Yaşamından Kırıntılar
Bugün
sevgili günlük
Kuşlara yemeleri için balkona koyduğum ekmek kırıntıları rüzgarla uçmuş,ekmek koydum tekrar umarım gene çıkmaz da kuşlar gelir,yoksa pek ses duyacağım da yok.
Yine de duyduğum sesler var,markete gittiğimde kasa görevlisi birşeyler soruyor ama ben çok kısa cevaplar veriyorum,o da pek anlaşılmıyor zaten,fazla konuşmayınca sanırım kelimeler çıkmak istemiyor.Parasızlık artık kendini epey göstermeye başladı,sanırım bir kaç eşyayı satmak gerekecek,o kanepe kesin gidecek,biliyor musun? nereden bileceksin bu sabah kalktığımda yine kendimi yerde buldum ama en azından bu sefer şanslıydım evin içindeydim.Artık ciddi ciddi düşünüyorum bu kanepe ve kapının bir ortaklığımı var bana karşı,buzdolabı da işe karışmış olabilir mi acaba,yok sanmıyorum onun durumu iyi tabi,her oynayışımızda beni poker de yeniyor hile yaptığını düşünüyorum ama bir türlü yakalayamadım.Şu eşya satışlarını bugün halledeceğim,bakalım kanepe gidince kapı hala bana karşı mı olacak?
Şimdi başka bir sorun var,nerede uyuyacağım? Bugün ev sahibi ile karşılaştım yok kira ile ilgili değil,"yine seni koridorda görmüşler uçmuşsun yine" dedi.
Ona kanepe kapı olayından bahsedecektim ama deli zanneder diye birşey demedim,hem uçabilsem burada ne işim var,giderim sevdiğimin yanına.
başka bir gün
Sevgili günlük,bugün kalktığımda evdeydim,demek ki bütün suç kanepedeymiş,o gidince ortaklık bozuldu,şimdi soracaksın nerede yattın diye?
İşin püf noktasıda burada hiç uyumadım,nasıl çözüm ama! böylece bir konuya daha açıklığa kavuşturdum,kahve insanı uyanık tutmaya yaramıyor biraz eklemeler çıkartmalar yapmak zorunda kaldım.Şimdi aklıma geldi,acaba geceleri değil gündüzleri uyusaydım bu kanepe kapı ortaklığı yine olur muydu?neyse artık gittiler güzel anılarımız vardı onlarla ama kesin anladım buzdolabı hile yapıyordu benimle oynarken.Bir sonraki eşya satışının şanslısı belli oldu.
Dışarı çıktığımda yürürken para buldum,tam da otobüse binecek kadardı,yok şehirlerarası değil içinde olanlardan,şöföre önde oturabilir miyim diye sordum bilirsin önde oturmayı çok severim adam garip garip yüzüme baktı,galiba uzun zaman geçmiş binmeyeli.
Şimdi günlük,onu bunu geçte bugün ne yiyeceğim?uyuyunca vücut biraz enerji topluyordu gece uyamayınca karnım acıktı.Sahile gidip biraz kestirsem mi acaba?
O zaman da mavi giymiş adamlar gelip kaldırıyor,hey aklıma geldi geçen sefer kalkmayınca götürüp kendi evlerinde yatırmışlardı hatta yemek bile vermişlerdi,hoş başkalarıda vardı eve ama iyi fikir değil mi?evlerine niye demir kafes gibi anlayamadım ama neyse bugünlük bu kadar,yemek işini halletmem lazım.
15.04.1998
Merhaba,evde temizlik yaparken seni buldum,yazılanlara baktığımda evde bir başkasıyla yaşadığımı hatırlamıyorum,hatta eminim.Ama parasız kalınca buzdolabı ve kanepeyi sattığımı da yazıyor.Bazı sayfalar ıslanmış,okurken anlayamadım ama şimdi anlıyorum,damlalar gözyaşlarından düşüyormuş.O,günlüğe yazan adam nerede ki şimdi?
fazla bir şey istemiyorum,sadece adımı söylese yeter,çok uzun zaman oldu duymayalı be.
Defne de yok artık,günlük bugünlük bu kadar ben gidip o adamı bulacağım.
daha başka bir gün
günlük bugün yazmayacağım.Sadece ıslak bir sayfa olsun.Yalnız seni saklamam lazım biri girmiş içeri.Beni aramaya gelmiş.
17.04.1998
Selam günlük,bugün sana tarih atmaya karar verdim,şansıma bakkal gazete de satıyormuş onlardan aldım tarihi,itiraz etmediler.Eyvallah hala iyiliğe inananlarda varmış.
Yemek işini nasıl hallettin diye?hadi sor da söyleyeyim,tamam bu kadar ısrarcıysan!
Sahile gittim,yatacağım onlar da gelip beni götürecekler böylece yemek de yiyeceğim ama olmadı,geldiler ama hiç yanıma uğramadılar sanırım.Ne olacak şimdi diye düşünürken biri bana seslendi,bana bir ekmek verdi,bu niye diye sordum anlattı,"sepette"diye bir olay varmış ama ben pek anlamadım,aldım ekmeği tabi.
Resmen kemirdim ekmeği gayriresmi olarak da yedim.Espri anlayışında yok deme.Yalnız eski bir sorun yine yinelenmeye başladı.parasızlık. Eşya satışından gelen para azalıyor,neyse ki gelecek ayın ev kirasını kurtarmışım ama daha çok tutumlu olmak lazım artık sanırım Defne ile buluşmaları biraz azaltacağım galiba,deli misin günlük,sadece şaka yapıyorum,gelecek ayın ev kirası için çözümler bulmak gerekecek,Geçen Defne ile konuşuyordum, hiç olmazdı ama bana cevap verdi,galiba bu buluşmalarımız bir yerlere varmaya başladı,hoş konuşmasa da olur sadece bana baksın,yatarken yanımda olsun yeter,ama kalktığımda başımı çevirince hiç yanımda olmuyor,bundan sonra kalktığımda başımı çevirmeyeceğim,kalktığım yere bakmadan uzaklaşacağım,böylece o da gitmek zorunda kalmayacak.
yine bir gün
günlük,bugün onun doğumgünü,dün gibi.
Defneye dalıp gidiyorum,
Erken doğan bir güneş,
Fala inanma falsız da kalma diyen düşünceler,
Nasıl olsa birgün onu göreceksin diyen düşünceler,
Elime dokunduğunda titreyen bütün vücudum.
Defneye dalıp gidiyorum,
Erken erken diyorum,
Fazladan bir dakika daha istiyorum.
Ne olur aşkım,
Eceli bile susturdum ben.
Yazılanlar karışık gibi veya iki farklı kişi tarafından yazılmış gibi gelebilir ama,tek kişi.Acılara yenik düşüp alkol ve uyuşturucularda kaybolmak..İçki de ilk kadehi belki de ikinci kadehi siz içersiniz sonrakiler de o sizi içer.Acıları hiçbir şey geçirmez onları bir süre için unutturur o kadar.Onları yok etmek için çabalamayın bu olmaz,yapabileceğiniz onlarla yaşamayı öğrenmek ve dersler çıkarmaktır ama olacak olanın da gerçekleşeceği kesindir.Affetmeyi öğrenmelisiniz,kendinizi veya başkalarını.
Ve bu hiçte kolay değil.