İnsanın Gözleri

Eğer samimiyeti ararsan, insanın gözlerinde ara. Yalana rastlamazsın. Doğru olduğuna, dürüst olduğuna inandırır seni o içtenlikle olan bakışlar.  Hangi renk olursa olsun, sevgi ışığının her tarafını yansıttığını görürsün insanın gözlerinde. Peki ya tam tersi olursa insanın gözlerinde? Bir kandırmaca olduğunu düşünürsen eğer. Güven vermezse bakışları. Niyetinin kötü olduğunu anlarsan ki bu en tehlikelisi bence. O zaman da kötülük tohumlarının ekildiğini görürsün. 

İnsanın gözlerinde yorgunluk olabilir, bıkkınlık olabilir, çelimsizlik olabilir, sevinç olabilir, üzüntü olabilir. Ama, şu üç günlük dünyanın hırsı, sevgisi, telâşı olmasın. Atmasın kendini bir belânın içine. İhtiraslara kurban gitmesin. Ağlamasın demiyorum. Elbet yeri gelince ağlayacak. Belki hatalarına, belki pişmanlıklarına. Ama riyakâr da olmasın. Gösteriş de yapmasın öyle bin bir kılığa girerek. 

İnsanın gözlerinde hep umut olsun meselâ. Öyle kızgın , sert bakışlar da olmasın. Bu bana yardımcı olabilir, bu benimle ilgilenir duygusu uyandırabilmeli her zaman. Masum, saf, şirin, tatlı hallerinden asla vazgeçmemeli. İnsanın gözleri uykudan uyandığında, sabah öten kuşların seslerini duymasını istemeli. Zarar verici şeyler istememeli. 

01 Mayıs 2024 1-2 dakika 92 denemesi var.
Beğenenler (8)
Yorumlar (5)
  • 6 ay önce

    Ahh hocam Ahh. İçimi döktün buraya. Var ol

  • 6 ay önce

    İnsanın gözü göz çukurunda ama kimi dışarıdan bakar ve kendini görür. Kimi içeriden bakar karşısındakini görür. Sana bakıyorsa umut verir. Senden kendine bakıyorsa umudunu alır. Tebrikler.

  • 6 ay önce

    Günün seçilen deneme yazım için teşekkür ederim. Sağlıcakla esen kalın. Gülen gözleriniz daim olsun.