Cepçi
Güneşin dövdüğü bir Pazar günü;
Semt pazarında çok sıradan
bir alışveriş hengamesi vardı,
Herkesin de bir meşgalesi.
Esnafın biri portakalı parlatırken
Açıkgözün teki
Bir gözetleme kulesine dönüştü,
Vaziyet alırken eşrafı gizliden
Bir aylak gelip pazara
yan kesilmeye aday oldu.
Umulmadık bir şey oldu birden
Demir kuruş tekerlendi
Cepçiler donakaldı
meslek şerefinden,
Fakirim öksüz,
soyulma onurunu da yitirdi...
14.10.2000
dipnot:
---------------------------------
Pazar pazarını resmetmek bir olayla nasıl mümkün olabilir? Pazarcılarla müşterilerin arasına da cepçiler girmektedir. Ama bir kuruşluk vaziyette, nasıl bir ticaret olabilir?
Saygılarımla...
merhaba,
çok teşekkürler yorumlara, yön verici oluyorlar gerçekten..
ayrıca, olaya başlama nedeni veya şiiri yazarken nelerle başlamışız gibi giriş bilgilerini içerdiğinden, şiirin hikayesi veya şairin düşünceleri anlamında, toplumsal bir dipnot vermek amacını taşıyor.
bunu bir yararı olarak; şair şiirini yazarken düşündüklerini, okurun algılarken duyumsdadıkları ile kıyaslama şansı ortaya çıkıyor. yani, şiirin dizelerini satır aralarını anlatan bir dipnot olmamalıdır.
ama dipnot asla şiirin anlamını, ne algılanması gerektiğini söylememeli. bu konuda hemfikiriz.
slm. orhanti
🤐Ama bir kuruşluk vaziyette, nasıl bir ticaret olabilir? ticaret denmez🤐 neler var yaşamada neler herşey olabiliyor.
..bazı şiirler kısa görünüm vermekle birlikte geniş anlam içeriğine sahiptirler.bu yüzden kıymetli dizeler okudum..kaleminize sağlık.. ayrıca şair şiirini hiç açıklamamlı diye düşünüyorum ;çünkü şiir okuyanın anladığı ölçüde şiirdir..değil mi ?!