Ayrılık Kokusu
Artık çocuk değilim değil mi anne?
Bunu bir sen anlarsın!
Sen çocukluğum,
Gençliğim...
Ezeli düşmanlarını yendim anne.
Elimde kılıcımla daldım hayata,
Kan damlıyor gözlerimden,
Seni özlemek için vakit geç...
Hırkanda ağır bir ayrılık kokusu,
Saçlarımı okşayan ellerin ayaza kesmiş,
Sesin sesime yabancı...
Söylediğin ninnilerle uyumak hasretim.
Oysa hasretler bıraktın bana giderken.
Gelişine kalmayan umutları bıraktın,
Acıları bıraktın koynuma habersiz!
Artık çocuk değilim değil mi anne?
Yabancı düşlerdedir aklım.
Kokun; bahçemde meltem,
İsmin içimde ateş...
Ve çocukluğum anne,
Çoktan bitmiş!
Ah anne;
Yalancı sevmelerin ateşlerindeyim, Başucumda güvercinleri ürküten akbabaların sinsi halleri.
Sahte sarılışların bitkinliği bedenimde, Bir ciğer parşasına üşüşen kedilere inat, Yürek cebimde köpek ulumaları..
Hiç ama hiç seni beslemiyor kimsecikler koynunda...
Anne-Tapınak-sıkı sıkı...
İsmin içimde ateş... Ve çocukluğum anne, Çoktan bitmiş!
...
Bir çeyrek ekmek misali çocukluğum; Açım hala...
Ve en çok büyüğüm; Annemin dizlerine uzanmak için...
Dokunaklıydı, kutlarım
Artık çocuk değilim değil mi anne? Bunu bir sen anlarsın! Sen çocukluğum, Gençliğim...
Ezeli düşmanlarını yendim anne. Elimde kılıcımla daldım hayata, Kan damlıyor gözlerimden, Seni özlemek için vakit geç...
Hırkanda ağır bir ayrılık kokusu, Saçlarımı okşayan ellerin ayaza kesmiş, Sesin sesime yabancı...
Söylediğin ninnilerle uyumak hasretim. Oysa hasretler bıraktın bana giderken. Gelişine kalmayan umutları bıraktın, Acıları bıraktın koynuma habersiz!
Artık çocuk değilim değil mi anne? Yabancı düşlerdedir aklım. Kokun; bahçemde meltem, İsmin içimde ateş... Ve çocukluğum anne, Çoktan bitmiş!
Güzel ve anlamlıydı şiiriniz. Anneler Gününüz Kutlu Olsun. Saygı ve selamlarımla.