Sosyeteyle Starların
Kaliteli markaları,
Giymesinde payımız var.
Altın, yakut, hırkaları,
Düğmesinde payımız var.
Sosyetenin, entellerin,
Sırtındaki dantellerin,
Aradaki engellerin,
Çevresinde payımız var.
Sanırlar ki, halk bizimle,
Belki doğru, hep sizinle,
Medyaların magazinle,
Övmesinde payımız var.
Her gençliğin özenecek,
Onlar gibi bezenecek,
Hem gelmiş, hem gelecek,
Evresinde payımız var.
Starlara tapar! Gibi,
Sanki kulluk yapar gibi,
Kalp onlarla atar gibi,
Sevmesinde payımız var.
Güdemeyip koyunları,
Göremeyip oyunları,
Önlerine boyunları,
Eğmesinde payımız var.
Onlar oynak, biz avare,
Çaresize sanki çare,
Neticenin zülfü yâre,
Değmesinde payımız var.
Biz olmazsak kol'la, kanat,
Nasıl olur? O saltanat,
Kendi değil adı sanat
Heybesinde payımız var.
Olmaz olsun, böyle hüner,
Göz kararır, ışık söner,
Yaralıyım, devran döner,
Devresinde payımız var.
23.09.2011
2/ Ahmet Kaya tu kaka gösterilip Pariste yaşamını yitirir. Ona çatalları fırlatanlar hala sahneye çıkarlar. Halk bunları konuşmaz. Halk kına gecelerinde Asker davul zurna eşliğinde Milli Birlik ve Beraberliğimizi pekiştirir. Halk göbek atar halay çeker öte yandan devletin hastanelerinde kim vurduya gider bebesi ölür vs...halk yahu yanlış nerde diye düşünmez. siz halkı uyandırmaya bilinçlendirmeye çalışırsanız örgüt olursunuz çete olursunuz gibi. halksa aman ya bana dokunmayan yılan bin yaşasın der. yılanlarsa sütü sever. kaymaklı ballı süte bayılırlar. ihalelerde eşlere dostlara gider. Bizim İncesu deresi yine kazılmaya başlandı. sarı sarı upuzun borular döşeniyor. halkın yararına çalışan özel şirketlerimiz taşeronlarımız malı götürür. sonuç olarak böyle saça böyle tarak misali halimize televoleci magazinci yanlarımız eklenince sosyete ne yapsın. Bodrum Paris Amerika arasında turlamaktan başka...şiir toplumun yarasıydı. Toplumun tedavisi zor...esenlikler dilerim.
tüketime dayalı toplumların çoğunluğu bilinçsizce tüketmesini pek sever. yine üretimin derdine düşmeyen toplumlarda üretimin kutsallığını anlamayan kalabalıklarda bu durum çok yaşanır. televizyonlar dizi mezarlığına döndü. kimler seyreder yüzlerce diziyi? çalışmayan kaderine razı olanlar mı? kaderine razı olanlardan farklı mı Arap toplumları? onlarda alışmış bizim dizileri seyretmeye. kültür aşamasında yozlaştık. sanat aşamasında da aynı durumlardayız. bilim adamları otlarla filan doktorlarsa her gün değişik tedavilerle çıkıyorlar televizyonlara. tarihçiler hak getire. bir de adiliyet duygumuz var. sivil toplum örgütleri mesela vakıflar mesela sendiklar ne işe yararlar? bakıyorsunuz halktan çok çok üst düzeyde yaşayan tipler. festivallerimizse Antalya Adana gibi kendi aralarında ödül dağıtmakla meşgül. oysa mesaj vermeli böyle yerler. yer küre genelinde beş yüz bini geçmez zenginler. geriye kalan milyarlar bunlar için çalışır. bunlara hizmet eder. bizdekiyse acınası bir hal almıştır. üretmediğimiz gibi gider Tarkan'a devlet milyarlar yatırır yılbaşlaında. Sibel Can Miamideyim çok çalışıp çok yoruldum der. Orhan Gencebay şiirlere romanlara imge olur.