Ne Olmak İsterdim
Köylü çocuğuyum okulun ilk günü edebiyat öğretmenimiz Şefika Karabulut,"Ne olmak istiyorsun?" sorusuna,lise sıralarında "gazeteci olmak istiyorum,"demiştim ve bana bazı arkadaşlar "gazeteci"lakabını takmışlardı.Tuhaf ama matematik dersi hariç,diğer sayısal dersleri hiç sevmezdim,matematik,sayısal derslerin anası sayılır ve bu dersten başarılı olanların tüm derslerden başarılı olması beklenirdi.Sözel dersleri daha çok severdim;edebiyat,tarih,coğrafya,sosyoloji,
psikoloji,felsefe,vatandaşlık ve insan hakları,çevre ve insan,sağlık bilgisi.Geometri,analitik geometri ve fizik dersleriyle hiç yıldızım barışmadı diyebilirim.
Hiçbir zaman ders çalışma programın olmadı,canımın istediği saat,istediğim dersten,istediğim kadar test çözerdim.Ortaokuldayken uyumadan iki saat önce derse çalışırken lise yıllarımda bu alışkanlığıma son verip okuldan gelir gelmez ödevlerimi bitirmeye özen gösterirdim.
Her öğrencinin hayali olan mimarlık,mühendislik,avukat,polis,doktorluk gibi meslekleri hiç hayal etmedim ama kaymakam olmak biraz içimden geçiyordu.Her isteyen her istediğini elde edemiyor zaten belki bu mesleklerden birini yapıyor olsaydım bu kadar mutlu olamayacaktım.Bu arada söylemek lazım mutluluğun anahtarı sevdiğin bir işi yapmaktan ve sevdiğin bir kadınla evlenmekten geçer.
Şimdi soruyorum gençlere:" Ödev var mı?"
"Yok,olsa da annem yapıyor."
"Sınıfta kalmak var mı?"
" Bu devirde sınıfta mı kalınır?"
" En başarılı olduğun ders hangisi?"
"Hepsi."
"Ne olmak istiyorsun?"
"Henüz karar vermedim."
Ne olmak isterdim,"öğretmen olmak mı istersin yoksa beş yıldızlı bir otele genel müdür olmak mı istersin,"deseler,hiç düşünmeden öğretmenliği seçerdim.