Sevda Makinesi

Ha'di, yapsanıza bana da aynısından!
Düşünce, elimden tutan
Basınca düşlerime karabasan,
Yarınlarıma umut versenize!

Hani; herşeyin çaresini bulmuştunuz?
Kopsaydı elim kolum, yenisini yapardınız,
Yapay insanlar,
Kendi giden makineler,
Hangi oyuncağınız beni sevebilir?

Birgün göçüp gitse anan baban,
İnan, beş dakkada verirler hemen
Hiç el değmemişinden birer tane,
Çocuksa, aşına su katılmamışından
İstediğin sayıda emrine amâde.

Birşey kaldı yapmadıkları,
Belki de alıp satmadıkları yegâne şey,
Acısa yüreğin;
Varmı ki ilacı; merhemi, şurubu?
Lokman Hekimi; tamir edici
Sevda komasına girsen
Makineler sayıklar,
Hep eli kolu bağlı bekler
doktor amcalar.

Hiç, sevenini gördünüz mü siz?
Elbette yapamadılar henüz;
Yüreğinde sevda atanını,
Bir makine 'aşığım' dese,
Yalanını nasıl yakalardınız?
Yalvarsa 'sizin için ölürüm' diye,
Ne kadar üzülürdünüz?

Nitekim diyecektir sonunda;
'Ben makine değilim!'
Yüreğine nasıl inanacaktınız?

25.11.2008

------------------------------------------------------------------------------------------------
arka plan:

Bugün, artık çağın makineleşmeye doğru gidişinden esinlenerek, yüreğin konumunu ele alıyoruz..
Çağdaş olunca, yüreğin modası geçer mi? Sevda, hiç çağdışı kalır mı?
Bu konuda, çevremizi saran makinelerin davranışını irdelemek gereğini duymuş ozan abimiz..
Bakalım, bunlar sevda işini becerebilecekler mi?

Saygılarımla.

12 Mart 2009 438 şiiri var.
Yorumlar (8)
  • Değerli şairlerin geri dönüşüne minnettarım :)

  • 11 yıl önce

    arka plan:

    Bugün, artık çağın makineleşmeye doğru gidişinden esinlenerek, yüreğin konumunu ele alıyoruz.. Çağdaş olunca, yüreğin modası geçer mi? Sevda, hiç çağdışı kalır mı? Bu konuda, çevremizi saran makinelerin davranışını irdelemek gereğini duymuş ozan abimiz.. Bakalım, bunlar sevda işini becerebilecekler mi?

    Saygılarımla.

    😙😫😂

  • 12 yıl önce

    Bugün, artık çağın makineleşmeye doğru gidişinden esinlenerek, yüreğin konumunu ele alıyoruz..👑 Çağdaş olunca, yüreğin modası geçer mi? Sevda, hiç çağdışı kalır mı?

    Bu konuda, çevremizi saran makinelerin davranışını irdelemek gereğini duymuş ozan abimiz..😙 Bakalım, bunlar sevda işini becerebilecekler mi?

    Saygılarımla.ud83cudfbb

  • 13 yıl önce

    çok teşekkürler yazar dostum,

    çok tşk. yazar analizini de eklediniz derhal, ehil olduğunuz kişilik yönetimi dikkate alındığında.

    seslendirme denemelerini; şiirlerin okunurluğunu, sunum kalitesini artırmak açısından ciddiye almaktayım giderek. bazen de teknolojinin desteğini alarak elbette.

    bunu belki de şiirin, kendini topluma kabul ettirmek zorunda olduğunu; toplumun kanına girmek için her yolu deneyeceğini; okuma oranının düşüklüğünü dahil birşeyleri düzeltmeyi de kapsayacağını düşünerek yapıyor gibiyim.

    selamla.

  • 13 yıl önce

    Orhan Bey, Öncelikle şiirin formatına ve verdiği mesajı tamamlayan bir seslendirme olduğunu söyleyebilirim. Şiirdeki hiciv anlayışınız şiirin seslendirilmesine de yansımış. Mekanikleşen günümüz insanının, duygularının da mekanikleşmeye başladığı, ya da duyguların teknolojik mobinge maruz olduğu vurgusunu algıladım şiirinizden. Sol beyin yine devre de ve yine kendi tarzınızda, bir analiz. İlginç ve merak uyandırıcıydı. Saygımla...