Eşitlik mi
Yaşamın hemen hemen her alanında ben de eşitliğin olmadığına inananlardanım.Şöyle ki;zengin çocukları kolejlerde okur,hak etsin veya hak etmesin,yüksek maaşlı işlerde çalışırlar.Fakir çocukları ise zar zor devlet okullarında okurlar,bulaşık,temizlik,çöpçülük gibi işlere talip olurlar. Fakirler devlet hastanelerinde muayene sırası beklerken,parası olanlar özel hastanelerin yolunu tutup şifayı çoktan bulmuşlardır.
"Kanun önünde herkes eşittir."denilir oysa normal hırsızlık yapanlarla yolsuzluk yapanlar aynı kefeye konmayacağı gibi parası olanlar avukat tutup tez zamanda paçayı kurtarabilmektedir.Aslında para dediğimiz illet;hukuku,eğitimi,sağlığı,güvenliği topyekün etkileyen güçtür.
Berber koltuğundaki adam,berberin hükümete olan eleştrilerini dinliyordu makasın şak şuk sesleri eşliğinde ama kendini de zor tutuyordu.Gazetecilerin tutuklanması,yolsuzluk davaları,terör soruşturmaları ve ekonomik sıkıntılar...
"Böyle adaletsizliğin böyle eşitsizliğin böyle vicdansızlığın olduğu yerde yaşanır mı hiç?"diyerek eleştirinin dozunu arttırınca ağzının payını aldı:
"Abi dedi,kusra bakma sana bir şey söyleyeceğim."
Berber sandı ki saçını yıkamasını isteyecek veya saçına fön çekmesini.
"Az önce gelen kel arkadaşın traşı on dakika bile sürmedi,başının dörtte üçünde saç yoktu,benimkiyle yarım saattir uğraşıyorsun fakat ondan da aynı fiyatı aldın benden de aynı fiyatı alacaksın,senin uygulaman adil mi?"