Şerefsiz Kanı Bozuklarla Beraber Yaşamak !
Kızım ocağın altını kapatıver bir zahmet !
Ne pişiriyorsun hanım !
Kuru fasulye bey !
İyi vallahi uzun zamandır yemiyorduk !
Gene oğlun aklına geldi değil mi ?
Ne yapayım beyim ! evlat işte akıldan çıkmıyor..!
Çok sever di kınalı kuzum biliyorsun..
Şimdi hangi dağın tepenin arkasındadır bilmem ki !
Öffff.. gene başlama !
Bizde yaptık bu askerliği O ?da yapacak !
Kaç günü kaldı sayıp duruyordun her gün!
Dokuz ay on gün !
İyi, iyi fazla kalmamış !
Sofrayı kurunda, ağız tadı ile oğul niyetine,
Kaşık sallayalım!
Kızım bu ara da şu ajansları aç ta bir dinleyelim !
Bugün kumanda bende kimseye yok..
Şimdi sekiz haberleri !
Hakkari'nin dağlık kesimlerinde,
Meydana gelen çatışma da ,
Aşağıda ki isimleri yazan,
askerlerimiz şehit düşmüştür..
Şehit ailelerine başsağlığı diler.......
Allah!........
Kızım..
Ne dedi duydun mu ?
Duuu...Duydummm baba !
Allah......Ciğerim yandı offf...
Kapımı çalıyor kızım...!
Buyurun... Babanız evde mi acaba ?
Baba Askerler geldi seni soruyorlar...
Buyurun !
Mehmed'in babası mısınız ?
Eeee, evet...
Vatan sağolsun !
Offff..offff. yüce dağlar yıkıldınız üstüme...!
Huu.. Komşular Huuuu...
Mehmedim giiiiittiii... gitttti.!
Dik dur hanım ağlamak yok !
Sızlanmak yok..
Şerefsiz kanı bozukları sevindirmeye gerek yokkkk !
Bu memlekette soyadını taşıyamayan kanı bozuklar olduğu sürece..!
Ne bizim gözümüzün yaşı diner, Ne de şehidimiz biter...
Ulan kanı bozuk dürzüler...
Allahsız kitapsızlar !
Nasıl kıydınız lan bu gençlere...
Elbet bunun hesabını vereceksiniz !
Aha yemin aha söz ...
Tırnak tutmasın hesabı sorulacaktır...!
O söylediğiniz kardeşlik Türküleri içinde,
Ölümünüz Türk milletinden olacak....!
Anlayın artık milletim...!
Türk'ün Türk'ten başka dostu yok...
Ne Mutlu Türküm Diyene...!
Not ; Lütfen bu şiire, bu sessiz çığlığa yorum yapmayın sevgili dostlar...
Şehitlerin anısına, onların üzerinden prim yapıyor denilmesini istemiyorum. Ruhları şad olsun Yüce Türk milletinin başı sağolsun.....Sevgilerimle ... ilyas TAN...
sevgili dostlar, bırakın şiir kendi ekseninde dönsün dursun...O güzelim vaktinizi bu şiire ayırdığınız için şükranlarımla. Ayrıca bazı duygularımız bizim kişiliğimizi ele verir...sayın cem bey'e de kızmam söz konusu değildir.. Benim okuduğum kitaplar Tarkan'dır...! karl mark'tan pek anlamam sadece Engels'in eduard Bernsteinn'e gönderdiği son mektupta şöyle der... kasım 1882 tarih ve (21 ) bölüm Eğer.......! İlgilenen varsa okumasını tavsiye ederim... mektubu merak eden varsa mesaj ile öğrenebilirler... Bu arada kemal sunal flim'lerini de merak ile izliyorum Tom and jerry de severek izliyorum... Buradan sayın Alev Alatlı hanımefendiye 'de saygılar... Sevgilerimle.
