Öte Ses
An bölerken hüzünlere
Anka'nın kulağına fısıldarım ismini
Dökülen tüylerine bağlarım
Umutlarımı
Süzülürken mavinin koynuna
En mahrem düşümden öp beni
Sırrımı çözen suçlu
Gözlerimin bebeğinden
Simurg süzerken geceyi sabaha
Ellerine bulaşır katranlı yalnızlık
Yağmurlarla arınacaksın
Kolay değil zamanı tavaf etmek
Sinendeki kutuda
Hadi yum gözlerini
Zümrüd- ü Anka
Uyanacak düşlerinin hasadında
Ne ekersen onu biçeceksin
İki dudak arası saltanatında
Adalet dağıtıyor melekler
Ve karıncalar maske takmaz
Ötede
👍👍👍 Öğretmenlikte iki ayrı niyet: Not verecek yer aramak,not kıracak yer aramak...Acemilik,toyluk yılları böyle geçer. Yorumları takip ettiğim zaman en sevdiğim minik şair ve şairelere dahi yapmaktan imtina ediyorum. Bir sörü sömüren yorum.Abartılı ve klişe..Senin şiirlere yapılan yorumları okudum; mübarek sanki Edebi Forum! Demek ki iyisin; devam et,dalkavuk sözlerinden iyidir dost öğüdü. Haset duyup kıskançlık krizleri çekenler yanlışı gece fenerle,gündüz neferle arar.Sevgiyle kal.
Kardelen hanım 'a
Kardelen hanım teşekkür ederim eleştirileriniz beğenileriniz için. Evet bu sitede 140 ı aşkın şiirim vardı. Eski şiirlerimi ufak bir yolculuğa çıkardım diyelim. Onlar halen kişisel blogumda yaşıyorlar. Öte ses şiirime gelince. Diğer şiirlerime göre zayıf kalmış olabilir görüşünüze saygı duyuyorum, ancak bu şiir benim yeni oturtmaya çalıştığım bir şiir türüm ve bu ilk örneği diyebilirim. Soyutta çalışıyorum bu aralar bu tarzda ve onun için doğurganlığımın en kötü zamanlarındayım. Aldırış etmiyorum sustukça biliyorum ki yeni şiir sancılarım sıklaşıyor.
Öncelikle teşekkürler yorumlarınıza eleştirilerinize...
Zeynep Süberk'e
Evet Zeynep hanım üç kullanım yaptığımın açıkça farkındayım. Ve üç kullanımında bilerek kullanılma nedeni var. Benim şahsımda yoksa yerlerine yeni kelimeler koyabilecek kadar kelime haznesine sahip olduğum knaatindeyim. Yalnız bu şiir sesli bir şiir bilmiyorum yoksa ben mi yanılıyorum ve sesi şiirde ben böyle sağlamaya çalıştım. Ve simurg yani ankanın bende özel bir manası var onuda yansıtan bir şiir bu bilenler bilirler...
darılsın,sevdiğim,beğendiğim şiire sebep öne sürerek beğendiğimi söyleyebiliyorsam beğenmediğimde,içime sinmeyen birşeyler olduğunda aynı samimiyetle,netlikle ifade etmektende geri durmam..Saygılar şaire/şiirine..
Somut olanı yazmak,tasvir etmek kolaydır en basit kelimelerle bile anlatımı vardır ama soyut olanı,tasarılar,ütopik yaklaşımlar üstüne yazmak zordur ve çoğu kalkışmaz soyut anlatıma bu zoruluğun bilinciyle..Ama Burcu Akkanlı şiirlerinde ben bu zorluğun altından kalkabilindiğine kanaat getirdim ki kalem soyut olanı muhteşem imgelerle kimi zaman tekdüze söylemlerin senteziyle harika anlatmayı başarırdı..'dı' diyorum ki bir zaman uzak kaldım,takip edemedim şairin şiirlerini şimdi bakıyorum 4 şiiri mevcut sitede benim kastettiğim zorluğa galip gelen şiirler bunlar değil öncesi,bu şiirlerinde ben başka bir Burcu Akkanlı görüyorum ne tam manasıyla soyutlama mevcut nede somut ögeler üstüne derlemeler..Rayına oturmayan birşeyler var,benim şiirlerini beğeni ile takip ettiğim şair bu değil açıkcası..Umarım bu şiirler ara geçiş mahiyetindedir ki kurgusuyla,betimlemeleri,imgelemleri ile şiirlerindeki başarının sürekliliğini arzuladığım bir şair Burcu Akkanlı,umarım herşey rayına oturur..Bu şiir bana ne birşey ifade etti,ne bir iz,bir yol tayin etti ki bir düşünceye varayım ve final başka bir şiirin başlangıcı gibiydi..Benim bu şiirle ilgili düşüncelerim bunlar,şair ister kırılsın,ister ...