Asgari Ücret
Orta Vadeli Program (OVP) enflasyon hedefi yüzde 41,5'luk zam gelirse 24 bin lirayı aşacak.
OVP'deki 2025 enflasyon hedefi olan yüzde 17,5 oranında zam yapılırsa 19 bin 975 liraya yükselecek.
2025 üst bandı olan yüzde 21 oranında zam gelirse 20 bin 570 lira olacak.
Merkez Bankası'nın yüzde 25 hedefi oranında artış yapıldığında 21 bin 252 lirayı bulacak.
Asgari ücrete yüzde 30 zam gelirse 22 bin 102 liraya yükselecek.
Yüzde 40 zam yapılırsa yeni asgari ücret 23 bin 802 seviyesine gelecek.
Piyasa beklentileri olan yüzde 45'lik zam oranında ise 24 bin 650 lira olacak. (Basından)
Yılın son aylarına yaklaştıkça asgari ücretle ilgili bazı tahminler yapılmaya başlandı.Ben sıradan bir vatandaşın küfe müfe bilmem ancak vatandaşın cebinden çıkan, cebine girenden fazla olduğu için alım gücü düşüyor,gayrı menkul ve otomotif satışlarındaki durum örneğin.
Büyük şehirlerde en az ev kiraları 25 bin olmuş,iş yeri kiralarını söylemiyorum,kırk yaşıma gelmişim ilk defa ev kiralarının asgari ücreti geçtiğine şahit oluyorum.Saatlerce enflasyon düştü diyerek reyting uğruna show yapan yayıncılar,neden bu gerçeği görmeyip 'dediğim dedik,çaldığım düdük' politikasını gütmekte ısrar ediyorlar?
Asgari ücrete zam gelince ev kiraları yerinde duracak mı? Krediler,faturalar,harçlar...Motoroin fiyatları...Eğitim-öğretim,sağlık hizmetleri,tekstil ve gıda fiyatları...
Zam oranı ne kadar gelirse gelsin,bir- iki ay içerisinde pul olmuyor mu?
Hani eskiden bu aynı partilerin seçim programlarında 'asgari ücretlilerin vergiden muaf' olacağına dair madde yok muydu,aradan yıllar geçmesine rağmen neden hala hayata geçirilmiyor? Böyle söylediğin zaman"aman siyasete bulaşma,"diyorlar tablo ortada,zengini daha zengin,fakiri daha fakir yapan bir düzende, kimse bana adaletten bahsetmesin!
Çok arkadaşım var asgari ücretle farklı iş yerlerinde çalışan,gerekçesi açık,aldığı maaşın yetmemesi.Bu sistem ise gizli gizli istihdam ve verim sorununu ortaya çıkarmaz mı?
Hiç abartmadan söylüyorum,en az asgari ücret 30 bin olmalı ancak diğer zamlarında önüne geçilmek şartıyla.Asgari ücretlilerden vergi alınmasın,toplu taşımalarda, konut ve taşıt kredilerinde indirimler sağlansın,kira çocuk ve gıda yardımı yapılsın desem; bu sefer de herkes asgari ücretle çalışmak için can atar,iş verenlerin de işinine gelir, en iyisi hayırlısı neyse o olsun diyeyim ve bazı kararları vicdanlara bırakayım.