Eşi Kayıp Terlik Gibiyim
Bal gibi seviyorum deseydin ya
Buz gibi seviyorum diyeceğine
Soğukmuşsun gibi sanki bu günlerde
Benim de pek iyi değil havam
Ağıtlar yakmaktayım ısınayım diye
Bilirsin karanın bahtı da var
Günü de, iklimi de
Yedi dilde hoşça kal ezberliyor
Kardan adamlara tutulan şemsiye
Su/dokunmuş diyorlar,
Baş göz olamadığım günlerime
Bak/sana diyorum
Eşi kayıp terlik gibiyim
Öylesine mahcup, mecbur öylesine
Bir bilsen...
Önüm,arkam
Sağım ,solum sen
Diyorum ki,
çokça sayarken seni
Ben mandal olayım bu gece
Ya da sıkışık bir çekmece
Sen dış kapının sesine saklan iyice
Görünmez de ol istersen
Aranılmış yerlerde
Aslında konu bu değil de
Sussun eh! Ne yapayımlar
Alacağı olsun aşkın diyelim
Kaç para ederse etsin
Ödenir nasıl olsa
Ödeyelim bitsin
Suadiyekasımikibinyirmiüç
Demir Mutlugil
Selamlar.
Derinliğine, satır satır bir çok anlam ve hissiyat dünyasının nakış nakış işlendiği cümleleri okumak ve imgelerin hissettirdiği görselde o an insanı götürdüğü kareleri dolaşıyorcasına yaşatması gerçekten çok leziz bir haz verdi bu güzel şiiri yaşarcasına okurken..
Kaleminize, yüreğinize sağlık Demir BEY.
Demir bey, sizinle kalemlerimiz çok yakın sanırım. Bu yüzden şiirlerimden bazı imge ve kelimeleri çıkartmak zorunda kalıyorum:))) Bugün paylaştığım İç Savaş şiirimi 2018'de yazdığımda "Dizlerimin bağıyla saçlarını toplayıp umudumun" diye bir dize yazmıştım. Sizin Belli/Sima 6 şiirinizde "Diz bağlarımı sıkıyorum çözülmesinler" yazdığınızı görünce sildim. Bu şiirde de "Kardan adamlara tutulan şemsiye" yazmışsınız. Üzerinde çalıştığım "Kardan adamlar toplaya dursun havuçları / Onlar gitsin maden ocaklarına kömür kazısın / Düğme yapsınlar göbeklerine / Güneşe ve yağmura şemsiye açsınlar / Biz çoktan eridik" bölümünde değişiklik yapmam gerekecek sanırım:)))) Sitem değil tabi, sonuçta ne kelimenler bize ait eşya ne şiir... Ama yine de "aaa bak Demir beyin şiirinden araklama yapmış" falan diyen olmasın diye ve sadece dikkatimi çekince yazayım istedim:))) Şiirinize gelince; merkezinde hüzün barındırsa da anlatımı çok sıcak, içten ve bir o kadar da sempatik... Keyifle okudum. Teşekkürler... Saygılar...