Alıp Götüren Bir Işık Çizgisi Belli Belirsiz
Yorgun ve tedirgin öznem
mahiyetini anlamakta güçlük çekerse,
dilime sadece çığlığı takılır.
Modern dünyayı anlamakta
ve anlamlandırmakta da güçlük çekerse,
hiç kuşkusuz gönlüme de çığlığı takılır.
İçimizin çığlığı...''Duyarlı sınırda''
Şiir sever bir toplumda dönme-dolap misali
Bende ,sende,onda...hepimizde!..
Yorgun ceylanın derdi yok sanma
Çilesi, kadere ışık tutmuşsa ,bir kere şairliğinde
kırgın maralının derdi vardır yüzünde.
Kimlik ve üstünlük yarışına itmişse
Bir başka boyutun varlığını ayırt etmiştir
Sorun, böylesi doğal etmenlerle !..
Çile pınarından yıkanmış yunmuş
Kimler zulüm etmiş deliye dönmüş
Bu eğilimin sınırı yok ,okur-yazar ilişkisinde
İzleyebilene aşk olsun !..
Bir tür pazarlama mı ?..
Ama ; burada bir nitelik arayışı
Bir tür denetim söz konusudur
Gözlemler,düşünceler,soyutlamalar ve tanımlamalar
tek tek ele alınmalar...
Hiç kimse '' Hayır,doğru değil''diyemezken
Herkes birbirinin kaleminden
yada ağzından çıkacakları bekleye dursun
sonra pişman olup düşünmesin...
(...)Sanat belki bir çoşku işidir
Bilgi ve deneyim de bir yerde
çoşkunun düşmanıdır !..
Bir şiir okuru olmanın tadını çıkarın
şiiri bir ozan ya da inceleyici gözüyle okuyun
hırsından şiri görmeyen,
tatmıyor denilebilir
Kimileri bir yapıt üstüne
içinde olmayan şeyleri
varmış gibi ortaya atıp
akıl yürütmez mi !..
Öylese son sözüm onlaradır
Bir söylence kahramanlığına
Yada olur olmaz konuda artistliğe özenenlere
Aslında okumak denen
ve her zaman insanı eğlendirmeyen;
Kimilleyin tam bir çile çekmek olan
ama asıl bundan sonra
insana daha bir doyum veren
birşeylerden söz ediyorum.
Ve ayracı kapatıyorum .)
Şiir düşüncelerle yazılmaz,sözcüklerle yazılır.
'' Mısır,Sümer,Çin şairleri başlarını kaldırıp bugünün şiirlerini okusalar
hiç yadırgamazlar,şiir sürüyor deyip,sevinç duyarlar .''
çok güel yazmış şair sonlara doğru konu düşünceye gelince sanat sanat içindir SANAT TOPLUM İÇİN Mİ DEĞİL Mİ BU İKİLEMİ son tesbitler sanat sanat içini düşüncelerle yazılmazlığı biraz eleştirisel konu galiba toplum olarak gemilerden uzaklaştık okyanuslar uzak SANATIN DUYGU DÜŞÜNCE sızlığı bizi sanatsız değersizliğe iten bir yapıya yol alıyoruz ve HARİKA DÜŞÜNSEL YAZIYDI son düşünüşü ayırt etmekten sözcükler düşünceden çıkar ki öyle bence yazarken GERÇEĞİN HAYALİN GÜZELCE otopyaları olamaz mı yada yaşam gerçeğiyle örtüşmesi daha çok yaşanırlığı düşünce önem kazanır ..KAVGASI olmayan acısı olmayan şiiri olur mu olmaz mı *İki pencere var medeniyet dediğin yokluk mu varlıklı olma ikilemi bu doğrultuda bakmazsan çözemezsin güzel yazamazsın şiiri yazıyı analizini yapamazsın bu felsefey bakmak gerekir diye düşünüyorum GÜZEL şiirinizin felsefik düşünsel yönü içinn..sevgilerle **KUTLUYORUM