Şair Kimdir

Zordur şairin kalemi işlediği nedir bilinmez
Deste deste güller yerine kalemler tükenir
Hele birde yazarken kiminin ucu biter
Ucu tükenmeyen bir kalem yokmudur şair




Neden yaşlıdır şairin ışıl ışıl bakan gözleri
Hayatın gülücükleri neden nemlidir herzaman
Neden yoktur espirisi her söz neden karanlıktır
Renkli bir dünya neden bulamaz şair




İlk baharı son baharı yazı kışı neden yoktur
Neden mevsimleri zamansız yaşar şair
Neden sığdıramaz yüreğine bu hazneyi
Gazlambası gibi yanar yanar tükenir şair




Geceleri yatak döşek dar gelir hayata
Masada bir bardak su neden içemez şair
İsimsiz defterin her sayfası neden kanlı
Kuru gül dikenlerinde batar hep şair

24 Mayıs 2009 78 şiiri var.
Beğenenler (5)
Yorumlar (23)
  • 15 yıl önce

    Şair, devamlı bir araştırma ve deneme içersinde olan,mısralarındaki duygu, düşünce ve hayallerin nasıl daha etkileyici anlatılabileceği endişesi içinde hareket eden adamdır. Unutmayınız ki, Türk edebiyatı içinde şair diye tanınmış ve şiirleriyle hafızamızda yer etmiş sanatçılardan hiç birisi kendisini tam olarak â??şairâ? kabul etmemiştir. Sanatın ne olduğunu anlamış, onu özümsemiş ve doğasını öğrenmiş bir sanatkar için, â??ben şairimâ? diyebilmek cesaret ister."

    Evrensel ve milli kültür sanatçı tarafından hazmedilmezse, şair olunamaz. Sadece serbest tarzı biliyorum sanarak şiir yazmak da insanı şair yapmaz. Günümüzdeki birçok şairi â??şiirlerini sadece serbest olarak yazanları kastediyorum- teknolojinin bu kadar geliştiği şu çağda, hala karasabanla tarla sürmeye çalışan çiftçilere benzetiyorum; çünkü diğer formları bilmeden ve bazı teknikleri kullanmadan serbest şiirde başarılı olacaklarını sanmaları bir hayal olmaktan öteye geçemez. Şair denilen kişi, Türk şiirinin geleneğini ve şiirlerde kullanılan üç formu da ( hece,aruz,serbest ) iyi bilen, nazım şekillerini tanıyan ve tercihine göre şiirlerini istediği formda kurma serbestliğine sahip olan kişidir.

    Kalemine tebrikler " ŞAİR "

  • 15 yıl önce

    Evet neden ?.. bu şiirin devamı olacak mı arkadaşım ?

    çok güzeldi kutluyorum esenkalın

  • 15 yıl önce

    Şair her zaman kurguları ya da hayalleri yaşar, gerçeklerin özünü çıkarır ve yazar yüreklice.

    Tebrikler Habib.

  • 15 yıl önce

    👍evet habib kardeşim diyecek tek şey çok güzel olmuş yüreğine sağlık...👍

  • 15 yıl önce

    -Evet sevgili Habib nedenlerle/niçinlerle bir şairin tanımına tanıklık yaptım sayfanda. -Nedenler şimdi ben de.... Dünyayı sallayan kişilerin şair olduğunu bilirmisi... -Nazım bu gün evrenselliğini nasıl kazandı ve nasıl uluslararası bir isimle 100 yıla imza attı.........şiirleri ile.Eğer ki Nazım'ın okuduğumuz/bildiğimiz dizeleri ile tanışmamış olsaydık,sahi Nazım diye biri hayatımızda olabilirmiydi ? ya da bizim için bir şey ifade edermiydi..? Koca bir HAYIR. -Ve uzaklara gidelim benim en büyük aşkımdan söz edelim Pabla Neruda o Şili'nin bağımsızlık kaderinde rol oynamasaydı /Sen n için kırmızıya boyuyorlar okulları,her yer kan kokuyor demeseydi / dahası...ölümünden önce hayatında çok önem arz eden Matilda için Soneler yazmasaydı biz Pablo'diye bir isim tanıyabilirmiydik.Dünyanın diğer ucundan Oze/Garsiye/Pol ve bizden Sabahatti Ali de favorilerim diyelim...

    -Herkez her şey olabilir/asla şair olamaz.......... Şimdi seni ben nasıl tanıdım/bizler bir çatıyı nasıl paylaşıyoruz ? varsın acı da olsun dizeler..... -Servetlerle birkaç yıl/isimle kalıcıyız dostum........