Yerin İlahları Göğün İlahları 2
Tüm şey; enerjinin niceli durumlarıyla (enerjinin kendi kendisine durumlarıyla), kendisine sınırlama olması türü etki ve basınç olmasıyla ve yeni özellikli, yeni özel bağıntılı durumlarını oluşmasıydılar.
Anne olmamış kişilerde belirememekle olgunlaşan eğim yansımaları başka şeylere firen etkisi olurken yine başka diğer şeyler üzerinde oyun ve eğlenceye dönüşen eylemli islimler olmayı ortaya koyar. Karnı doymuşla, doyma eşik gerisinde biriken eğim yansımalı frenli enerji, bebekte; bebeğin her eline geçirdiğini ağzına götürme eylemlerine gitmekle; bu eylem bebekte bir çeşit deney ve oyuna dönüşür.
Maddeye karşı mana; ya da anti madde oluş. Durağanlığa karşı; olu ve oluş. Değişmemeye karşı değişirlik vs. bunlar ikili birlik olmakla özdeğin birbirinden ayrılmaz kopmaz bir parçasıdırlar. Özdeki, özdek sel özeliğin ve öznelliğin yansımasıdırlar. Birbiri ile girişen ya da birbirini gerektiren sonucun başlangıcı veren birbirine destekli olan tekrarları veren alan içi çevrimler; aklın, öznel oluşun niceli konturlarıdır.
Maddeyi manadan ya da manayı maddeden ayırmak; bilmezlik ve bilim dışılık olduğu gibi doğru da olmayıp; gerçekliğe aykırıdırlar. Ne maddesiz mana, ne manasız madde vardır. Madde mananın; mana da maddenin birbirine dönüşlü bir eylem biçimidirler. Zıt oluşturlar. Maddenin o niceli biçimle azlığı bir zıtlıktır. Bu zıtlık ta; genel birim zamanı içinde, kendi oluş hızıyla sınırlı olmaktır.
Bir olanlar, birler, birimler; hep niceli oluşla çoklukturlar, zıtlıktırlar. Çok olanlar o birim zamanla uyumları nedenle kavranışsa birliktirler. Bir birim zamanlı genel oluş içinde üç olu ve oluş varsa bu üç olu ve oluş bir birim genel zamanlı olmakla birliktir, tekliktir. Bu birlik te üç olu ve oluşla niceli durum içinde eylem olması ile de o birlik üç eş zamanlı olmakla kategorice niceli çokluk olurlar.
Yani birlik olan, bir birimli genel zaman; üç eş parçalı bir birim zaman demektir. Bu üç eş parçalı bir birim zaman içinde bir olu olan A birimli yansımadan ancak bir tane durum gerçekleşmesi olsun. B birimi bu bir birimlik eş zaman içinde beş tane gerçekleşme olsun. Hatta bir D durumlu niceli oluşta iki genel zaman birimden sonra belirme yapar olsun.
Ve yine bu bir birimlik, üçte bir olan eşit zaman içinde on tane niceli durumuyla da bir C süreci olu ve oluşuyla C durumlu yansıma olsun. A olan niceli eylem B'ye göre azken A ve b eylemli olu ve oluşta C'ye göre niceli oluşla azdır. Bir olu ve oluş içindeki niceli bulunuş ve denk düşme de bu genel zamana göre hızlı oluşla yansımaya bağlı olmakla, bir denk düşme ya da denk düşememe olacaktır.
Bir birim genel zamanın içinde 9 tane C birimli yansıma ortada varken A birimli yansıma hala ortada yoktur. Ve bu 9 tane C yansımalı olu ve oluş, A yansımalı olu ve oluşa hiç denk gelmeyecektir.
Yani A olayı B olayının bastıranıysa; B olayı da C olayını destekler süreçse; düz mantıkla C'nin ortam içinde hiç olmaması gerekirdi diyen bir çıkarım daha baştan yanlıştır. Çünkü aynı anda belirme içinde A'ya göre C olgusu, daha A oluşmadan önce, görece olan olu ve oluşlar içinde; C onlarca yüzlerce niceli durumuyla oluşacaktır. Yani bu tür bir olu ve oluş içindeki C oluşu, bilinçli şekilde daha baştan düşünülüp orya konmamış olacaktır.
Olu ve oluş nicelilikteki aynı birim süre içinde bir yansımanın diğerine göre olu ve oluş hızına göre bir bağıntı girişme şekli ve denk düşmesidir. Yani 9 tane C olayı olurken Bir Tane A olayının olmaması ya da olması girişecek yeni bağlamlı oluşlar açısından tam bir denk düşme olacaktır.
Sizin düşünce üretmeniz; bencilce olmanız; sosyal eğilimle olmanız; toplumsal eğilimle olmanız; insani tutum içinde olmanız; yardım severle olmanız vs. sizde aynı zaman dilimi içinde aynı anda beliren niceli durumlu yansıma niteliklerinizdir.
Aynı süreli davranış içinde ve sağlıklı şartlarda en önce ve hepsini kuşatır denli hızla düşünceniz pek çok olmakla oluşur. Ortam sağlıksızsa bencille olan davranışınız ve bencilliği güden düşünceniz diğer durumların tümünden daha hızlı bir durumla bir yardım severliğinizden; bir sosyal oluşunuzdan daha çok ve hızla öne çıkar.
Sizler yardımseverliğe, insaniliğe yöneldiğinizde içgüdüleriniz çoktan doymuş olmakla diğer yönelim durumlarıyla (fren ilişkili dönüşümleriyle) yansır olacaktır. Öğrenme ile bu durumlar bir süre tersine dönüşebilir. Ama şeyler bir süre sonra aslına dönme eğilimindedirler. İçgüdüler baskın ve asıldır.
Kimi duruma göre A, B, C gibi niceli belirimler çok olumlu bir denk düşme durumken; kimi olması gereken duruma göre de, 9 tane B olguları ortaya çıktığında A oluşunun olmaması çok olumsuz bir denk düşme olacaktır. Yani denk düşüp düşmemede çok yönlü bir talih işi olmakla birbirlerine göre hızlara bağlı zorunlulukturlar.
Aynı birim zaman içinde ve aynı anda; aynı yöne hareket eden hızları farklı iki aynı tip araçtan A aracı, kaza yapan B aracının yanında olamamakla; A aracının B aracına yardım eder konumla bulunamaması bu nedenle zorunlu bir denk düşmedir.
A aracı B aracından ya öndedir ya geridedir. Hızlar farkından ötürü A aracı önde olduğunda; B aracı ve kaza olayı geride kalmış demektir. Ve A aracı durumdan habersizdir. A aracı gerideyse; B aracı önde demektir. Kaza A aracının ilerisinde olmuştur. A aracı bir süre sonra kaza yapan B aracına ulaşacak ve kazaya müdahale edecektir.
A aracı B aracına göre önde olması ile girişmesi farklı olacaktır. A aracının geride olması ile kaza yapan B aracıyla girişmesi daha farklı olacaktır. Gerideyse biraz sonra kaza olayıyla karşılaşıp, olaya müdahil olmakla A, B aracıyla girişecektir.