Soysuzları Çoğalttık
Çakal sürüsü dedik azımsadık boş verdik
Zamanla çoğaldılar adım başı çevrildik
Nice kayıplar verdik canımızdan da bezdik
Soyu tükenir sandık hep sabırla bekledik
Biz bekleye dururken soysuzları çoğalttık
Hani bilen kaldı mı soyumuz sopumuz kim
Hangi boydan geliriz, ağamız, paşamız kim
Bir kılıç darbesiyle düşmanı alt eden kim
Bu güzel yurdumuzu bize bağışlayan kim
Biz bunları unuttuk soysuzları çoğalttık
Daha güneş doğmadan köyümüzü basan kim
Genç ihtiyar demeden kurşuna hep dizen kim
O da yetmezmiş gibi okulları basan kim
İlim irfan sahibi öğretmeni vuran kim
Biz bunları boşverdik soysuzları çoğalttık
Binlerce askerimiz baş koymuşlar bu yolda
Bıyığı terlememiş mehmedim gelir yolda
Önce vatan diyerek can verir o bu yolda
Daha kaç can sırada kimler şehit bu yolda
Biz bunlara göz yumduk soysuzları çoğalttık
Artık biri dur desin yok olmasın bu devlet
Asker, sivil demeden, kenetlensin bu millet
Bu vatan hepimize Ata'mızdan emanet
Emanete sahip çık onu çok iyi zapt et
Biz bunların yerine soysuzları çoğalttık
_Kardelen_
Yeni yılın bu 2. incisi için şiirkolik seçici kuruluna ve şiirkoliğe çok çok tşkler efendim ve yorum katan, okuyan tüm gönül dostlarıma da... Varolunuz...
Saygılarımla...
Kutlarım başarınız daim olsun..
Sayın Alemdar bişi daha bu şiirim bir edebiyat değildi, o yıllarda ki yaşanmışlıkların bir analiziydi, ama çok üzüldüm ki siz yargısız infazda bulunmuşsunuz, tıpkı asılan öldürülen binlerce gencimize kıyan bir zihniyetle, yani bilmeden etmeden yargısız infazda bulunmak hiç hoş bişi değil efendim...Bende bunu belirteyim istedim, sizin belirttiklerinize cevaben... Ve amaç ne olursa olsun öldürmek olmamalı ben ayni zihniyette değilim, yıllarca her iki taraftan da öldürüldüler bu ne işe yaradı, bence bu kan davasından farksız bir durum, bir senden, bir benden, sonuç ? 2kere2, elde var 2... Çözüm bulmak gerek sayın alemdar silah değil...Ölüm, öldürmek hiç değil...
Ben bir yazarım sayın Alemdar eğer ki bu edebiyat yapmaksa, bazı şeylerin, hiç değilse sesimizi yazarak bir yerlere uşaştırıbiliyorsak ki öyle, yazmak da yapmak kadar bir eylemdir, bunun örnekleri çokk... yaparım da ama dağa çıkma konusuna gelince oraya çıkması gerekenler çıksın önce derim, haa bana da ihtiyaç duyulursa tabi ki çıkarım hem de büyük bir cesaretle🙂 bunu bana yazdığınıza göre siz sanırım çıktınız ne mutlu o zaman efendim saygı duyarım tşkler ilgi çeken yorumunuz için, soysuzlara gelince ben ne dağdan söz ettim ne de uzaklardan, içimizde ya da dışımızda ama bunlar inkar edilemez diğmi? ben de bunları dile getirmeye çalışmıştım efendim o zaman ki o muşta yaşadığımız dönemlerde, ben hepsini gördüm sayın alemdar eşim o yıllarda oranın emniyet amiriydi ve muşlular eşime 2. bir gaffar okan adını vermişlerdi ve bu uğurda hemde canını verecek kadar.... saygılar...
Şiir çok güzel Sayın SÖNMEZ;Tebrikler...
Amma velakin edebiyat yapma vakti değil,değil mi?!!!
Öyleyse benimle bu güzelim vatan için DAĞA ÇIKAR MISINIZ ?Siz insan öldürebilir misiniz? Sanmam...Benim için farketmez,biri de bir bini de...Ha unutmadan soysuzu uzaklarda aramayınız,yakınımızda içimizde,dibimizde Efendim...
Saygılarımla, AyHan ALEMDAR
güzel bir noktaya değinmişsiniz,