Minnoş Kedicik İle Farecik

Minnoş Kedicik İle Farecik

Bir varmış bir yokmuş, evvel zaman içinde kalbur saman içinde; bir evin tek kedisi olan minnoş maskot mu maskotmuş. Oyun ve sahibine cilveler yaparak onların sevgi ve ilgisi kazanan akıllı ve zeki bir kediymiş. Sahibi bir gün kedileri minnoşu uyurken onu evde yalnız bırakıp pazara giderler. Bir süre sonra uykusunu alan minnoş uyanıp tüm odaları gezer fakat içeride kimsenin olmadığını fark edince minnoş camdan dışarı bakar. Aradan epey zaman geçmiş olmasına rağmen hala eve gelmemişlerdir. Minnoş ellerini çenesinin altına koyarak derin bir iç çeker. Bir de ne görsün evin içinde minik bir misafir dolaşıyordu. Tek bir hamle ile ona doğru atlar ve yakalayamaz. Evin misafiri bir fareydi. Fareye seslenir minnoş; ’’Arkadaşım bak sana söz veriyorum neredeysen çık ortaya sana zarar vermeyeceğim sadece seninle dost olmak istiyorum’’ der. Bu sözleri duyan minik fare duvarın deliğinden yavaşça burnunu çıkartarak; ’’ Bak kedicik bana sakın zarar verme benim beş tane yavrum var ve ben onlara bakmak zorundayım, çok küçükler bana ihtiyaçları var yavrularımın’’ der. Kedicik; ’’ Söz veriyorum sana gerçekten zarar vermeyeceğim hatta sahiplerim evde yokken sana yavrularını besleyecek kadar peynir verebilirim istersen’’ der. Minik fare kedicik minnoşun kelimeleri karşısın da yavaş ve çekingen bir halde duvar deliğinden çıkar. Minnoş kedicik yanına giderek; ’’ Haydi beni takip et’’ der. Buz dolabının kapağını açar ve oradaki dilimlenmiş peynirleri patileriyle aşağıya düşürür. Minik fare dostu ise yanaklarına doldurmaya başlar. Peynirleri alan fare kedi ile beraber yuvasına gider ve yavrularına vermeye başlar peynirleri. Minnoş kedicik bu durumu görünce çok duygulanır. ’’Ben artık yeri biliyorum sana her fırsatta yiyecek getirip miyavlarım, sende kapıdan içeriye yiyecekleri taşırsın anlaştık mı’’ der. Farecik çok sevinmişti çok tatlı bir dost edinmişti. Derken sahiplerinin sessini duyan minnoş minik fareye sakın ortalarda görünme, yoksa sahibim seni yememi ister benden ve ben seni yemezsem beni evden atarlar’’ der. Minik fare başını sallar ve söz verir. Sahipleri kapıyı açarak içeri evlerine girerler. Minnoşun suçluluk ifadesiyle karşılaşınca sorarlar; ’’ Tatlı şey seni sen ne yaramazlık yaptın bakalım biz yokken’’ derler. Minnoş ise dolabı işaret eder ve sahipleri dolaptaki peyniri göremeyince, yere düşen tabağı görünce, suçluluk içinde olduğu ifadenin sebebini anlarlar. Başını okşayarak; ’’ Biz geç kaldık biraz eve tatlım bu kez sana kızmayacağız, sen de haklısın çok acıkmış olmalısın’’ derler. Kedicik hemen oyuna başlar, anlamadıkları için mutlu olur. Gece olur herkes yatar ve kediciği uyku tutmaz , çünkü minik farenin yavrularının ağlama seslerini duyar. Sessizce yavruların acıktığını düşünerek dolaba gider ve yine peynir tabağına uzanır ve yine yere tabağı düşürür. Sese sahipleri uyanır, ışığı açarlar ve kedilerini dolabın başında görürler. Başını okşayarak minnoşa; ’’ Sen peyniri çok mu sevdin’’ deyip, ona peynir verirler. Işığı söndürürler ve tekrar yatarlar. Kedicik minik dostu farenin kapısına gidip yavaşça miyavlar ve peynirleri kapının önüne bırakır. Anne Fare peynirleri yavrularına taşır ve onları besler. Sesleri kesilince minik kedi minnoşta uykuya dalar. Sabah olduğunda sese uyanan minnoş bir de ne baksın yavrular içeride dolaşıyorlar. Eğer sahipleri uyanırsa ne yapacağını kara kara düşünür. Minik dostu anne fareye seslenir ve uykudan uyanan fare bir bakar ki yavrular etrafta geziniyor. Artık büyüdüklerinden dolayı onları nasıl zapt edeceğini düşünür. Kedicik dört yavruyu alıp yuvaya koymuştu fakat beş’ inci yavru yoktu ortalıkta. Anne fare seslenir minnoş kediye; Burada uyuyormuş tamam ama bir çare bulmam gerek bunlar artık ayaklandı, görürlerse öldürebilirler. Kedicik düşünür taşınır ve anne fareye; ’’Sizleri yan tarafta ki kömürlüğe taşısam, hem orada kimseler sizi göremez’’ der. Anne farede sevinerek bu teklifi onaylar. Camı açarak yavruları taşımaya başlarlar ve onları kömürlüğe götürüp yerleştirir Minnoş kedicik ve vedalaşarak eve girer. Sahibiyle göz göze gelir. Sahibi; ’’ Tatlık minnoş sende bugünlerde garip tavırlar seziyorum, sana neler oluyor? ’’ deyince, Minnoş sahibine sırnaşarak yalamaya başlar ellerini. Sahibine bu durumu anlatmak ister ve bacaklarına dolaşarak onu takip etmesini ister. Sahibi Minnoş kediciğin peşine takılır ve kömürlüğe giderler. Kedicik ellerini birleştirerek onlara zarar verme dercesine sahibine hareketler yapar. Ve bir bakar ki bir anne fare, beş tane de yavru fare. Minnoş onların yanına gidip arkadaşları olduğunu anlatır. Sahibi ise bu durum karşısında donup kalır ve kedinin başını okşar ve bu merhametinin karşısında ise çok duygulanır. Minnoşu kucağına alarak; ’’ Peki bakalım minnoş madem senin arkadaşların evimize zarar vermeden onlarla oynaya bilirsin’’ der. Minnoş kedicik ile anne fare çok sevinmişlerdi. Bayan( CE sika’ ya ) çok teşekkür ederler ve bir kedi le farenin dostluğu da böyle güzel bir durumla sonlanır.

08 Eylül 2024 4-5 dakika 2 öyküsü var.
Beğenenler (3)
Yorumlar