Sen Yokken

Komşu komşunun hem asayişidir hem de istihbaratı;kadın kadının ise hem dostudur hem de düşmanı.Memleketten döndükten sonra Ayşen,üst komşusu hem de en yakın arkadaşı olan Saniye'nin ağzını arıyordu kocasından şüphelenerek ancak Saniye'nin verdiği cevaplar karşısında yüreği ağzına geliyordu.

-Sen yokken var ya...

- Evet,ben yokken...

-Dilim varmıyor söylemeye.

- Yoksa...

- Aynen canım düşündüğün gibi işte,yatak odanızdan sesler hiç kesilmedi,ışıklarınız hiç sönmedi.

-Benden güzel miydi?

-Görmedim,görmek de istemem yüzünü.

-Neden bana haber vermedin,o gece ikisini de gebertirdim.

- Ağzından yel alsın,insan aşkına kıyar mı hiç?

-Kıyar canım,ihanet varsa işin ucunda,aşkına da kıyar,canına da kıyar.

-Dur,celallenme hemen, anlatacaklarım daha bitmedi.

-Dahası da mı var?

-Ertesi gün merdivenlere,yollara,pencere kenarlarına,balkonlara hep pasta koymuş.

- Vay adi köpek,benim bir kez bile doğum günümü kutlamadı,"birkaç gün kal,"demesinden anlamalıydım ne işler çevirdiğini.Hayatı onlara zindan edeceğim onlara bak göreceksin, el mi yaman bey mi yaman göstereceğim.

- Gösteremezsin.

-Niye?

-Çünkü o öldü?

-Aman Allah'ım,kocam katil mi oldu yani?

-Sayılabilir,onu öldürünce hepimiz rahatladık,mahallenin korkulu rüyasıydı.

-Saniye neler söylüyorsun sen,kimdi o?

-Kim olacak canım, sizin de yatak odanıza giren kedi büyüklüğündeki kırlaşmış, geceleri o köşeden o köşeye cirit atan lağım faresi.

05 Kasım 2024 1-2 dakika 545 öyküsü var.
Yorumlar