Sevdiği Kadar Sevilmeli Kadın
Hezün onüçün'de 50 yaşında biriyle evlendirilen her genç kızdan sadece biriydi.
Geç bile kalmıştı evlendirilmek için...Kendisiyle olan bir savaşın ortasında işgale uğramıştı bedeni ve ruhu...
Henüz yirmisindeydi yaşamın gönlü başkasındaydı ama bir mal gibi başkasına satıldı sebep başlık parası...
Kim fiyat biçebilirdi ki insana...bir kalp,bir göz,bir el ayak ne kadar ederdi değermiydi başlık parası bir genç kızın hayellerine...
Hakları yoktu eğitim almaya "Kızlar okumaz" diye doldurulup durduk bu zamana kadar...
Söz hakkı vermediler...erkeklerin kasları altına boynunu büken gariban kadınlarımıza...
Sevenler hiç kavuşamadı bu dünyada kavuşmak için uğraşanların sonuçu ölüm...neden TÖRE...
Kan davasına döndü aşklarımız...
Bir erkeğin kadını olmaya fırsat vermediler bizlere kumalarımız vardı hayallerimizin üzerinde...
Bedel edildik,satıldık,töre deyip kapattılar üzerimizi...
Babadır döver,kocadır söver deyip doldurdular beyinlerimizi susmaktan başka hiç bir hak sahibi değildik.
Kadındı ruhsal ya da fiziksel olarak baskı gören...
Yine kadındı baskıya rağmen sabreden...
Çoçuklarına gözünde ki morlukları kapıya çarptığı söyleyen soranlara 'iyiyim herşey yolunda' diyen...
Oysa kadındı eşleri tarafından bıçaklanan,vurulan,doğranan...
Kadındı hor görülen...'Sen Sus' ne anlarsın denilen...
Oysa İslamiyet değilmiydi kadının ayaklarının altına cenneti seren...
Cahillik döneminde kalmadı mı kız çoçuklarının diri diri toprağa gömülmesi.şimdi bu baskılar bu zulümler neden ?
Sadece güneydoğu kadını yaşamıyor bunları ama en çok onları susturuyorlar. onlar peygamberimizin kadınlara verdiği değerden habersizler.
Peygamberimiz;Sizin en hayırlınız, ehline (eşine ve çocuklarına) en hayırlı olanınızdır. Ve ben de ehline karşı en hayırlı olanınızım." buyurur.Peygamber Efendimiz, erkeklere, kadınlara dâimâ iyi davranmalarını tavsiye ederek "Mü’minlerin îmân bakımından en olgunu ve en hayırlısı, hanımına karşı en hayırlı olanıdır." buyurmaktadır.Vedâ Haccı’ndaki meşhûr hutbesinde Peygamber Efendimiz: "Ey insanlar! Kadınlar hakkında Allâh’dan korkunuz! Sizin kadınlarınız üzerinde hakkınız vardır.Hanımlarınızı üzmeyin. Onlar, Allahü teâlânın size emanetidir. Onlara yumuşak olun, iyilik edin!buyurmuştur...
Oysa Kadın;
9 ay boyunca seni karnında taşıyan sancılar çekerek seni dünyaya getiren...
Geceleri başında sabahlayıp seni emziren,büyüten,giydiren,doyaran...
Az ile yetinmeyi bilen şükreden...Herşeyden çok çoçuklarını düşünen...
Dilinizin özü kadın
Fikrinizin özü kadın
Hangi zaman diliminde
Hangi rolde olursa olsun toprak gibi yaşamı işleyen kadın...
Elleri hamur kokan kadın
Acıyı içine basan kadın bağrına taş basan kadın....
Kadındır her zaman sevilmeyi hak eden...
Ve erkektir kadını bir ömür sevildiğini hissettiren...
Oysa hayali değilmiydi kadının bir ömür yastığı aşkla paylaşmak
Issız bir çoçuk gibi kötülüklerden sığınmak...
Biliyormusun diye başlayan cümlelere "Hayır canım bilmiyorum ama anlatırsan bileceğim"demeli bir adam...Saçmalasa da dinlemeli sonuna kadar...
Peygamber efendimiz konuş ey Aişe dermiş annemize konuş ki "gönlümüz açılsın"...Sen sus ben konuşayım demezmiş...
Kendisiyle olan bir savaşın ortasında kim vurduya gitmemeli hayelleri...
İnce bir dal misali kırılmamalı umutları....
Sevdiği kadar sevilmeli kadın...
İlknur Akdoğan << Sevdiği kadar sevilmeli kadın>>