Çevreci Şiir
yosun yeşildi
çimen yemyeşil
buğday başakları sarıydı
güneş kızılsarı
gökyüzü maviydi
deniz masvavi
ama kirlettik
kirletiyoruz
kirleniyoruz
bir balta
bir ağaç
balta sağ
ağaç bizlere ömür
bir ev
bir villa
bir fabrika
bir baca
bir beton
iki beton
çok beton
betonlar sağ
yeşiller rahmetli
ama gömmeyi unuttuk
kokuyoruz
adımız insan
konuştuğumuz tek lisan
rant, yalan dolan
korumuyoruz
sadece laf üretiyoruz
geyik muhabbeti yapıp
gururlanıyoruz
martı daldı denize
deniz kirlendi
martı suçlu
martı gri
martı yalan
martı insan
bir naylon poşet
birde küflü kola kutusu
bize arta kalan
kirlettik
kirletiyoruz
kirleniyoruz
biz bu işi iyi beceriyoruz
ama ne utandık
ne de SIKILDIK
pişmiş kelle gibi
sırıtıyoruz
ha gayret, az kaldı
elbirliği etmişcesine
dünyanın içine ediyoruz
Utku Aksu
Bende yorum yazarak gösterdiğin duyarlılığın için teşekkür ediyorum Filiz. Saygımla...
gökten sülfirik asit yağıyor..saygıdeğer dost...sularımız zehirli toprağımız zehirli..hepsini biz insan denilen yaratıklar yaptık...tüm canlıları zehirledik kendi sonumuzu hazırladık..omarım bu şiir bir nebzede olsa insanlığa gereken dersi verir...herkes önce kendinden başlasın..bir ambalajdan ne olur bir teneke kutudan ne olur düşüncesiyle doğaya geri dönülmz zararlar vermekten kendimizi alıkoyarız umarım....emeğinize yüreğinize sağlık değerli şiir dostu....
Teşekkürler sevgili Filiz. Duyarlılığıma aynı duyarlılıkla yanıt verdiğin için, içten tertemiz ama bir o kadar da ard niyetsiz masum bir öpücük duyarlı yüreğine. Saygımla...
Ahmet abim, bizim TC´de herşey tersinden yapılıyor. Hep tepeden inme, altyapısı olmayan uygulamalarla yön verilmeye çalışılıyor herşeye. Önce okullara çevre dersi konulması gerekirken, kalkıp bakanlığını kuruyorlar. Bakanın kendisinin çevre bilinci olduğuna inanmıyorum ben. Neye bakanlık yaptığını kendisi de bilmiyordur. Örtülen her metrekare toprak kuraklık demektir. Bir sigara filtresini doğa 100 senede, 1 naylon poşeti 200 senede, 1 plastik şişeyi 400 senede yok edebilirken, bir günde 1 insanın ürettiği çöp miktarı 1 kilodur. Doğa bizleri geleceğe taşımak için savaşa dursun, bizlerde seyredelim. Oysa doğanın insana ihtiyacı yok, insanın doğaya ihtiyacı var. Çünkü onun içinde yaşıyor ve eğer ekolojik denge bozulursa yaşama şansı da ortadan kalkacak. İşte bu bilincin aşılanması gerekiyor tüm topluma, küçüklükten.
teşekkürler duyarlı şiire ve de yüreğinize...