Fısıltı Akşamları

Güneş
Kızıl gölgelerini serdi önüne

Sindi içine adam...



Iradan bir rüzgar dolandı saçlarına
Fısıltı akşamlarından kaldı yüreği

Sakıdı hayran bakışlarını
Ürkedi gönül tılsımı ateşe düştü
Tan gözlerinde sustu beklem
Kiraz çiçekleri küse döndü

İçinde tınladı bir kelebek tokadı
Beyaz karalar sardı düş koyaklarına

Solgun ürpertiler yağdı geceye
Bürüdü nefesine ayaz bir nazar
Düştü iniltisi göğüs uçarlarından

Uzattı mavilerini
Dizdi parmak uçlarına sıralı




Dur dedi gönül başı!

Hercai bir porteden kaydı
Acemi nota orduları

Çekildi ten kokusu buhurluktan
Düştü sözlerine humar...

Uyan dedi RA! ...

Bak! Es veriyor sevda
Gün boyu ajanstan...



Şiire sesiyle can olan sevgili Ersin Hoşgenç'e teşekkürlerimle...

25 Kasım 2009 262 şiiri var.
Yorumlar (23)
  • 15 yıl önce

    tebrikler ışın bey zevkle okudum 👍

  • 15 yıl önce

    Görüyorum ki değerli şiir dostları sözcüklerin kullanımı ya da üretilmesiyle ilgili bir fikir ayrılığına düşmüşler. Naçizane fikrimi belirtmek isterim ki özellikle Nurllah Ataç'ın Türkçe'de sözcük türetme konusundaki makalelerinde göreceksiniz ki Türkçe Fiilerin isim yapılmasında isim yapım eklerini çok rahat kullandığını ve eğer okur tarafından kabul görürüse bu kullanımların hayatta uygulanabileceğiniz savunmuştur. -m yapım ekinin kullanımında bence sorun yok...Işın Hocam sözcük üretmiyor aslında dilimizdeki kuralları -çok sık kullanılmayan- uyguluyor.Tahsin Banguoğlu'nun sözcükte yapı konusu başlığı altında Türkçe fiillerin -m ekiyle üretileceği belirtilmiştir. Sanırım biz çok sık bu sözcükleri duymadımızdan kulağımıza ve zihnimize yabancı geliyor. Hocamın kullandığı sözcüklerle ilgili yapılan yorumlar gibi benimde "uyuklaşmak" sözcüğü kullandığımda tepkiler almıştım.Sanırım alışkanlılarımızdan çok fazla çıkamıyoruz:)

  • 15 yıl önce

    Abidin bey demiş ki;

    "VE ŞAİRİN T/ÜRETTİĞİ GİBİ,BEKLEMEKTEN: BEKLEM..."

    Ben iki hocamın görüşleri arasında susmalıyım!

    "Beklem" i ben mi türettim yoksa bu dilimizde kabul olunur bir kelime midir? Buna sevgili hocalarım karar vermeli...

    Teşekkürler efendim...

  • 15 yıl önce

    Belki de dil tartşması "forum"da yapılmalıdır ama "BEKLEM" ile ilgili olarak şu sözcükler de irdelenebilir.

    Olanlara örnekler: -Eklemek............EKLEM -Gözlemek..........GÖZLEM -İstemek.............İSTEM -Ünlemek............ÜNLEM -Yüklemek...........YÜKLEM Bunlardan hareketle öne sürülebilecekler (tutarsa): -Zorlamaktan......ZORLAM -Rastlamaktan.....RASTLAM -Közlemekten......KÖZLEM -Esnemekten.......ESNEM -Beslemekten......BESLEM VE ŞAİRİN T/ÜRETTİĞİ GİBİ,BEKLEMEKTEN: BEKLEM.

    En iyi dileklerimle.

  • 15 yıl önce

    2. "Aslında "beklem" içinde aynı şeyi yazarsınız diye düşündüm! " diyorsunuz. Hayır bu söze karşı çıkmadım Çıkmam da... Çünkü sözcük doğru kullanılmış. "bekle" eylemine "m" eylemden ad yapım eki getirilip ad yapılmış. Şairler elbette dilin en iyi ustasıdır. Ama bu yeni sözcük türetmekle değil, var olan sözcüğe yeni anlamlar yükleyerek onun kullanım alanlarını alabildiğine derinleştirmekle olur.

    Bak ne güzel dil tartışması oluyor sayende:) Sen iyiki iyiki iyiki varsın. Saygılarımla