Şiarsız Fotoğraflar

-ne çok yağmur geçti ömrümden
ürperen yanım ölümü sessizce öperken-


ateşi çaldı kleptoman zaman
kutsal mabedi sardı yangınlar
sözün tozu alazdı dudak ucunda
boşluğa kenetlendi bezgin bakışlar


kopan bu fırtınada
bu tufanda kaskatı kesildi hayat
kamp kurdu hüzünler kapımda
yalnızlıkla söz birliği yaparak

lal rüzgarlar
getirmedi bekleneni
kırgın ve mahcup dallardan
döküldü yapraklar avuçlarıma...


yıkıldı köprüler
kapıldı sulara sevda
suskun bir rumuz kaldı
kader çizgime saplandı savat çamuru
parmağımda izi halâ gümüşü kararmış hatıran
uzandı sonsuzluğa anlamsız uğultular
usulca süzüldü pervazdan işgalci çığlıklar...


parçalanan bir ses duyuldu tavan arasında
kırılan cam fanus/mikadonun çöpümüydü acaba?
şuursuz ve şiarsızdı dağılan fotoğraflar
çürüyen bir şarkı avuttu anıları
yağmalanan bu sevda gibi umarsızdı sonbahar...



düşler ve düşünceler kıvrandı sancıyla
ağlayıp sızladı ardındaki agorasız kasaba
vurdu kıyılara kederli dalgalar
intizarla haykıran bir nida duyuldu
kapı ardı poyrazla savruldu umutlar...



yıllar acılarla hemhal
kahırlar acuna sığmayandı
ayrılıktan sızan damlalar
ömrümdeki mahzun duruşa yaslandı!

01 Şubat 2010 49 şiiri var.
Yorumlar (19)
  • 14 yıl önce

    Yasemin hanıma öncelikle yorumu için teşekkür ederim. "bazı noktalara yazan arkadaşımız dikkat etmeli bana göre mesela imlenmiş birimin altındaki birim burada -dili geçmiş zaman bariz olarak göze çarpıp şiirin müzikalitesini sekteye uğratmakta örn:çaldı,sardı gibi"demiş... dili geçmiş zaman şiirin müzikalitesini sekteye uğratıyorsa,bu demektir ki dili geçmiş zamanla yazılan şiirler sekteye uğramıştır!(nerde yazıyorsa bir örnek verirse bu iddiasını kanıtlamış olur,veremiyorsa durumu okuyucunun yüksek takdirine bırakıyorum) Şiirdeki önemli öğeler ses ve mana dır.Gerçekçi bir gözlemcilik,açıklık,kapalılık,öğreticilik,düşündürücülük gibi olgulara göre değerlendirlir.

    Gelelim şiirde ritm konusuna:Şiirde ahengi sağlamak için vurgu,tonlama ve hece şiirinde de ölçü ve uyak unsurları kullanılır.Ki şiire heceyle başlamış ve hece şiirlerimin birçoğu bestelenip konserlerde okunmuş olması nedeniyle şiirde en çok dikkat ettiğim unsurlardan birisidir.Yani kısacası ritim ve ahenk konusu benim uzmanlık alanımdır :)

    Mademki Mevlanadan söz açılmış,bende ona ait bir sözle bitirmek istiyorum. Söz az ve öz gerektirir vesselam.... Selam ve sevgiler...

  • 14 yıl önce

    merhaba

    sözcük tınılarını ilgi çekici ama bazı noktalara yazan arkadaşımız dikkat etmeli bana göre mesela imlenmiş birimin altındaki birim burada -dili geçmiş zaman bariz olarak göze çarpıp şiirin müzikalitesini sekteye uğratmakta örn:çaldı,sardı gibi

    şiir sert uçlu tümceler ya da sözcükleri pek kaldırmaz

    ikincisi

    "kamp kurdu hüzünler kapımda yalnızlıkla söz birliği yaparak" burada ritm kaybolmuş birimin tümünü göze alırsak

    üçüncüsü bazı yazım yanlışlarını saymazsak ki şiir dil bilincinin çok yüksek olduğu bir sanat dalıdır

    mevlana'nın dediği gibi yeni bir şeyler söyleme sanatıdır şiir söylenmiş bir sözü yeniden söylerken ki buna imge ya da simge her ne diyorsak daha orijinal söylemek kaygısı sarmalı kalemi bana göre

    sevgi ve saygıyla

  • 14 yıl önce

    merhaba

    sözcük tınılarını ilgi çekici ama bazı noktalara yazan arkadaşımız dikkat etmeli bana göre mesela imlenmiş birimin altındaki birim burada -dili geçmiş zaman bariz olarak göze çarpıp şiirin müzikalitesini sekteye uğratmakta örn:çaldı,sardı gibi

    şiir

  • 14 yıl önce

    son derece akıcı-hüzünlü ve anlaşılır... sürükleyen nadir şiirlerden bir şiirdi

    gönülden kutlarım yerini fazlası ile hak etmiş.

  • 14 yıl önce

    Sevgili Kardelen,zaman ayırıp değerli yorumunuzu esirgemediğiniz için çok teşekkür ederim. Sevgili Nilüfer ve Sevgili Mehmet,içten yorumlarınız için teşekkürler...

    Şiirle ve Esenlikle...