Çiçekçi Aranıyor
Çiçekçi dükkanının kapısında şu yazılıydı:"20-30 yaşları arasında erkek eleman aranıyor."
İçeriye çekinerek girdi bir genç,gömleği ütüsüz ve yıpranmıştı,ayakkabısının ise topukları olmadığı için yırtık çorabından eti görünüyordu.
-İyi günler abi,kapıdaki ilanı gördüm de...
-İyi günler,evet bir elemana ihtiyacımız var,kendin için mi,başkası için mi?
-Kendim için abi.
-Hıı,ne mezunusun?
-Ortaokul.
-Daha önce bir yerlerde çalıştın mı?
-Çalışmadım abi,uzaktan akrabam var onların yanında kalıyorum.
-Bekarsın o zaman.
-Evet.
- Kaç yaşındasın?
-23.
-Telefon numaranı alayım sonra haber veririm.
- Abi bir şey sorabilir miyim?
- Tabi sorabilirsin.
- Deneyimle ne alakası var bu işin,her çiçeğin fiyatı üzerinde yazıyor zaten, hesap kitap da biliyorum çok şükür, üniversite mezunu olsaydım işe alacak mıydın beni?
-Alırdım.O bütün çiçeklerin isimlerini bilir,müşterilerle iletişimi daha sağlam olurdu.
- Peki siz bu konuları konuştuğunuza göre peyzaj mimarı olmalısınız.
-Yok canım,lise mezunuyum ben,bu dükkan da babamdan yadigar.
-Lise mezununun yaptığı bu işi ortaokul mezunu neden yapmasın ayrıca benim üniversite mezunu olmamı neden istiyorsunuz?
-Senin işe ihtiyacın yok galiba,benimle kafa bulmaya mı geldin,yargıç gibi devamlı soruyorsun,tamam o zaman,elemana ihtiyacım yok oldu mu?
Genç çocuk öğrenci kimliğini çıkartarak adama uzattı üzerinde ünlü bir üniversitenin yüksek lisans öğrencisi olduğunu yazıyordu yani bu bir sosyal deneydi.