan   anlatmaya.

Cihazlar akıllandı biz insanlar...

Dayanamadım sözünü kestim ,kafamızı şişirdi iyice.

"Bu herşeyi yapar mı?

"Yapar,abi,sana da sipariş vereyim mi?"

 "Şimdilik ihtiyacım yok,yemek de yapar mı?

"Yapmaz ama tüm yemeklerin  tariflerini anında önüne serer,sağlıklı beslenmen için günlük alman gereken kalorileri hesaplayarak  sana yemek listesi  sunar."

"Peki çocuk yapar mı?"

Sus pus oldu;yaptıranla,yapanla değil de yapılanla övünmek çok ilginç!



22 Kasım 2021 30-60sn 520 öyküsü var.
Beğenenler (6)
Yorumlar (2)
  • 2 yıl önce

    Beni de çok rahatsız eden bir durumdur bu... Cihaz, kıyafet, aksesuar her neyse işte onu sanki kendileri üretmiş gibi havalara girmeler, yüceltmeler falan çok itici. Bizim çocukluk zamanımızda yeni alınan şeyler hemen kullanılmaz kenarda bekletilir, sonra kullanılırdı. Bir amacı olmayanlar ya da alamayanların gönlü kalmasındı... Diğer amacı da gösteriş yapmış olmamak... Sanki durduğu yerde eskiyecekmiş gibi günler sonra giyer ya da kullanırdık... Ama yine de böyle davranırdık özenle... Çünkü saygı vardı, saflık ve ince düşünmek vardı o zamanlar... Bu arada yazınız daha önce bir yerde okuduğum ama gerçek mi, fıkra mı bilmediğim bir olayı hatırlattı. Çok gülmüştüm. Yanlış hatırlamıyorsam Vanlı bir genç yeni aldığı son model Iphone telefonla kahvehaneye gitmiş, telefon arka cebinde oturmuş sandalyeye ve aynı anda çatırttt diye bir ses gelmiş... Garibim "Allah'ım inşallah belim kırılmıştır." Demiş:))) Bu hale geldik resmen... Hassas bir konuya gündeme getiren yazınızı ve güne gelişini kutlarım. Saygılarımla...

  • 2 yıl önce

    İnsanlaşacağımıza makineleştik resmen oysa konuşmak en güzel iletişim aracı olmalıydı günümüzde resmen ruhsuzlaştık giderek