Dinden Ziyade

Bir umre 'vasfını' O Zat'a arzdır,
Ne demek oluyor? Ondan ziyade.
Bir kere hac ise, zengine farzdır,
Peygamber yapmamış, bundan ziyade.

O paha biçilmez kutsal ibadet,
İnat yarışına bindi nihayet,
İrfan sofrasından yokta ziyafet,
İşkemben şişiyor dünden ziyade.

Sıkı tut kaçmasın sizin kafile,
Gerçekten, gerçekler size nafile!
Bin kez hacı olmak neyler gafil'e,
Nefsini düşündün, dinden ziyade.

O Ebubekir'in malımı arttı?
Ömer terazide yanlış mı tarttı,
Osman servetine servet mi kattı,
Ali'nin çilesi, binden ziyade.

Peki, sen ne yaptın? Hacı efendi,
'Her sene hacca git' eğlen mi dendi?
Müşahhas örnektir Resulün kendi,
Seninki cinliktir, cinden ziyade.

Ayetler, hadisler yetmez mi örnek,
Okusan anlardın ne imiş vermek,
Aklın selameti ahiri görmek,
Akıbeti düşün önden ziyade.

Gönül Ravza'sından içip badeyi,
İçinde bulsaydın haccı Kâbe'yi,
İdrak edebilsen asıl gayeyi,
Deruna giderdin dön den ziyade.

Allah'ı arayıp, içinde bulsan,
Her yüzden bileni, göreni olsan,
Muhammed Mustafa aşkıyla solsan,
Işıklar saçardın günden ziyade.

Gerçek dindarlara sözüm yok hâşâ,
Onlar ki şeytana olmazlar maşa,
Sende sözü geç git özüyle yaşa,
Kalbine düzen ver gönden ziyade.

Bilirim hükmü yok ben gibi hiçin,
Sormadan edemem, ne nasıl niçin?
Dilin demese de, görünür için,
Yaralıya öfken, kinden ziyade.

17.03.2011

18 Mart 2011 1359 şiiri var.
Beğenenler (5)
Yorumlar (3)
  • 13 yıl önce

    çok çok haklısınız hocam anlayana tokat gibi şiir tebrikler yüreğine saygılar

  • 13 yıl önce

    DİNİN KİMSEYE ZARARI ASLA OLMAZ, ama rant elde etmeye çalışan din tüccarlarının yani dincilerin verdiği vahim zararlar vardır. Eğer dünya ve ülke düzeninde din adına herhangi bir olumsuzluk yaşanıyorsa, insanlar eziliyor, horlanıyor, oruca, namaza, duaya zorlanıyorsa, katlediliyorsa arkasında para olduğu içindir. Dünyada en fakir kişiler Müslümanlar, anarşinin, kargaşanın, ayrımcılığın en yaygın olduğu ülkeler Müslüman ülkeleri. Dinle yatıp kalkan, dini en çok dile getiren de İslam ülkeleri. Burada bir yanlış yok mu şimdi. Hem de çok büyük bir yanlış. Oysa İslam dininin doğuşundaki koşullara, yayılışına, ana amacına bakıldığında; â??olamaz, böylesi mümkün değil, bu zillet İslama layık olamazâ? demek geliyor insanın içinden. Müslüman kardeşliğinden dem vurarak, kardeş kardeşi eziyor Bunca mezhep, bunca tarikat niye? Bunca terör niye? Din; eğer senden olmayanı yok say, dayatmalarla zorlamalarla; vurmayla, kırmayla kabul ettir, mutlaka herkesi kendine benzet diyorsa, tanrının dini değildir artık, tüccarın metası olmuştur.

    Saygılar

  • 13 yıl önce

    Ahlak ve erdem kurallarından habersizsen, toplumu bir arada tutmak için uğraşmıyorsan, zihinlere iyi ve kötü kavramlarını yerleştirmeye çalışmıyorsan, insan haklarına saygı göstermiyorsan, toplum düzenini sağlayacak bir adım dahi atmıyorsan, sen dinini, inanç değil, sadece araç (kişisel çıkar) olarak kullanıyorsun demektir. Tarih boyunca insanların beyinleri yıkandı, aldatıldı, kışkırtıldı, farklı dinlerin farklı toplumları birbirini suçladı, birbirine zarar verdi. Dinin özde zararı olmamasına rağmen, uygulayıcı olarak kendisini lanse edenlerin yanlışları veya kötü emelleri sonucu, zaman içinde özünden saptırılan, din kurumları, insanları birbirine düşürür mutsuz eder hale gelebilmektedir. Düşünmeyi, din öğretisine akılla sahip olmayı, dayatmalardan, doğmalardan kurtulmayı ret eden eğilimin olması durumunda böylesi açmazlar daha kolay ortaya çıkıyor. Dine sokulan sapkın unsurlar TABU OLABİLİYOR, dinin asıl olan güzel öğretilerini lekeliyor veya yerini alıyor. Dinin derinine inen bilginler bile, gerçeğe ulaştıklarında bu TABULAŞMIŞ SAPKINLIKLARA DOKUNAMIYOR, değil dokunmak sözünü bile edemiyor. Çünkü din tanrıdan alınmış, sapıkların denetimine girmiş artık.