Yârûz

Bir can mı diler yâren, getirdim
Şarkımla yanar çâren, bitirdim
Gurbet gülü, canpâren yitirdim
Mahşerde yeter hâren, yetirdim.

Can bende, cânân içimde - birdim
Kördüm ya, sînem evinde, pîrdim
'Kalbimde sânem, benim ya' derdim
Ahrete düşer, dilimde derdim.

--./.-.-/.--

10 Şubat 2014 438 şiiri var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (5)
  • 10 yıl önce

    "Şiirkolik ailesi olarak "Dünden İnciler" bölümünde yer alan Yârı»z başlıklı şiiriniz için sizi kutlarız."

    Sayın Seçki Kurulu'na çok teşekkürler, şiirime dikkat çektiği için, kaleme güç verdiği için.

  • 10 yıl önce

    Sermin Hanım,

    efendim, çok teşekkürler uğramanıza, beğeninize..

    bir arkadaşımızın aruzdaki ısrarından dolayı, bir deneme yapmak gerekti.

    bir şekilde aruzun uygulanabileceğini, ancak yine de serbestimiz kadar etkileyici yazmak için, Türkçe esnekliğinin gerektiğini de duyumsattı bana bu kurgu..

    nice paylaşıma, selamla

  • 10 yıl önce

    oldukça başarılı bir örnek şair

    ancak biraz daha uzun olsaydı diyor okuyan🙂

    değişim gerekliliktir bazen şairinde işi bu değil mi

    tebriklerimle efendim

  • 10 yıl önce

    Arı»z vezninin, dilimize özgü değil, karma dilin diğer bileşenlerine ait olduğunu duyumsatan, bu vezinle bir şiir yazılabileceğini ancak içine uzun/kısa heceleri dizgelerken, anlamda zorlamalar olabileceğini algılatan bir kurgu olarak da bir görevi olacak bu şiirin.

    Yani art niyetli olarak yazılmış bu şiir, denameci şair kalemlerin vezin seçiminde karşılaştıkları ortak kaygıların yaşanmışlığını göstermeliydi; hiç denenmemişlikten yahut, tehlikelerini sınamamışlıktan uzak kalmalıydı bu konu.

    Öte yandan, bir kesimin 'bakın işte, nasıl da yazılabiliyormuş' dedikleri, öte yandan da karma dilin gerektirdiği yabancı sözcüklerin şiire sızdırıldığı bakış açılarını da ortaya dökmeli; 'bu vezin ile denenince, niçin olmasın' ile yahut işte gördünüz, anlamı ve anlaşılırlığı azaldı'nın ortalarında kalan titrek kurgusunu bildirmeliydi.

    Çok az bir mesel de; bunlara hiç takmayan kesime seslenmeliydi belki; meraklısına arı»z vezni ile şiir!

    👧ud83eudd20👑😌😭😅

  • 10 yıl önce

    Efendim, destekleyen sesiniz, kaleme güç verdi her dâim. Selamla.

    ud83cudfbb🤐😙