Sen Yinede Susma

Bir sabah aniden herkes gider
Yağmur başlar hava soğur
Sarışın bir mevsim gelir
Susarsın

Sonra
Barınaksız kelimeleri toplarsın
İçindeki mısralara
Kalemsiz akşamlara kaldırırsın kadehini
Dudakların esirdir artık
Şarabın kırmızısına
Tutup sevdiğinin gözlerini
Sigaranın dumanına saklarsın

Oysa
Toprağın yağmura olan aşkıyla
Sevmiştin sen onu

Şimdi
Tutanaksız bir eylemdir sevdan
Sol memenin altında
Sıcak bir öğle vaktidir
Kan ter içinde yorgun

Ama
Sen yinede susma
İliş mavi bir koydan şiirin koynuna
Umutlar doğuran mayıslar gelsin
Hem de öyle serin
İçinde çocuklar koşan gözlerinde
Tanrısız şafaklar büyüsün
Konuş şair insandan yana
Aşk anlamını yitirsin



15.08.2010
İnegöl

16 Ağustos 2010 313 şiiri var.
Yorumlar (3)
  • 14 yıl önce

    Yanık tenli mevsim sırasını o sarışına verecek belli ki; az kaldı. Ve mayıs yine gebe olacak yüreğimizdeki umutlara. Sol memesini tutanlar bilir.

    Kutladım.

  • 14 yıl önce

    👍''Ama Sen yinede susma İliş mavi bir koydan şiirin koynuna Umutlar doğuran mayıslar gelsin ''

    Umutlar doğuran mayıslar belki baharın,belki başka başka güzelliklerin müjdecisidir diyelim.Kutlarım Oktay...😙

  • 14 yıl önce

    İçinde çocuklar koşan gözlerinde Tanrısız şafaklar büyüsün'

    Sözlerin bir çığ kadar apansız,bir gözyaşı buğusu kadar yalansız olsun.Ki gözlerin Tanrı'dan atıf, Tanrı'ya satıh iken, ki gözlerin gözlerimin astarını yani mavi edayı sıyırmaya bu denli muteber iken susma istiyorum.Sussan su olur her çehrede aşk,susuzlukla terbiye edilen.Sussan sus olur aşk. Oysa gamzelerde çoğalan bir tebessüm kadar naif,kadifeden bakışların,gözlerin kadar bir oyuk yeter sığınmama,sığmama.Öyleyse susma,müsade et gözlerindeki deryayı avuçlamama. Tanrı'sızlık zaten alabildiğine yanlızlık ki sensizlik Tanrısızlığa eş koşmakta.Olan zerre itikadımı da yokluğum zımparalarken,hani aşksız,ibadetsiz Tanrı'ya avuç açmak bir ihtimal geri çevrilmeye bu denli yakın,yakışık iken susma istiyorum.Susma ki özleme sarraf kesilmesin avuçlarım,ben zaten her bahar başka avuçlara avurtlarımdan bir cerahat misali sen boşaltırken susma istiyorum,ağız dolusu gül/ömür dolusu konuş bana.

    Ah şair ah,kalemin yol,dilim en büyük yolcu kesiliyor işte sen bu denli aşkla yazarken.Yüreğim mi sorma gitsin.En çokta o Tanrısız kesiliyor zaten.

    Mükemmeldi yine,bin minnet bu mükellef şiirine.