Sancı

Bilemezsiniz acının üstüne yakılan sigaranın kanser etkisini
Tepkisi gözyaşı
Her nefes kirpiklerimde uyurken ıslandı avuçlarım.

...

Gökten yağan mucizeleri yakalamaya çalışır umut
Oysa çoktan uzaklaşıp kuyusuna oturmuştur acı.
Bileklerim ne vakit kanasa
Kan kussa yokluğunun sancısı
İçimde yüzlerce adamın gözyaşı kuruyor
Ve ölüyor hepsi düş saatlerinin sancılı kucağında.

Oysa sen hiçbir adamın içine benzemiyordun
İçin,gözyaşı sızlanmalarım kadar acı.

Kaç kez çocukların yokluk savaşlarında intihar etmek istemiştim
Tam araf örülecekken gerdanıma
Yalnızlığının iniltileri peydahladı kursağımda.

Sus-tum.

Benden de yalnızdın
Kaç savaş yitirip de gelmiştim çırılçıplak
Kaybettiğim çocuklar adlarından yoksun
Her kapı çalışında giderayak adımlarının korkusu yüzümde.

Öp!
Yüzüme dökülen yağmurun şakağından
Öp ki uyansın şehir kirpiklerimde ki haylaz baharın yüreğinde.

Üfle!
Üfle ki nefesin törpülesin yarım kalan ömrümün iniltilerini.


Ya da öl!
Öl ki yas tutsun şehir,dudaklarımdan dökülen izmaritin katran sarısında.

...

Duvarlar örülen yüzün
Sesinden düşen cemreyi kucaklarken
Bir sabah vaktinde intiharımı düşlesin martılar
Rüzgârla sürüklensin yokluğunun tik tak saatlerinde.

29 Aralık 2009 91 şiiri var.
Yorumlar (17)
  • 15 yıl önce

    izninle kara kaplı deftere kaydettim şair... bir süre ebced hesabı yapıp şiirin sırlarını çözeceğim... matarasına su doldurabilmiş bir dervişin sevinci bu şiir... tebriğim kalsın arada dönerim...

  • 15 yıl önce

    Gökten yağan mucizeleri yakalamaya çalışır umut Oysa çoktan uzaklaşıp kuyusuna oturmuştur acı. Bileklerim ne vakit kanasa Kan kussa yokluğunun sancısı İçimde yüzlerce adamın gözyaşı kuruyor Ve ölüyor hepsi düş saatlerinin sancılı kucağında.

    Duvarlar örülen yüzün Sesinden düşen cemreyi kucaklarken Bir sabah vaktinde intiharımı düşlesin martılar Rüzgârla sürüklensin yokluğunun tik tak saatlerinde.

    çok çok harika bir anlatım

    tebrikler

  • 15 yıl önce

    Öp! Yüzüme dökülen yağmurun şakağından Öp ki uyansın şehir kirpiklerimde ki haylaz baharın yüreğinde.

    Üç beş satırlık yorumla anlatabileceğim şekilde değil şiir.Daha fazlası,daha derin manası...Şairlikse en hızlı ilerleyenlerinden ve anlatımı hep daha güçlü olanlardan.Şiirse,kurgu,imge,akıcılık hepsi yerli yerinde.Hele yukarıda seçtiğim bölüm,başlı başına şiir eder hani.Tebriklerimle,Meryem Abla...

  • 15 yıl önce

    kendi sancısından aşkın hüznüne ve ortak acıların farkedilmiş birleştirilmiş hüzünlerle yazılmış sanki satırlar ortak vurucu yalnızlıktan aslında hiç kimsesizliğe ayırmışız hüznümüzü biraz daha anlasaydık ya birbirimizi geç kalmaktan başka hünerimiz kalmamış meğer

    şiirde hüzün ve sitem güçlü mısralar ve imgelerle tamamlamış derinliği anlatımı ve içtenliğiyle hakkettiği yeri aldı beğenimde...

    tebrikler ve mutluluklar yeniyılda yeni yaşınızla...

  • 15 yıl önce

    Teşekkür ederim Tülay hanım. (: