Bir Ağaç Gibi
Nerede ağaç görsem,dönüp bakarım
Ağaçlar yaz baharı,geline benzer
İçim bir hoş olur,nasıl yakarım?
Orman dedikleri geline benzer
Kimi meyve verir kimisi kurur
Bazen de doğaya selam durur
Kuşlara yuvadır,onları korur
O da bir goncanın dalına benzer
Onlar kucak açar her kuşa,kurda
Sanki hayat verir hemen bu yurda
Emsalsiz gözükür,eşsiz diyarda
Sevgi deryasının gölüne benzer
Her ne arar isek o verir bize
Toprağa düşmanı getirir dize
Kalemde can bulur,karışır söze
Dört mevsim solmayan gülüne benzer
Börtü böcek dolu kıyı,köşesi
Ormandır her yerin büyük neşesi
Var mıdır dünyada,acaba eşi?
Onlar deli gönlün,teline benzer
Kağıt kalem olur,bizde yazarız
Değersiz bulana çokça kızarız
Gece gündüz demez bağrın kazırız
Her ağaç Mevla'mın kuluna benzer
Onunda canı var,yakarsak yanar
Toprağa can verir,toprağa kanar
Ağaçlar bizlere bir hayat sunar
Zerresi bir sevgi,seline benzer
Evet, bir ağaç gibi sevgili şairim, aynen öyle.
BÖYLE DOSTLAR
Ağaç dal vermiş koca dünyaya, Ağaç bal vermiş balcı arıya, Ağaç dostluk etmiş eşsiz yolcuya, Sevilmez mi böyle dostlar arkadaş ?
Yemek yerken insanların kaşığı, Bebek iken hepimizin beşiği, Nice ozanların dostu aşığı, Sevilmez mi böyle dostlar arkadaş ?
Köroğlu'nda, Toroslarda, Alplerde, Yemişiyle, çiçeğiyle her yerde, Havasıyla deva olur her derde, Sevilmez mi böyle dostlar arkadaş ?
Filiz vermiş, orman olmuş çoğalmış, Çok eski zamanda kökünü salmış, Türlü milletlerden şanını almış, Sevilmez mi böyle dostlar arkadaş ?
Atam derdi bana kesme ağacı, Ağaç keser isen kendine acı, Çölde ovalarda yeşert ağacı, Tutulmaz mı böyle öğüt arkadaş ?
Kağıt olmuş, kalem olmuş, sal olmuş, Suya dalmış, göğe çıkmış, boy salmış, Neslim ile nice yıllar yaşamış, Sevilmez mi böyle dostlar arkadaş ?
Tüketme arkadaş arttır ağacı, Evladına bırak yeşillik tacı, Ana baba kardeş arkadaş bacı, Eşe dosta anlat sevdir ağacı.
Ağaç yok olunca yeri çöl olur, Ne bir insan, ne bir ot,ne bir kuş kalır, Yazmakla bitmez ki şiir son bulur, Ama insan kalbi sevgiyle dolu.
Yaşar KOPUZ..26.03
Günaydın can kızım Emine hanım! İyi olduğundan emin olarak,hemen konuya giriyorum.1-Bilirsiniz serbestle hiç ilgilenmiyorum.dolaysıyle bağışlamanı istiyeceğim. Heceye gelince"Birağaç gibi"eserini zevkle okudum.vezin hatalarını başta çok yapmışınfakat sonuna doğru düzelterek şiire yol vermişin.Dolaysıle de eser kendini göstermiş ve vermek istediği mesajı göndermiş.Acele ettiğin ve üçüncü kontrolü yapmadığını şiirin kendisi söylüyor,nturel şiirlerde gözlem çok önemli ve bu gözlemelerinde gözlemcilerin göremediklerini görmen gerekmektedir.Beden be bir çatlak,dalda asılı kalmış bir kuş ölüsü gibi.başarı çıtan emek karşılığında daima yükselmelidir.Gözlerinden öper,ruhi sağlığın için Rab'imedua ederim.Sevgilerimle..m.b. Çiçek. (sayın mehmet beye de sevgilerimi iletiniz.)