As da Git

Aylar var ki yakana yapışmışım bit gibi
Ayağına bağ oldum üzerime bas ta git
Sonu yok sitemlerin ürüyorum it gibi
Elinde ki tasmamın iplerini kas da git

Deme ki şimdi bana yürekle söz uymuyor
Şekvaya hiç gerek yok samıt gibi sus da git
Sağır olmuş yüreğin feryatları duymuyor
Bir bahane bul hadi yalan yere küs de git

Alıştım nasıl olsa bitmez kara kışlara
Sevdan ile yeşeren filizleri kes de git
Ayağın takılmasın yerde duran taşlara
Sonbahar yeli gibi yüreğimden es de git

Koparma sevenlerle aranda ki bağını
Değer verdiklerini al bağrına bas da git
Nasıl tattırdın bilmem yalan sevda ağını
Katlimin fermanını yâr boynuma as da git

Samıt; dilsiz

19 Ağustos 2013 1058 şiiri var.
Beğenenler (7)
Yorumlar (4)
  • 11 yıl önce

    Merhabalar Sevgili yorumkolik arkadaşım öcelkle sezonun açılışını benim sayfamda yapmış olmanızdan dolayı mutlu olduğumu belirtmek isterim ben her zaman eleştirilere açığım istediğiniz zaman çıkın çıkın gelin sayfama :)

    "Ayağına bağ oldum üzerime bas ta git" burada "bas ta" olan ek; "Değer verdiklerini al bağrına bas da git" burada neden "bas da" olmuş acaba? burada belirtmiş oldugunuz ta, ve da eklerinde son derece haklısınız klavye hatası yada benim dikkatsizliğimden kaynaklanan bir durum.

    Bir de 4 kıtalık bir hece şirin de iki tane "bas" kullanmak da gözünüzden kaçmış gibi görünüyor. burada ki uyarınıza gelince . ilk mısrada ki bas kelimesi sizinde taktir edeceğiniz gibi ez çiğne geç anlamında diğer mısrada ki bas, da sarıl kucakla anlamında kullanılmıştır. sizlerde çok iyi bilirsiniz ki bizim güzel Türkçemiz de farklı anlamda kullanılan bir çok kelime vardır işte buda onlardan bitanesiydi kelime aynı ama manası faklıydı yani. sizin gibi bir değerin bunu benim anlatmaya çalıştığımdan daha iyi algılayacagınıza asla şüphem yok. a b a b, ye gelince bu da benim tercihimdir bırakın böyle kalsın ben böyle mutluyum :)

    değerli düşünceleriniz için çok teşekkürler arkadaşım.

  • 11 yıl önce

    Merhaba sevgili Safiye,

    Ben yeni arkadaşınız Yorumkolik. Siteye eklenen şiirlere yorum yazmaya çalışacağım.

    Hece şiiri...

    Herkesin çok kolay sandığı ama belki de en zor yazılan şiir türlerinden biri. Her dizedeki hece sayısı aynıya oldu sana Hece Şiiri düşüncesiyle HECE ŞİİRİNİ bayağı bir yerler düşürdük sanırım.

    Siz oldukça iyisiniz bu konuda. Eksikler yok mu? Var tabii ki ama çözümlenebilecek şeyler.

    Safiye hanım;

    "Ayağına bağ oldum üzerime bas ta git" burada "bas ta" olan ek; "Değer verdiklerini al bağrına bas da git" burada neden "bas da" olmuş acaba?

    Bir de 4 kıtalık bir hece şirin de iki tane "bas" kullanmak da gözünüzden kaçmış gibi görünüyor.

    Son sözüm; a b a b

    Hece kalıbı daha çok ikili dizeleri çağrıştırıyor.

    a a a b

    Size çok uygun gibime geliyor.

    Diğer şiirlerinizde görüşmek umuduyla sürç-i lisan eylediysek affola😊

    Sevgilerimle...

  • 11 yıl önce

    Katlimin fermanını yâr boynuma as da git sahane bir siir lakin su it le bit i bi hal etsek diyorum tebrikler Samyeli

  • 11 yıl önce

    Şiir harika lâkin birinci kıtadaki ifadeler sitemden öte kendinizi yerme gibi olmuş, yüreğiniz, kaleminiz çok yaşasın dost