Asıl ve Asil
Bazen yollarda kalp
yokuşları çıkarken
Sevgiyi anmak ister
kendisine varamazken
Yar için ağlamayı
bırak derken bile
Yağmurlar sel olmuş yağar
Hasret bir ateştir ve
her vakit öper alnından
içinde kalan ümitler kurur
darmaduman
Bir yıldız kayar bulutların
arasından
ve herşey kor gibi oturur
Bir beladır aşk
terkedenlerde az bulunur
Asil aşık hasreti yüreğinde taşıyanlardır
Asıl aşık=sen=ümidini kaybetmeyenler
Asil ve asıl üzerine kurulan bir şiir.Asil ya da soylu aşk özleyen ve unutmayan asıl ya da gerçek aşk ise aşk ümidini kaybetmeyendir. Bir tespit güzel bir tespit.. Şiirde kurulan pekiştirme dikkatimi çekti.."darmaduman" böyle bir pekiştirme yoktur. Pekiştirmelere m,p,r,s ile yapılıyır .yeşil,yemyeşil, kırmızı, kıpkırmızı,temiz,tertemiz gibi. Sözcükteki ilk hece alınıp uygun olan m,p,r,s 'den biri getirilir. Örnek kırmızı ilk hece "kır-" ünsüz atılır," kı" kalır. Ona m,p,r,s 'den uygun olan "r"sesidir. o "kı " sesine eklenir "kır".. kırmızı yeniden yazılır kıpkırmızı. pekiştirmeler birleşik yazılır. ikilemelerden bazıları da pekiştirmelere benzer ama fark ikilemeler ayrı yazılır. derme çatma gibi. Bir de m,p,r,s ye eklenen " a", ya da "ma" sesi vardır. yapayalnız ... yalnız. ilk hece "ya" m,p,r,s den uygun olan "p" geliyor, sonra "a" geliyor, "yapa", daha sonra "yalnız sözcüğü yeniden yazıolıyr :yapayalnız. darmadağınık: dağınık, ilk hece "da"ya m,p,r,s den uygun olanı "r" sesi geliyor,sonra araya "ma"giriyor. sözcük yazılıyor:darmadağınık.
güzeldı...çok severek okudum ...tebrıkler