Yorumlamalısın/ Yormamalısın Sevgili
sinemde dizeler var
artık beni yorumlamalısın
ama yormamalısın
ağlayanla ağlayan ben
gidenle giden olmadım
yanılıyorsun
ilan-ı aşkı görmek için
gözlere bakmak gerek
sevgili...
omuzuma konmuyor
kederin ellerinden başka
sebebini sormalısın
tutuşturarak yüreğimi
ateşböceği diye sunan
bendim...
avuttumu sanıyorsun
ucurum başında sesin
kapattığında gözlerini
biterdim
aşk bu şairim yorumlar da yorar da sevgiyle karşılamalısın...
emek ister, sabır ister cesaret ister yürek ister aşk..... ve sorar sana karşındaki "var mısın "
işte o zaman cevap veremezsin bitersin....
sevgim kalsın sayfanda ateşböceklerini severim:) tebrikler gönlümün şairi👍👍👍
okuyan,soluklanan, eh iste diyen, icinden güzel olmus diyen ve denk düstügünde okuyacak olan herkese tsk ederim.
son not:
Hande kardesim degerlendirmen icin tsk ederim.elestir ama zora kosma..ter icinde kaldim:)
"Sinemde dizeler var/yorumlamalısın"
Şiirin bu ilk dizesi daha da güzel görünmek için imgeye ihtiyaç duyuyor. Sade de gitse şiir, bir sözcük oyunu ile karşılaşıyoruz; ancak "yormamak" oyunun tadını kaçıracak biçimde ilgisiz bir sözcük olarak kalıyor.
"İlanı aşk-ı görmek için, gözlere bakmak gerek sevgili"
İfadesi ve duygusu yoğun, çok güzel. Ama kaanatimce anlatımda estetik kaybı var. Bu yüzden ifade okura ulaşmıyor olabilir.
Üzerinde çok fazla çalışıldığını düşünmüyorum şiirin. Affınıza sığınıyorum eleştirilerim için. Ancak bu sitedeki şiir dostluğu bizi geliştirdiği ölçüde olmalıdır, aynı eleştirileri de sizden beklemekteyim.
Yine de, güzeldi. Tebriklerim bol, esininiz daim olsun.