Dik dur hanım ağlamak yok ! Sızlanmak yok.. Şerefsiz kanı bozukları sevindirmeye gerek yokkkk ! Bu memlekette soyadını taşıyamayan kanı bozuklar olduğu sürece..! Ne bizim gözümüzün yaşı diner, Ne de şehidimiz biter... Ulan kanı bozuk dürzüler... Allahsız kitapsızlar ! Nasıl kıydınız lan bu gençlere...
Elbet bunun hesabını vereceksiniz ! Aha yemin aha söz ... Tırnak tutmasın hesabı sorulacaktır...! O söylediğiniz kardeşlik Türküleri içinde, Ölümünüz Türk milletinden olacak....! Anlayın artık milletim...! Türk'ün Türk'ten başka dostu yok... Ne Mutlu Türküm Diyene...!
dileğimiz bir an önce bu terörün bitmesi yüreklerin dağlamaması...kutlarım saygılarımla
Değerli karedşim tabiki haklısınız hem de yerden göğe kadar Analarının koynundan sıcak yataklarından askere yollamak adına ölüme yolladığımız o kuzularımızı katleden namussuz ve halsiyetsiz insanları bende sizin kadar kınıyorum. Ama o insanları katleden insanımsıların arkasında ki karanlık odaklardan da haberdarım. Tabiki kahrolsun PKK ama onlarında içlerinde yoksulluğa itildiği için ve cahil bırakıldıkları için bu yolda öldürülen binlerce insan var. Sevgili kardeşim Ben şu an bu ülke coğrafyasında insani değerler yükselecekse seve seve canımı verebilirim. Ama bunu şovenist bir tutumla değil insani bir bakış açısıyla yapmak isterim. Bizim toplum olarak tek sıkıntımız empati yeteneyimizin olamayışından kaynaklanan sıkıntımızdır. Eğer o canım insanlarım ölmeyecekse düşman diye tabir ettiğimiz insanlarda ölmesin. Aslında kimse ölmesin. Benim sizin şiirinizde takıldığım konu Sayın ' safiye ayla hanımın özlük haklarına saygısızlık yapılamayacağını bilmem,bilincimin üzerinden tepki vermemdir. Eğer bu yaklaşımınıza sessiz kalsaydım nasıl bir insan olurdum... Size ve kişilik hakalrınıza sürçülü lisan ettiysem af ola.
NOT; Sayın yönetim sanat sanatçıyı korumakla olur.
Saygılar
sayın cem Bey....! İçimizdeki hainlerin imgeleri, simgelerini bilmiyorsan öğren...Kanı bozuklarla yaşamak zorunda değilim....Şiirimin arkasındayım...Şerefsizlere şerefsizsin demek te bir dürüstlük bir dürüstlük...Şiir'deki Safiye Ayla kılıklı tabirini anladınız ama anlamazlıktan geliyorsunuz...Bahsettiğim Aylaların nerede nasıl yaşadığını sen göremiyorsan gören gözler vardır...Duyan kulaklar vardır..Senin dediğin Rahmetli Safiye Ayla hanımefendi hakkındaki görüşleri de buraya değil tarihçilere bıraınız burası onun onunne yeri ve ne de zamanıdır...Ve şiirdeki SAfiye Ayla kılıklı sözümüm de arkasındayım...Şiirdeki bu iki kelimeyi çıkarttırmanız benim düşüncemi değiştirmez...Adama Ayşen Gruda kılıklı, yada Kemal sunal tipli demek o adamın değerini kaybettirmez. Aksine o şahsın toplumda bir yer edindiğinin işaretidir...Özür dileyecek bir durumu da yoktur... Hainlere şerefsizlere karşı kendimi basite indirgeyemem..Şiiri beğenip beğenmemeniz de benim için o kadar da önemli değil ben...Ben trübüne oynayanları da sevmem bilginiz olsun...
Şiirde yer alan;
"Sen safiye Ayla kılıklı şey !..." dizesi yayın kurulumuzca çıkartılmıştır. Şair online olmadığından kendisi çıkartamamıştır... Sanırım konuyla ilgili bir açıklaması olur...
Sevgiler...