Daha Önce Tanışmış mıydık
"Hiç yadırgamadım yüzünü, inan çok tanıdık... Gönlüme hoş geldin sevdiğim, kusura bakma ortalık biraz dağınık."
(İncir Reçeli)
Sanki daha önce karşılaşmış gibiydik. Belki bir sinema salonunda,belki iskelede simit atarken martılara ,belki köşede ki yaşlı amcanın tezgahından aynı anda simit almışızdır, belki Fevziye camisinin avlusunda soluklanmış, ayrı,ayrı masalarda çay içmişizdir. İnan yüzün çok tanıdık… Belki aynı saatlerde şu kalabalık sokaktan yanımdan geçmişsindir.
İsmini bile bilmediğin bu şehrin sokaklarında karşılaşmamızın hiç bir ihtimali yoktu değil mi ? İnan yüzün çok tanıdık…
Yıllardır tanışıyormuş gibi baktım yüzüne. Hiç yadırgamadım inan, otuzlarım da , kırk yıldır tanıyor gibi…
Şairin dediği gibi , “ Hiç yadırgamadım yüzünü, inan çok tanıdık… Gönlüme hoş geldin sevdiğim, kusura bakma ortalık biraz dağınık…”
Gönlüme hoş geldin sevdiğim, ortalık inan çok dağınık…
Hangi ucundan tutsam hayatın ellerimde kalıyor.
Yıkılmasın diye özenle ördüğüm duvarların altından çıkamıyorum.Kalabalık bu sokaklarda senin gözlerini arıyorum , yüzüme bakmayan bir fotoğrafını , yüzünü ezberlemek için saklıyorum.
İnan bana yüzün çok tanıdık…
Sanki, bunca zaman eksik olan bir şey gibi.
Uzaklara dalan gözlerimin , bunca yıldır beklediği misafir gibi, yarım kalan hikayemin, bitiremediğim o şiirin son hecesi gibi. Bu tutsak şehrin bir çıkışını bulup , yola çıkmak gibi.
‘Sana geldim demek gibi, daha önce hiç tanışmış mıydık ?’
Belki bir filmin sahnesin de , sevdiğin bir şiirde, okuduğun bir romanda, dinlediğin bir türküde,mutlaka rastlaşmışızdır birbirimize…İnan bana ruhun çok tanıdık.
‘ Sana gelsem…çünkü yollar varılmak içindi…’
Ali Altay’ın dediği gibi ; “Kalksam duraktan dolmuş gibi, arka koltukta unutulmuş gibi,terliklerimle gelsem sana sonunda aşkı bulmuş gibi…”
Terliklerimle gelsem sana, en yakın duraktan, ilk dolmuşa binip gelsem.
Bana yaşadığın şehrin kapılarını açar mısın sevgilim ?
Kim bilir belki , aynı film de ağlar , aynı şiirin mısrasını okur, aynı türküye eşlik ederiz.
Belki dönüp bana fısıldarsın;
Yüzün çok tanıdık, daha önce hiç tanışmış mıydık ? “Hayır” , derim. “Ama umarım yine karşılaşırız…”Kim bilir ! Belki başka bir hayatta yine karşılaşırız…
-Peki sen kimsin? +Uzun zamandır kimse..
Tebrikler, taaa oralara kadar gittim...
saygıyla...