Yalan

-Nasılsınız?

-Teşekkür ederim,iyiyim,siz...

-Ben de iyiyim,sağolun.

Günlük hayatta en çok kullandığımız  kelimelerdir bunlar;sabah akşam,çarşı pazar,düğün dernek, aklınıza neresi gelirse artık  tanıdığımız tanımadığımız  tüm genç ihtiyar  kim varsa  sorar aldığımız  cevap birdir:"İyiyim." Toplumumuzda adet olmuştur aynı cümleleri papağan gibi tekrarlamak.

Asla affetmeyeceğim  ya da affedemeyeceğim,kabullenemeyeceğim tek şey,yalandır benim.Bu yüzden bir çok arkadaşlarımla  yollarımı ayırdım,kırgınım neden yalan söylenir bunun da bilimsel bir sebebi vardır sanırım,hastalıktır,bulaşıcıdır,bağımlılık yapar.Oysa bu kelimenin ne dinimizde yeri var ne örf adetlerimizde,alimler yüzyıllardır doğruluğu, dürüstlüğü,kamil insan  olmayı vurgulamamışlar mıdır?

Yine herşeye rağmen biz  iyi olmaya  mecburuz,yüreğimiz yansa da,iyiyim demeye tutsağız.Niye mi?Çünkü senin mutsuzluğun diğerinin mutluluğu  olabilir ve bundan o kişi haz alabilir.Böylece çok üzüntülü olduğunuz zamanlarda,sizi  bu hale getirenlerin gülüp oynadığını,enerjilerinin yüksek olduğunu sakın unutmayın! Siz dertletinizle başa çıkmaya  çalışırken onlar belki de sizleri çoktan  unutmuştur hatta simanızı,anılarınızı bile.

Ya ben ne yalan söylemesini becerebiliyorum ne rol yapmasını. Günlerdir,yukardakinin,adını yazmayacağım,söylediği bir yalan yüzünden çok üzülüyorum çok düşünüyorum.Neden bunu   bu kadar kafaya taktım,ben de bilmiyorum,elimde değil,içtiğim kan ve  sinir ilaçları da çare olmuyor,yine  uykusuzum yine yorgunum yine dargınım,dalgınım yine yine....Keşke elimde sihirli bir değnek olsaydı beni bunca üzen kişileri zihnimden ve iliklerimden söküp atabilseydim.Hiç tanımasaydım onu ve onun gibi nicelerini.Bana yararından çok zararı dokunan insanları sezebilseydim ve  böyle insanları bu dünyada ve ahrette yüzlerini görmemek için her secdede dua edebilseydim.

"Nasılsın" diyorlar susuyorum işte çünki  kabahatim var o da şu;herkese inanmak  ve güvenmek.Bu huyum bitirecek  beni böyle giderse,daha çok başım ağrıyacak kimsenin alnında yazmıyor ki kişiliği.

Yalnız olmak yanlış insanla olmaktan bin kat güzeldir.

Son sözüm şu olsun,şu güç günlük dünyada,tüm iyilikler tüm kötülüklerin katili her doğru da her yalanın mezarı olsun.



24 Ocak 2022 2-3 dakika 545 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar