Son Sigaram

Mendil suyunu alır sadece terin
Göremezsin
Ama gerilir alnın
Yüzünde iz kalmaz sanma...
Denize de yazarsın sen
Hicabından tuz batmasa...!

Artık sualim yok
Her sualde takılıyorsun
Tuz basıyor saç diplerini
Her sus;
Ağır bir suç unsuru havada
Fenni muayeneden geçmiyor
Kemersiz yalanların
Millet güvenlik için takıyor
Sen yalandan kurtulmak için
Bir başka yalana!
Tuz kokmaz ha!...

Son sigaram saymıştım seni
Ver(e)me(z)dim kimseye
Hep yıkadım tuzlarını
Sakladım,
Sayısız...

Sus...
Sualim yok daha sana
Sadece sor!
Kül tablama
Kaç bin kere
Gönülsüz yatmış
Sigaramın altına!

14 Mayıs 2009 369 şiiri var.
Beğenenler (5)
Yorumlar (10)
  • 15 yıl önce

    Sus... Sualim yok daha sana Sadece sor! Kül tablama Kaç bin kere Gönülsüz yatmış Sigaramın altına!

    Kısa şiirlerden haz etmem demiştim size şunu söyleyeyim bu kadarı büyük yer etti heybemde.Okuduğumdan beri belki kaç defa döndüm şiirin bu kısmına,usta eli değdiği bir çırpıda anlaşılıyor. Özel tebrik bu kısma ve tamamına gelirsek;şair bir kıvılcımın derdine düşmüş ilkin sessiz sakin ararken su yatağını bir anda bastırıyor okyanusun derin nidaları.Son sigarasına dayatıp sevdanın rengini dumanına hüznünü dağıtmasını emrediyor.Neyse lafın kısası; Yine,yeni tebrikler Usta kaleme.

  • 15 yıl önce

    "Sadece sor! Kül tablama"

    bu kadarı bile şiirdir. yanıtları çoğul ve özneldir kül tablasının. birey kendine düşeni kadarını alır yangın yerinden.

    kutluyorum.

  • 15 yıl önce

    Sus... Sualim yok daha sana Sadece sor! Kül tablama Kaç bin kere Gönülsüz yatmış Sigaramın altına!

    final budur

    sevgiyle kalın...

  • 15 yıl önce

    Çocukluğumda, kaplunbağa bağını nasıl taşıyor acaba, derdim. Ama ne ben sorabildim, ne de kaplumbağa cevapladı. Hazret bildim bileli taşır durur sırtında bağını. Yaşam böyle değil mi ki? Ne dertler çekeriz de gık demeyiz bir türlü!.. Gönülden midir, genlerden midir? Bilinmez ki şair. Şimdi bu sualler gereksiz bence. Bir bal peteğinin içinde buldum kendimi. Kraliçe arının bal ile olan dansı gibi haz almak istiyorum dizelerinden. Keyfimi kaçırmayın lütfen. Her gün mümkün değil ki Pamuk Prenses'i görmek. Ben de tadını çıkarmak istiyorum şiirinizin. Yürekten kutluyorum. Nicelerine...

  • 15 yıl önce

    Mendil suyunu alır sadece terin Göremezsin Ama gerilir alnın Yüzünde iz kalmaz sanma... Denize de yazarsın sen Hicabından tuz batmasa...!

    Tadında bir şiirle başladı gün.Elinize yüreğinize sağlık.Tebrikler Serhat Bey.