Tankistan

Hecesi küçük
Hikmeti, ne de büyük!
Şiir devleti!

Çerçi yoludur, erdem
Sürç-ü lisâna her dem


28 Eray 2013




dipnot:
--------------------------------

"Hüseyin Karasayev":

Ünlü Türkolog, ilim adamı, aydın, profesör ve müderris Hüseyin KARASAYEV; 1902 yılında Isık Göl eyaletinin Tüp ilçesine bağlı Toktoyan Köyünde dünyaya gelmiştir. Altı yaşına kadar büyük babasının yanında büyümüştür. Dedesi o zamanın zorluklarına aldırış etmeden hacca gidip gelmiş, önde gelen insanlardan birisiydi. Babası çiftçilikle uğraşan biri olmasına rağmen çevresinde sevilip sayılan kişileri evinde misafir edip, onların anlattıklarını gönül kulağıyla dinleyen birisiydi. Misafir geldiği zaman küçük Hüseyin'i hiçbir yere göndermeden evde tutar ve 'Misafirlerin eline su dök. Onların duasını al. ?Duayla halk büyür, yağmur ile toprak yeşerir' denen atasözü var. Dikkatli ol. Konuşulanları can kulağı ile dinleyerek ders al. Okumuş çocuksun, kendini oyuna verme!' diye sıkı sıkı tembihlermiş. Annesi Borbu, biraz tatlı dilli, biraz da şakayı seven birisi olarak bilinirdi. Oğluna eski masalları, onlardaki kahramanların başından geçenleri daha bir sır ekleyerek anlatırdı. Eltileri ve diğer akrabaları ile birlik beraberlik içinde yaşamayı seven, ağzından bir kelime bile olsa kötü söz çıkmayan birisiydi. Onlar da Borbu'ya aynı muamelede bulunurlarmış. Küçük Hüseyin annesine bu yönüyle çok benzermiş.

04 Nisan 2013 438 şiiri var.
Beğenenler (1)
Yorumlar