Kaldırımın Kırmızı Taşlarına Basmadan Yürüyebilmek

zamanında yazdıklarım ne kadar saf ,temiz bi o kdarda anlamsz..
neymiş isyanım o kadar
neler yakabilmiş canımı , imkan tanımışım en imkansız şeylere bile...
gelenler gidenler kalanların muhasebesini yapmışım her bitişin ardından
yoruduğumu fark ediyorum artık...
dizelere dökemedğim cümlelerim içinde boğuluyorum
ne zevk kaldı hayatta nede gerçek bir gülüş
fotoğraflardaki sahte gülümsemelerle avunuyoruz şimdilik...

direniyorum gülebilmek için
saçma denilen şeylerle bile küçük bi gülümseme sergiliyorum
kaldırım taşlarıyla yarış yapıyorum
kırmızılara basmadan yürümeye çalışıyorum...
aslında kendime herhangi bi konuda söz dinletmeye çalışıyorum ama nafile...
keşkelerimle yaşıyorum
kızıyorum kendime yaptığım hatalarıma
bakıyorumda hiç iyki diyememişim kendi kendime
hep öfkeli isyanlı gelmişim on sekizime
gülmek istiyorum derinlerimde saklı güşümü özledim...

23 Aralık 2009 41 şiiri var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (2)
  • 15 yıl önce

    o kadar irdelemişsinki şiiri ameliyat etmişsin masaadan sağ çıkamamış duyguya baksaydın keşkede ameliyatı geride kalsaydı:d

  • 15 yıl önce

    Kendini rahat anlatmak şiire giden yolun başlamasıdır.Geçmişin özeleştirisinde hatalardan ders almak ,kendini" bilmek"tir. Ne yapacağını bilmek,nereye gideceğini bilmek... Acele yazılmasaydı diyorum bu güzel şiire. "kaldırım taşlarıyla yarış yapıyorum" dizesinde gereksiz yardımcı eylem kullanılması bunlardan biri. Yapmak ,etmek eylemek, yardımcı eylemi gereksiz kullanılırsa anlatım bozukluğu oluşturur. Bu dizede yardımcı eyleme gerek yoktur. "kaldırım taşlarıyla yarışıyorum" olmalıydı. " temiz bi o kdarda anlamsz.." dizesindekiler klavye hatası ."temiz bir o kadar da anlamsız.." olmalıydı. " nede gerçek bir gülüş" de ayrı yazılacak, "avunuyoruz şimdilik..." kendini anlattığından "avunuyorum şimdilik..."şekliyle birinci kişiye dönüşmeli. "bi gülümseme sergiliyorum" dizesinde "bir" olmalı. "bakıyorumda hiç iyki diyememişim" dizesi"bakıyorum da hiç iyiki diyememişim" olacak;"hep öfkeli isyanlı gelmişim"dizesinde " öfkeli onsekizine gelinir ama isyanlı gelinmez ," isyan",olur, edilir,yapılır yani bu yardımcı eylemlerden biriyle kullanılır. Tebrikler.